The Pirate Bay hissar flaggan igen

Robot
The Pirate Bay hissar flaggan igen
Medlem
The Pirate Bay hissar flaggan igen

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Känns ju som bra nyheter på en spelsajt...... Alla vet väl om det ändå, men jag hade nog valt att skippa nyheten, åtminstone med sådan glättigt positiv feel.

Fast jag har 39 graders feber och kanske bara är butter


signatur

K9
:.:

Medlem

Och kom ihåg barn, att stödja vettiga skapare* finansiellt. Donera pengar, boka spelningar, köp merchandise, rekommendera dem varmt till era vänner!

* = inte UbiSoft

Medlem

Härliga bananer!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av absimilard:

Känns ju som bra nyheter på en spelsajt...... Alla vet väl om det ändå, men jag hade nog valt att skippa nyheten, åtminstone med sådan glättigt positiv feel.

Fast jag har 39 graders feber och kanske bara är butter

Givetvis.. då kan ju FZ sluta skriva om google också. Piratebay är ingen olaglig sida.

Medlem

Torrenter är mitt egna sätt att fixa demos till nästan vilket spel som helst.

Medlem

jag tror faktiskt torrents bidrar med än vad man tror för industrin.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Och Ja, att ta en kopia är fortfarande stöld! Trevlig söndag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Och Ja, att ta en kopia är fortfarande stöld! Trevlig söndag

Medlem

Hela ordinarie admin-kören sparkad/överkörd. Det luktar honung om "nya" tpb.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Och Ja, att ta en kopia är fortfarande stöld! Trevlig söndag

Så din logik går ut på att det är ekvivalent att göra en kopia och att stjäla ett original?

Skrivet av dTexN:

jag tror faktiskt torrents bidrar med än vad man tror för industrin.

Rätt gissat.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

https://www.youtube.com/embed/DZUN6-JwwMA

Och Ja, att ta en kopia är fortfarande stöld! Trevlig söndag

Nu får jag säkert massa skit för detta, men...

Det är filmbranschens egna fel!

Vill dom hålla sig fast i analoga stenåldern, när vi andra sitter i digtala datoråldern, så får dom faktiskt skylla sig själva. Folk vill inte ha hyllvis med plastbrickor som endast används 1-2 ggr per år (om ens det), när det finns betydligt smidigare sätt att förvara massa filmer (läs: hårddisk), eller bara streama innehållet rakt-av.

Sidor som TPB lyckas väl, för att dom erbjuder: billig (gratis), lättillgänglig och oftast hög kvalité på innehållet. Därtill kan i princip vad som helst hittas, även filmer som är 50-60 år gamla (även äldre). Netflix har då fan inget utbud i närheten av detta.

Vem fan går och hyr en DVD för en 50-lapp vid närmaste videobutik/bensinmack, när man är sugen på att se på en film just NU.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

https://www.youtube.com/embed/DZUN6-JwwMA

Och Ja, att ta en kopia är fortfarande stöld! Trevlig söndag

Enda stölden där originalet finns kvar då. Så man stal... tom luft?


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr

4:00 och framåt. Bill Burr har sagt allt jag har att säga om sjöröveriet.

Skrivet av darkthunder:

Nu får jag säkert massa skit för detta, men...

No need to worry. FZ är tyvärr fullt av piratvurmare.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Torrenter är mitt egna sätt att fixa demos till nästan vilket spel som helst.

Vill man ha något gjort så får man fixa det själv!

I mörka tider där spelutvecklare släpper trasiga spel och recensioner är köpta eller fanboyifierade så kan man inte lita på något.

IGN tar ju priset med sitt "Too much water".

Medlem

Att man laddar ner ett spel olagligt kan man väl knappast rättfärdiga med att spelutvecklarna släpper trasiga spel?
Eller har någon rättat till felen och lagt ut det för offentlig nedladdning?

Som Bill Burr sa i klippet, ska du ladda ner något utan att betala för dig så kan du väl åtminstone kalla det stöld.

Medlem

Jag kommer aldrig förstå mig på pirater.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Att man laddar ner ett spel olagligt kan man väl knappast rättfärdiga med att spelutvecklarna släpper trasiga spel?
Eller har någon rättat till felen och lagt ut det för offentlig nedladdning?

Som Bill Burr sa i klippet, ska du ladda ner något utan att betala för dig så kan du väl åtminstone kalla det stöld.

Vänd på steken...

Många laddar ner spel, för att se om spelet är värt att köpa. Enkelt eller? Förr fanns det nästan alltid ett demo strax före spelets släpp, för att folk skulle få en chans att pröva på. Demos finns i stort sett inte längre, och recensioner hamnar alltmer bakom stängda dörrar (tills efter spelen släppts). Folk får helt enkelt inte längre uppfattning om hurdan ett spel är, utan att faktiskt köpa "grisen i säcken".

Om spelet är buggigt även som piratkopia, så lär den vara sönder-buggad vid köp. Resultatet blir då att man skippar att köpa (och många raderar troligtvis piratkopian).

Inte för att jag själv sysslar med det, men jag tror det är absolut rättfärdigat att ladda ner spelen för att testa, just pga hur många rentav urusla spel som släpps nuförtiden.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Så länge det finns människor som stör sig på de stora bolagen kommer thepiratebay att återuppstå, och så länge det kommer finnas människor som inte har råd att köpa de nya spelen de eller deras barn vill spela kommer spelen att piratas,

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag kommer aldrig förstå mig på pirater.

