Rod Lima har återskapat Resident Evil 2 i Unreal Engine 3

Robot
Rod Lima har återskapat Resident Evil 2 i Unreal Engine 3
Medlem
Rod Lima har återskapat Resident Evil 2 i Unreal Engine 3

Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...

...eller bra ekonomisk status så... yeah...

Medlem

Det där var häftigt! =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...

...eller bra ekonomisk status så... yeah...

Det är väl därför spelet inte släpps till allmänheten?
För eget bruk, inget kommersiellt. Då kan väl capcom inte göra nått iaf eller missat jag nått?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...

...eller bra ekonomisk status så... yeah...

Nintendo är dom du tänker på. Inte Capcom.

OT: Alla utvecklare är ni uppmärksamma nu på hur en HD remake faktiskt ska gå till? Man gör nya modeller och geometri? Inte bara på med massa filter och högre upplösning och sen kallar det för "HD" remake. Fan detta var gjort av 1 person. Jag är förbluffad och imponerad på samma gång.

Medlem

dammit i WANT!,

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Sapiens:

Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...

...eller bra ekonomisk status så... yeah...

Det är väl därför spelet inte släpps till allmänheten?
För eget bruk, inget kommersiellt. Då kan väl capcom inte göra nått iaf eller missat jag nått?

Oj, näe det missade jag nu såg jag x). Hmm va trist att ingen får testa dock.

Medlem

Nästan sadistiskt att veta att det finns men samtidigt aldrig få spela det!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vad gör snuten i Main Hall? Han ska ju vara inne på kontoret till vänster

Medlem

Tech demo, okej - men hela jävla spelet?! What the va?!

Var är min FF7 remake?!

Inaktiv

leak damit! leak!!!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Det finns en remake under produktion som vi faktisk får spela, inte den av capcom utan en ny remake av fans.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Det finns en remake under produktion som vi faktisk får spela, inte den av capcom utan en ny remake av fans.

Re-skin. Inte re-make

Medlem

Som om man skulle veta vem Rod Lima är? Aja nu vet jag i alla fall, och karln har gjort ett riktigt grymt jobb

Medlem

Kan någon hacka sig in o leaka detta? Det gör för ont o inte kunna spela detta. Snälla. Sbälla...

Medlem

Retade mig som fasen på att han inte körde acid rounds på bossarna...

Sjukt coolt, dock är jag inte så jätteglad i remakes som bara gör om grafiken. Hade varit kul om Capcom släppte ett nytt med ljuden också då dessa är under kraftig kritik i detta spel.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Hondo:

Det finns en remake under produktion som vi faktisk får spela, inte den av capcom utan en ny remake av fans.

Re-skin. Inte re-make

Jaså! Vad är skillnaden då?

Medlem

Det är inte en Remake, enbart ett import project. Rod har gjort ett bra jobb med att få spelet att fungera i UE3 och fåt scripten att fungera i Unreal, men att kalla det för Remake är bara att missa vad han har gjort för arbete, heck, han har inte ens ändrat kameran som är låst till 4:3 ratio.
Får mig att fundera på om det inte är en PS Emulator med grafiken på max.
Även Rod själv säger att det inte är en Remake.

Inaktiv

I den här artikeln från gamespot nämner han den remaken: http://www.gamespot.com/articles/resident-evil-2-remake-proje...

Grafiken förändras t o m spelstilen förändras, det kallar jag remake

Medlem

Tycker det är awesome att han har gjort detta. Tänker dock klaga på att det ser lite väl för ljust och clean ut annars awesome!

Medlem
Skrivet av Hondo:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Hondo:

Det finns en remake under produktion som vi faktisk får spela, inte den av capcom utan en ny remake av fans.

Re-skin. Inte re-make

Jaså! Vad är skillnaden då?

Detta är väl ett av dom bästa exempel på hur en riktig remake urförs.

Medlem
Skrivet av Haghala:

Det är inte en Remake, enbart ett import project. Rod har gjort ett bra jobb med att få spelet att fungera i UE3 och fåt scripten att fungera i Unreal, men att kalla det för Remake är bara att missa vad han har gjort för arbete, heck, han har inte ens ändrat kameran som är låst till 4:3 ratio.
Får mig att fundera på om det inte är en PS Emulator med grafiken på max.
Även Rod själv säger att det inte är en Remake.

De är ju knappast så att koden från RE2 fungerar i UE , så även om de inte är en "Remake" och mycket assets är från RE, så är det mycket imponerande.

Det finns videos där det är 3rd person även om de ser ganska dåligt ut med den kameravinkeln. Han har kodat och satt upp kameravinklarna själv no question about it.

Medlem

Lär väl inte bryta mot några regler eller så om han väljer att inte ta betalt för modden?

Edit: Såg att det inte var nån mod nu men det förändrar inget.

1
Skriv svar