Battlefield Hardline

Robot
Battlefield Hardline

Ring snuten, säg åt dem att sätta på blåljusen för FZ har lagt vantarna på den nya betan till det fullkomligt okontroversiella Battlefield Hardline.

#battlefield-hardline, #battlefield-4, #ea, #visceral-games


Medlem
Battlefield Hardline
Skrivet av Artikeln:

Vad vill du att jag ska säga egentligen? Det är Conquest. Har du spelat Conquest förut? Då vet du ganska väl hur Conquest i Hardline känns att spela.

Har inte spelat Conquest förut. Kan du berätta vad det är och hur det känns att spela?

Det är lite dumt att anta att varje läsare har full koll på alla features i tidigare upplagor av en spelserie.

dmn
Medlem

Övervåldssimulator? Inte mer våld än vilken annan shooter som helst.

Det är rent trams, och på FOX News-nivå, att associera detta med händelser i verkligheten bara för ena laget i spelet råkar vara poliser.

Pinsamt att ytterligare bidra till samma mediala dravel genom att ta upp detta i artikeln, istället för att bara fokusera på det intressanta; hur betan faktiskt är.

Medlem

Jag hoppas att DICE fortsätter att släppa expansioner till BF4 istället! =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Redaktör
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Artikeln:

Vad vill du att jag ska säga egentligen? Det är Conquest. Har du spelat Conquest förut? Då vet du ganska väl hur Conquest i Hardline känns att spela.

Har inte spelat Conquest förut. Kan du berätta vad det är och hur det känns att spela?

Det är lite dumt att anta att varje läsare har full koll på alla features i tidigare upplagor av en spelserie.

Du har en poäng. Samtidigt har det dominerat serien i ca 10 spel och 13 år, så det kan ibland bli övertydligt att förklara saker igen.


signatur
Medlem

Med GTA 5 och Payday 2 till mitt förfogande måste jag erkänna att Hardline's identitetskris väckt 0 intresse i mig.

Medlem

Battlefield 4 Skin: Hardline

FM-guru
F.d. Sisyr

Tror som skribenten att spelet hade mått bättre av att satsa på sitt koncept istället för att safe:a och ge "BF4 re-skinned!!"-folket mer eller mindre rätt. Kan däremot tycka att de många parallellerna till polisvåld i USA känns onödiga. Tror inte en jävel här i Sverige bryr sig om USA:s poliskår.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Artikeln:

Vad vill du att jag ska säga egentligen? Det är Conquest. Har du spelat Conquest förut? Då vet du ganska väl hur Conquest i Hardline känns att spela.

Har inte spelat Conquest förut. Kan du berätta vad det är och hur det känns att spela?

Det är lite dumt att anta att varje läsare har full koll på alla features i tidigare upplagor av en spelserie.

Du har en poäng. Samtidigt har det dominerat serien i ca 10 spel och 13 år, så det kan ibland bli övertydligt att förklara saker igen.

Jag har ett par hundra spel i mitt Steam-bibliotek men spelar väldigt rätt få online-shooters. TF 2 har jag visserligen >900 timmar i men jag är inte bekant med att dom spellägena är samma som i BF. Närmaste moderna är väl Insurgency, men där finns inget Conquest. Så jag är inte överdrivet bekant med namnet Conquest även om jag säkert har spelat något liknande.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Artikeln:

Vad vill du att jag ska säga egentligen? Det är Conquest. Har du spelat Conquest förut? Då vet du ganska väl hur Conquest i Hardline känns att spela.

Har inte spelat Conquest förut. Kan du berätta vad det är och hur det känns att spela?

Det är lite dumt att anta att varje läsare har full koll på alla features i tidigare upplagor av en spelserie.

Har du någonsin spelat ett Battlefield-spel, eller ett dussin andra FPS i stil med Star Wars Battlefront, så vet du hur det känns att spela conquest. Det är lite samma grej som att detaljerat förklara hur defusal i CS känns...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tror som skribenten att spelet hade mått bättre av att satsa på sitt koncept istället för att safe:a och ge "BF4 re-skinned!!"-folket mer eller mindre rätt. Kan däremot tycka att de många parallellerna till polisvåld i USA känns onödiga. Tror inte en jävel här i Sverige bryr sig om USA:s poliskår.

Nja, kanske inte jättemånga, men det är ändå den kontexten som spelet släpps i och något som de fått motta en del kritik för. Jag tyckte det var intressant att de valde att svara på drevet genom att... inte direkt svara på det.

Medlem
Skrivet av dmn:

Övervåldssimulator? Inte mer våld än vilken annan shooter som helst.

Det är rent trams, och på FOX News-nivå, att associera detta med händelser i verkligheten bara för ena laget i spelet råkar vara poliser.

