Playstation Vita, vad ska man ha för spel?

Flakmonkey
Playstation Vita, vad ska man ha för spel?

Är inne i en Tradera-period och lyckades få tag på en Playstation Vita av den första modellen (den med bra skärm) med Uncharted Golden Abyss för en relativt billig penning så nu är ju frågan vilka spel man bör skaffa. Persona 4 Golden, Tearaway och Grativy Rush är de enda jag själv vet att jag måste skaffa, men det finns ju fler. Så kom med tips!

#blogg

Medlem
Playstation Vita, vad ska man ha för spel?

Killzone Mercenary är riktigt bra, och Resistance till Vitan är inte en supertitel, men en kompetent shooter ändå. Sen har du FFX remaken om du gillar sånt. Och nu finns ju Grim Fandango också.

Digitalt så har du ju God of war spelen till PSP som, även funkar till Vita som är redigt bra. Resident Evil 2 är fortfarande ett enormt bra spel om man vill återuppleva det, samt alla andra PS1 titlar som funkar


signatur

Videomupp

Medlem

Wipeout 2048, Tearaway, Danganronpa och Everybodys Golf är mina favoiter!

Skägg.
10 Chambers

OlliOlli! Dina tummar kommer att hata mig.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

OlliOlli! Dina tummar kommer att ha mig.

Åh, den glömde jag ju! Så många toabesök som blivit förlängda av det spelet!

Medlem

Freedom Wars om du gillar Monster Hunter-ish spelupplägg.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Redaktör
Ponny

Jag går i god för Everybody's Golf. Beroendeframkallande.

Dessutom: PSone- samt PSP-klassiker!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

lego-spelen fungerar utmärkt

Medlem

Freedom wars är ganska kul, lite dragons dogma klättrande på bossar. Uncharted: Golden abyss är ett måste imo framför allt inför uncharted 4

Medlem

Har nog bränt mest tid på Freedom Wars och Toukiden, båda monster hunter liknande spel Annars finns ju, Minecraft, Don't starve, Terraria och den typen av tidsstjälande spel.

Flakmonkey

Tackar för alla tips som kommit hittills. Känns som att det finns lite att se fram emot ändå. Sen måste man ju testa att lira ps4 på den också

Medlem

Lumines: Electric Symphony.

Jag vill inte ens veta hur många timmar jag har lagt ner på det första Lumines-spelet till PSP. Någorlunda simpelt pusselspel, men ack så beroendeframkallande!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Freedom wars
Soul Sacrifice Delta
Killzone: Mercenary
Tearaway
WipEout 2048

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tackar för alla tips som kommit hittills. Känns som att det finns lite att se fram emot ändå. Sen måste man ju testa att lira ps4 på den också

Det funkar okej, men snabba spel blir svårspelade. Assassins creed funkade okej efter man vant sig med en pytteliten delay


signatur

Videomupp

1
Skriv svar