Twitch fortsätter att tokväxa

Robot
Twitch fortsätter att tokväxa

Streamingtjänsten fördubblade sin trafik förra året.

#legue-of-legends, #starcraft-ii, #dota-2


Medlem
Twitch fortsätter att tokväxa

Skaffade twitch igår. Inte helt hundra på innehållet eller vad som är vad än.

Medlem

det är mina TV kanaler

Medlem

Bra för att kolla om ett spel är värt att införskaffa.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hur fan kan det gå så bra för dem?

Alltid haft problem med twich, långa laddningstider, laggande, och extremt dålig kvalite

Medlem

Sen jag skaffade Xbox One så har jag börjat tittat mer på Twitch. Gillar att de har byggt in Twitch i butiken så man kan titta på när folk spelar det spelet man funderar på att köpa i stället för att bara titta på några tråkiga screenshots.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det gå så bra för dem?

Alltid haft problem med twich, långa laddningstider, laggande, och extremt dålig kvalite

Beror nog på din dator/lina.. Har flera datorer och det har alltid fungerat bra, oavsett lina över 20mb

Medlem

Tittat väldigt mycket på twitch sen typ 2 år tillbaka nu. Streamar även själv till och från som hobby/tidsfördriv.

Medlem

Som sagts tidigare är mina tv kanaler. Har alltid en flik öppen på min htpc med en twitchstream.

Sämsta är dock deras begränsning till max 3500 i bitrate, rip 1080p60.

Hade problem med twitch i början, men nu funkar det mer eller mindre felfritt.

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det gå så bra för dem?

Alltid haft problem med twich, långa laddningstider, laggande, och extremt dålig kvalite

Beror nog på din dator/lina.. Har flera datorer och det har alltid fungerat bra, oavsett lina över 20mb

Knäppt dock, har gjort ominstallation på hela windows, och linan har jag aldrig haft problem med, 100/10, men oh well, är inte så speciellt intresserad ändå så

Medlem

Jag tror mycket av trafiken kommer från att folk idag har råd med dubbla skärmar och att htpc är mycket vanligare i hemmet idag än för ett tag sedan. Sen är det en hel del företag som använder sig av twitch för att sända sina turneringar osv. LCS har runt 100,000 tittare och varje gång det är GP i MTG så är det 10,000 som sitter där och glor, 8 timmar om dagen.

Det har helt enkelt blivit större och mer lättillgängligt för folk att kolla, och det betyder absolut inte att de inte spelar själva eller sitter och kollar på när nån annan sitter och spelar nåt som de skall köpa. Spel som köps nya brukar inte ha många tittare jämfört med de som sitter och spelare F2P spel.


signatur
Medlem

Det blir lätt många timmar när man har Twitch igång på jobbet... Man har inte lika många timmar över till att spela på fritiden. Säkert mycket därför som folk "streamar mer än att spela själv" skulle jag tro.

Rätt soft att ha igång Twitch när man jobbar - även om man kanske inte är så fokuserad på själva streamen.

Avstängd

Detsamma med sport.

1
Skriv svar