Rod Lima har återskapat Resident Evil 2 i Unreal Engine 3
Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...
...eller bra ekonomisk status så... yeah...
Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...
...eller bra ekonomisk status så... yeah...
Det är väl därför spelet inte släpps till allmänheten?
För eget bruk, inget kommersiellt. Då kan väl capcom inte göra nått iaf eller missat jag nått?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...
...eller bra ekonomisk status så... yeah...
Nintendo är dom du tänker på. Inte Capcom.
OT: Alla utvecklare är ni uppmärksamma nu på hur en HD remake faktiskt ska gå till? Man gör nya modeller och geometri? Inte bara på med massa filter och högre upplösning och sen kallar det för "HD" remake. Fan detta var gjort av 1 person. Jag är förbluffad och imponerad på samma gång.
Galet vad det finns folk för allt. Mäkta imponerande, dock kan jag inte annat än oroa mig för hur Capcom kommer reagera på det här. De är väl knappast kända för att vara givmilda...
...eller bra ekonomisk status så... yeah...
Det är väl därför spelet inte släpps till allmänheten?
För eget bruk, inget kommersiellt. Då kan väl capcom inte göra nått iaf eller missat jag nått?
Oj, näe det missade jag nu såg jag x). Hmm va trist att ingen får testa dock.
Det är inte en Remake, enbart ett import project. Rod har gjort ett bra jobb med att få spelet att fungera i UE3 och fåt scripten att fungera i Unreal, men att kalla det för Remake är bara att missa vad han har gjort för arbete, heck, han har inte ens ändrat kameran som är låst till 4:3 ratio.
Får mig att fundera på om det inte är en PS Emulator med grafiken på max.
Även Rod själv säger att det inte är en Remake.
I den här artikeln från gamespot nämner han den remaken: http://www.gamespot.com/articles/resident-evil-2-remake-proje...
Grafiken förändras t o m spelstilen förändras, det kallar jag remake
Det finns en remake under produktion som vi faktisk får spela, inte den av capcom utan en ny remake av fans.
Re-skin. Inte re-make
Jaså! Vad är skillnaden då?
Detta är väl ett av dom bästa exempel på hur en riktig remake urförs.
Det är inte en Remake, enbart ett import project. Rod har gjort ett bra jobb med att få spelet att fungera i UE3 och fåt scripten att fungera i Unreal, men att kalla det för Remake är bara att missa vad han har gjort för arbete, heck, han har inte ens ändrat kameran som är låst till 4:3 ratio.
Får mig att fundera på om det inte är en PS Emulator med grafiken på max.
Även Rod själv säger att det inte är en Remake.
De är ju knappast så att koden från RE2 fungerar i UE , så även om de inte är en "Remake" och mycket assets är från RE, så är det mycket imponerande.
Det finns videos där det är 3rd person även om de ser ganska dåligt ut med den kameravinkeln. Han har kodat och satt upp kameravinklarna själv no question about it.