Jag kommer aldrig förstå mig på de naiva människor som gång på gång ger utvecklare och utgivare större och större anledning till att släppa trasiga spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

https://www.youtube.com/embed/DZUN6-JwwMA

Och Ja, att ta en kopia är fortfarande stöld! Trevlig söndag

Kul att se hur många snorungar som tycker att allt ska vara gratis


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Leffe76:

Att man laddar ner ett spel olagligt kan man väl knappast rättfärdiga med att spelutvecklarna släpper trasiga spel?
Eller har någon rättat till felen och lagt ut det för offentlig nedladdning?

Som Bill Burr sa i klippet, ska du ladda ner något utan att betala för dig så kan du väl åtminstone kalla det stöld.

Vänd på steken...

Många laddar ner spel, för att se om spelet är värt att köpa. Enkelt eller? Förr fanns det nästan alltid ett demo strax före spelets släpp, för att folk skulle få en chans att pröva på. Demos finns i stort sett inte längre, och recensioner hamnar alltmer bakom stängda dörrar (tills efter spelen släppts). Folk får helt enkelt inte längre uppfattning om hurdan ett spel är, utan att faktiskt köpa "grisen i säcken".

Om spelet är buggigt även som piratkopia, så lär den vara sönder-buggad vid köp. Resultatet blir då att man skippar att köpa (och många raderar troligtvis piratkopian).

Inte för att jag själv sysslar med det, men jag tror det är absolut rättfärdigat att ladda ner spelen för att testa, just pga hur många rentav urusla spel som släpps nuförtiden.

Jag vill inte heller köpa grisen i säcken och chansa vid spelköp.
Jag skor mej på dom som köper (eller laddar ner) på realesedagen och sen skriver vad dom tycker tex här på fz.

Jag är dock väldigt tveksam till den delen av scenariot när piraten betalar för spelet för att det verkade buggfritt och var roligt.

Håller därför med om att demona måste tillbaka. Själv spelar jag mest konsoll, och där lever dom kvar i viss utsträckning.
Men tyvärr avslöjar dom sällan buggar.

Nä, hinner inte skriva mer nu, ska till ica och sno den nya chokladkakan från marabou, om det inte står någon där och delar ut smakprov då förstås, för jag vill ju inte chansa att den är äcklig.

Pirater = parasiter..
"Parasitism är ett förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett sätt som skadar värdorganismen"

Tänk på att piraterna behöver oss andra idioter som köper saker, annars skulle det inte finnas något att pirata i framtiden. Dvs. om Piratandet blev för mainstream så skulle utbudet dö ut..

Tacka oss..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Pirater = parasiter..
"Parasitism är ett förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett sätt som skadar värdorganismen"

Tänk på att piraterna behöver oss andra idioter som köper saker, annars skulle det inte finnas något att pirata i framtiden. Dvs. om Piratandet blev för mainstream så skulle utbudet dö ut..

Tacka oss..

Kom ihåg att ni idioter också behöver piraterna, som idag är den största anledningen för utvecklarna att faktiskt göra bra spel.

Tacka oss...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Pirater = parasiter..
"Parasitism är ett förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett sätt som skadar värdorganismen"

Tänk på att piraterna behöver oss andra idioter som köper saker, annars skulle det inte finnas något att pirata i framtiden. Dvs. om Piratandet blev för mainstream så skulle utbudet dö ut..

Tacka oss..

Det finns en brist i din logik: Varken du eller filmbolagen har lyckats bevisa att Piratkopieringen faktiskt skadar filmindustrin. Tvärtom, finns det massvis med helt oberoende studier, som visat att Pirater är bland dom största konsumenterna. Likaså finns det bevis på att filmbolagen tjänar mer och mer pengar för varje år.

Avatar är den film genom tiderna som tjänat mest pengar. Och den var även bland det mest kopierade av piraterna samma år.

Go figure.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Pirater = parasiter..
"Parasitism är ett förhållande mellan organismer där den ena organismen, parasiten, utnyttjar värdorganismen för egen vinning på ett sätt som skadar värdorganismen"

Tänk på att piraterna behöver oss andra idioter som köper saker, annars skulle det inte finnas något att pirata i framtiden. Dvs. om Piratandet blev för mainstream så skulle utbudet dö ut..

Tacka oss..

Kom ihåg att ni idioter också behöver piraterna, som idag är den största anledningen för utvecklarna att faktiskt göra bra spel.

Tacka oss...

Åh herregud...

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Och Ja, att ta en kopia är fortfarande stöld! Trevlig söndag

Så din logik går ut på att det är ekvivalent att göra en kopia och att stjäla ett original?

Skrivet av dTexN:

jag tror faktiskt torrents bidrar med än vad man tror för industrin.

Rätt gissat.

Det spelar ingen roll hur man vill definiera "stöld", piratkopiering är naturligtvis ett sätt att olovligen se/spela/lyssna/läsa produkter man inte betalat för. Att låtsas som att man inte gör något fel när man laddar ner copyrightskyddat material blir bara löjligt. Man stjäl inte en fysisk produkt, utan en digital, och så enkelt var det med det.

Jag laddar också hem saker emellanåt, men konsumerar en hel del därefter, så jag håller med de som säger att piratkopieringen antagligen drar in en hel del med. Däremot är det ju uppenbart att det inte skulle fungera att legalisera nedladdning...någon som tror att man skulle kunna göra filmer för en halv miljard baserat på frivilliga donationer?

Har alltid upplevt att jättarna inom mediebranschen är minst lika stora "pirater" i många fall, och gärna suger varenda krona de kan ur folk ifall det är möjligt, så jag skulle säga att ställningen är ungefär 1 - 1 just nu, men det går inte att sticka under stol med att piratkopiering inte är en slags "stöld".

Medlem

Sen när blev det ok med sånt här på FZ?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar