Robot
Dying Light

I en genre som blir alltmer mättad av ruttnande lik gäller det att sticka ut. Eller låna från de bästa, inklusive sig själv.

#dead-island, #dying-light, #techlands, #just-cause, #dead-island-2


Medlem
Dying Light

Tycker det är bättre än 3/5. Riktigt kul spel enligt mig. Tycker storyn är ok. Ett par delar av storyn kändes rätt bra gjorda dessutom.

Håller inte alls med om

Citat:

Spelar du själv blir skavankerna och de tvivelaktiga designbesluten betydligt mer påträngande. Ensamseglare som jag får helt enkelt vänta till Dead Island 2 senare i år.

Medlem

Det är skönt att se att ni satt parkur på + sidan : ))

Förstår inte andra sidor som klagar på parkouren är seg o slö efter dom spelat 2-3h av spelet typ när Parkouren först "smidig / tar fart" efter ca 10+ h in i spelet när man uppgraderar den ordentligt.

Så är glad att FZ,s ppl har insätt detta och inte sågar spelet som 80% andra idioter gör bara för det så ett stort + till er för d.

Dock håller jag med 100% att sakerna går sönder alldeles för fort.
Vad är dom gjorda av ? Glasfiber?

Medlem

Går ju att "uppgradera" bort glasfiber-vapnen också.

Lirat samtliga Dead Island innan och detta spöar ju samtliga med hästlängder. Kommer helt klart sakna de vertikala elementen i Dead Island 2, om jag ens köper det.


signatur
Medlem

Ah, ser fram emot att läsa den här recensionen i sin helhet, ingen tid nu, han bara se att det inte fick mer än en trea, vilket var trist. Hade hoppats att det var bättre (läs: gett bättre intryck) än så.

Medlem

Väldigt underhållande spel.
4/5 imo.
Änterhake är dock ett minus i min syn, speciellt i andra området då parkourandet är så ofantligt mycket skönare och roligare.
Man förlorar mycket av känslan med den och när man förflyttar sig känns det som att allt försvinner i bakgrunden.

Vissa av sakerna går sannerligen sönder alldeles för fort.
T.ex. svärd ska inte gå sönder på de få slag som behövs.

Medlem
Skrivet av Carlbark:

Går ju att "uppgradera" bort glasfiber-vapnen också.

Lirat samtliga Dead Island innan och detta spöar ju samtliga med hästlängder. Kommer helt klart sakna de vertikala elementen i Dead Island 2, om jag ens köper det.

Ja det har du helt rätt i : ) Har en kobalt machete själv som är fullt maxad på "Hållbarhet" men om du nu INTE har något som hjälper dig med din "Hållbarhet" så är du ju körd efter 10min typ : )

Medlem
Skrivet av YangUnchained:

Dock håller jag med 100% att sakerna går sönder alldeles för fort.
Vad är dom gjorda av ? Glasfiber?

Bara en spelmekanisk design. Samma sak återfinns i Dead Rising-spelen, gissar att de lånat från dem. Tanken är väl att man känna att allt är förgängligt. Att vapnena blir improviserade helt enkelt.

Medlem

En bra recension, jag håller med i det mesta fast jag skulle nog ge spelet 4/5.

Jag spelar med 2 polare och det är otroligt kul, vi har inte kommit speciellt långt i spelet så jag kan inte säga så mycket om vad jag tycker om storyn men den känns lite sådär so far!

Be the zombie är något jag har kvar att testa men det får bli efter main spelet är klart

Medlem
Citat:

Som att spela som alien i AvP-spelen, fast roligt

Kalle spelade du aldrig Monoliths 2:a? Synd i så fall, multiplayern i det spelet är nog ett av det roligaste lan spel jag lirat.

Medlem

Alltså... En sådan jävla tur att jag inte följer FZs spelbetyg, helt off att ni ger AssCreed högre än detta.

Detta är det första zombiespelet jag gillar att spela när det är ljust (i spelet såklart) och nästan livrädd när det blir natt, pulsen höjs med okänt nummer och behovet att ta sig i säkerhet är extremt hög, vilket gör det till ett välgjort spel, det är underhållande, OCH skrämmande som fan (för mig)
Dessutom lirar jag det i bra FPS.

Och så då har vi AssCreed unity som inte har fått en enda patch på 1½ månad, helt ospelbart efter flera månader.

Som sagt, en jävla tur att jag inte följer era betyg.

Medlem

Det blir inte mycket nattskräck med mina flares, granater, automatvapen, nightvision enhancer-prylar och feta svärd.
Såvidare du inte syftade på volatiles' nattskräck?

Medlem

Om man gillar att spela co-op med vännerna då kan jag rekommendera det här spelet.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av totte1015:

Alltså... En sådan jävla tur att jag inte följer FZs spelbetyg, helt off att ni ger AssCreed högre än detta.

Detta är det första zombiespelet jag gillar att spela när det är ljust (i spelet såklart) och nästan livrädd när det blir natt, pulsen höjs med okänt nummer och behovet att ta sig i säkerhet är extremt hög, vilket gör det till ett välgjort spel, det är underhållande, OCH skrämmande som fan (för mig)
Dessutom lirar jag det i bra FPS.

Och så då har vi AssCreed unity som inte har fått en enda patch på 1½ månad, helt ospelbart efter flera månader.

Som sagt, en jävla tur att jag inte följer era betyg.

Eftersom det är olika personer som recenserat de två spelen förstår jag inte riktigt din jämförelse. Tycker du Calle ska rätta sig efter vad FZ:s andra skribenter sätter för betyg?

"Gösta satte 4 plus på AssCreed, och eftersom jag tycker det här är bättre måste det nog vara en femma!"

Det funkar inte så, tack och lov. Annars håller jag med dig om att AC fick att oförtjänt högt betyg, men å andra sidan var det väl inte den sönderbuggade PC-versionen som recenserades? I övrigt är det väl självklart att man inte "följer spelbetyg", eller? Man läser flertalet recensioner och bildar sig en uppfattning, betyg känns mest som onödigt fluff.

Själv tycker jag Dying Light är en trea i SP och en fyra i co-op. Gott så.

Medlem

Skön parkour men striderna är riktigt ostrategiska. Inte särskilt mycket action heller. Hade gärna sett en annan typ av stridssystem om jag ska vara helt ärlig. Nu känns det mest som att man missar alla mål.


signatur

Have a good time!

Testpilot
Skrivet av Brain:

Skön parkour men striderna är riktigt ostrategiska. Inte särskilt mycket action heller. Hade gärna sett en annan typ av stridssystem om jag ska vara helt ärlig. Nu känns det mest som att man missar alla mål.

De kunde lånat lite av striderna i Batman eller Shadow of Mordor

Lider inte så mycket nu , då man får vapen med ca200+ i skada så åker det delar av zombies åt alla håll med 1 max 2 hugg.

Medlem

Jag tycker spelet förtjänar en trea om inte annat för den buggiga releasen då jag tycker sådant ska tas med i beräkningarna när ett nytt spel släpps efter katastrof året 2014, Mitt spel kraschade i första delen av spelet varje 20 minut sen slutet av tutorialen har det dock varit crash fritt däremot:),
spelet har ju dock nvidia failworks som jag tänker kalla det tills jag ser något imponerande komma utifrån det som inte buggar sönder vid release:), det ställer till mer problem än vad det ger enligt mig ta det lite löjliga NDOF, eller depth of field varför nvidia kallar det nvidia depth of field förstår jag inte överhuvudtaget men men,

det gjorde bland annat att mina cutscenes laggade sönder och nästan frös, efter jag stängt av alla nvidias egna saker rullar spelet på rätt bra dock, och i deras första patch nergraderas spelets grafik vilken optimisering:P

Sedan vill jag ge en känga till röstskådespeleriet också då det varier kraftigt mellan npcer,

sist men inte minst tycker jag man känner sig Klumpig i sina rörelser trots att man ska vara rätt duktig på parkour eller så hade jag gärna sett att ju högre level man fick desto mindre klumpigt skulle det känts, Men jag antar att enda spelet jag har att jämföra med och det är parkouren gjordes mycket bättre i mirrors edge då det är det enda andra fps parkouren jag kan komma på rakt av,

i örvigt gillar jag spelet:), kan bli lite långsamt att spela själv men med polare är det as kul och grafiken är snygg, lite svårt att hitta bra vapen men då har jag iof mest sprungit runt och lootat och inte kört så mycket quest än:)

så 3/5 är rätt betyg enligt mig:)

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Brain:

Skön parkour men striderna är riktigt ostrategiska. Inte särskilt mycket action heller. Hade gärna sett en annan typ av stridssystem om jag ska vara helt ärlig. Nu känns det mest som att man missar alla mål.

De kunde lånat lite av striderna i Batman eller Shadow of Mordor

Lider inte så mycket nu , då man får vapen med ca200+ i skada så åker det delar av zombies åt alla håll med 1 max 2 hugg.

Instämmer.

Spelet har en mycket skönare "open world"-känsla än Batman och SoM, men kunde definitivt plocka en hel del poäng från stridssystemet.


signatur

Have a good time!

Medlem

Zombies börjar kännas riktigt gammalt.

Medlem

Sitter och kör med 2 polare för tillfället. En tredje är på väg. Vi har hysteriskt roligt men jag håller helt klart med om betyget. Mycket skavanker och tvivelaktiga designbeslut, men icke desto mindre ett helt klart godkänt spel


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det verkar vara väldigt vanligt med vapen som lätt går sönder i zombiespel och det förstör väldigt mycket i mina ögon. Okej om ett basebollträ går i bitar efter ett tag, men ett järnrör eller en kofot?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Själv tycker jag Dying Light är en trea i SP och en fyra i co-op. Gott så.

Precis!


signatur
Medlem

Håller inte med recensionen överhuvudtaget.

Dying Light är väldigt simpelt och parkouren fungerar riktigt bra, lite små oskönt man inte riktigt kan utnyttja momentum och hoppa emellan väggar.
Parkouren är annars väldigt likt den i mirrors edge.

Det är väldigt tråkigt att kontrollerna för t.ex en 360 kontroll så kan man inte unbinda knapparna.

Dying Light's COOP är underbar. Helt klart den bästa coop som kommit på väldigt länge känns det som.
Spelet har en väldigt fin unik personlighet, och craftingen är väldigt simpel dessutom som gör den enkel att använda.

På denna recension låter det som personen suttit och lirat till level 5 som klagar på de första vapnena som är urusla.
När du väl kan börja crafta märker man att man kan ha ett vapen hyfsat länge.
Staminan fungerar väldigt bra, i början är man ny och man borde hellre köra flight not fight i de flesta scenarion.

Skillträdet är väldigt bra och väldigt belönande för varje gång du levlar upp.
Voiceactingen är väldigt underhållande och några karaktärer är minnesvärda. Många dialoger är kul att lyssna på.

Spelet är helt klart bättre än vad denna recension beskriver.

edit: Side quest känns även värda att göra, du hittar blueprints, kanske rentav alla dina vapen får full repair, eller en sorglig historia.

Världen man befinner sig i är väldigt bra gjord och ger väldigt bra inlevelse i spelet.

9/10

Medlem

Synd att spelet är så dåligt optimerat till pc...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tycker det är en 4/5 i SP också. Jag är inte mycket för multiplayer (de andra puckona förstår aldrig vilken riktning de ska springa i), och det lilla jag spelat MP får mig bara att vilja spela MP.

Invasionsläget är rent bullshit, då det skapas en speciell arena för detta och människorna kan perma-spamma sin ability som gör att de alltid ser precis var night huntern är.

Gör om, gör rätt. Låt oss verkligen invadera deras story, inte nån kass MP arena, för då är det inte invasion. Då är det Evolve Light.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av YangUnchained:

Det är skönt att se att ni satt parkur på + sidan : ))

Förstår inte andra sidor som klagar på parkouren är seg o slö efter dom spelat 2-3h av spelet typ när Parkouren först "smidig / tar fart" efter ca 10+ h in i spelet när man uppgraderar den ordentligt.

Så är glad att FZ,s ppl har insätt detta och inte sågar spelet som 80% andra idioter gör bara för det så ett stort + till er för d.

Dock håller jag med 100% att sakerna går sönder alldeles för fort.
Vad är dom gjorda av ? Glasfiber?

Glasfiber är hårt.

Medlem

Tröttnade på skiten efter 1 timme :P.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rakoon:

Håller inte med recensionen överhuvudtaget.

Dying Light är väldigt simpelt och parkouren fungerar riktigt bra, lite små oskönt man inte riktigt kan utnyttja momentum och hoppa emellan väggar.
Parkouren är annars väldigt likt den i mirrors edge.

Fast det är ju precis det jag skriver - att jag vill ha fler möjligheter och bättre flow.

Skrivet av Rakoon:

Dying Light's COOP är underbar. Helt klart den bästa coop som kommit på väldigt länge känns det som.

Vill minnas att jag skrev om att det va ett väldigt trevligt spel i multiplayer.

Skrivet av Rakoon:

På denna recension låter det som personen suttit och lirat till level 5 som klagar på de första vapnena som är urusla.
När du väl kan börja crafta märker man att man kan ha ett vapen hyfsat länge.

Level 12, cirka 12 timmar klockad speltid.

Skrivet av Rakoon:

Spelet är helt klart bättre än vad denna recension beskriver.

"Jag tycker att spelet är helt klart bättre..."

Skrivet av Rakoon:

edit: Side quest känns även värda att göra, du hittar blueprints, kanske rentav alla dina vapen får full repair, eller en sorglig historia.

Håller med, i stort sett. Däremot blir jag inte riktigt klok på deras ton. Ena stunden är den gravallvarlig, minns en fin dialog som inte ens hörde till något quest i den andra delen av Hassan. Den bara fanns där om man råkade komma förbi. I andra stunder är den konstig i försök att vara lustig. Ibland bara dålig som det mesta med slentrianskurken Raiz.


signatur
Medlem

Håller inte med reccensionen överhuvud taget. Dead Island, var Ok. Inget mer, det här spelet är allt man ville att Dead Island skulle vara och lite till. Det enda som är lite tråkigt enligt mig är att det är lite för enkelt mot zombies och sånt, när man är level 14 i power så dör ju allt och alla på ett hugg med sin Legendariska Tahirs Blade eller vad den heter med lite uppgraderingar. Gillar inte riktigt heller att zombiesarna "sprängs" när man dödar dom med eldvapen?
Annars grymt bra, och gällande reccensionen. Gör om gör rätt.

Medlem

Jag gillar spelet som fan, dock är det för dålig balans när man kommer upp sig i level då zombies inte längre blir ett hot utan mest är i vägen.
Dock kraschar spelet hela tiden för mig efter senaste patchen.
Dom är tydligen medvetna om detta och de jobbar på att lösa det.
Prestandan hade jag inget problem med alls, det flöt på bra faktiskt ända sen inköpet.

Edit* Jag tog en äldre drivrutin till grafikkortet och nu funkar spelet igen*

Skriv svar