Pinsamt att ytterligare bidra till samma mediala dravel genom att ta upp detta i artikeln, istället för att bara fokusera på det intressanta; hur betan faktiskt är.

Om du läser ordentligt ser du att jag inte säger att det är en övervåldssimulator (av det jag fick testa att döma, i alla fall) utan att det råkade se jävligt illa ut med ett spel om militäriserade poliser samtidigt som det blev en enormt kontroversiell fråga i stora delar av världen. Jag anklagar inte EA eller Visceral för något annat än att ha sjukt dålig timing.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Artikeln:

Vad vill du att jag ska säga egentligen? Det är Conquest. Har du spelat Conquest förut? Då vet du ganska väl hur Conquest i Hardline känns att spela.

Har inte spelat Conquest förut. Kan du berätta vad det är och hur det känns att spela?

Det är lite dumt att anta att varje läsare har full koll på alla features i tidigare upplagor av en spelserie.

Har du någonsin spelat ett Battlefield-spel, eller ett dussin andra FPS i stil med Star Wars Battlefront, så vet du hur det känns att spela conquest. Det är lite samma grej som att detaljerat förklara hur defusal i CS känns...

Tror jag spelade BF 2 i en timme för typ fem år sen. Innan det var det 1942 när det begav sig. Men spelade offline med bottar då. Det närmaste jag kommer dom du nämner är väl att jag spelade lite CS CZ offline men jag minns inget av spellägena därifrån

Medlem
Skrivet av sith:

Battlefield 4 Skin: Hardline

Hej 2014's mest mjölkade kommentar välkommen till 2015.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Artikeln:

Vad vill du att jag ska säga egentligen? Det är Conquest. Har du spelat Conquest förut? Då vet du ganska väl hur Conquest i Hardline känns att spela.

Har inte spelat Conquest förut. Kan du berätta vad det är och hur det känns att spela?

Det är lite dumt att anta att varje läsare har full koll på alla features i tidigare upplagor av en spelserie.

Har du någonsin spelat ett Battlefield-spel, eller ett dussin andra FPS i stil med Star Wars Battlefront, så vet du hur det känns att spela conquest. Det är lite samma grej som att detaljerat förklara hur defusal i CS känns...

Tror jag spelade BF 2 i en timme för typ fem år sen. Innan det var det 1942 när det begav sig. Men spelade offline med bottar då. Det närmaste jag kommer dom du nämner är väl att jag spelade lite CS CZ offline men jag minns inget av spellägena därifrån

Conquest är att hålla kontrollpunkter på kartan, ett antal beroende på storlek. I Battlefied-fallet kan det vara upp till 7 stycken.


signatur
Medlem

Vem är det som kör i videon? Ser ut som den personen trollar eller är hen bara dålig på att köra?

Fanns nog inte en enda sten eller vägg som du INTE körde in i....

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Med GTA 5 och Payday 2 till mitt förfogande måste jag erkänna att Hardline's identitetskris väckt 0 intresse i mig.

Mmm både Payday och GTA har en schyst början för hur man skulle vilja göra ett riktigt badass rån/tjuv-polis spel. Båda spelen lider dock av att allt tillslut bara blir en enda stor cluserfuck, när fler och fler poliser stormar in, speciellt Payday.

Spelen tappar så mycket inlevelsen när man helt plötsligt börjar meja ner poliser som det vore en Rambo film. Vore schyst dock om vi någonsin fick se ett mer "jordnära" taktiskt rån/tjuv-polis spel, typ liknande som Swat 4 och Rainbow Six spelen en gång var.

Ett spel där shootouts är ovanliga men livsfarliga. Och fokus ligger mer på planering och själva rånet osv.

Hardline däremot ser ut att vara så långt ifrån det konceptet man kan tänka sig. Verkligen trist att de inte vågar satsa på något djupare. Jag tror utgivarna/utvecklarna underskattar lika mycket som de missuppfattar de flesta gamers. Och den stora risken de tagit här, är ju att de knappt tagit någon risk alls.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:
Skrivet av sith:

Battlefield 4 Skin: Hardline

Hej 2014's mest mjölkade kommentar välkommen till 2015.

Tack!
Icke desto mindre sant för det
Betahelgen bekräftade mina farhågor, liksom ovan "recension".

Medlem
Skrivet av cyzed:

Vem är det som kör i videon? Ser ut som den personen trollar eller är hen bara dålig på att köra?

Fanns nog inte en enda sten eller vägg som du INTE körde in i....

Jag är om något ännu sämre än vad videon skildrar.

Medlem

Inget socker på det...va fan är det här för skit? Jag såg bara BF3-4.

Hotwire. Ja idén är där. Men i en liten "whitetrash"-stad köra runt och runt i? Varför inte en highway men massa trafik och polishelikoptrar a la Bad Boys 2. Nu är det beta men varför låter bilarna som en snöskoter? Och musiken i bilarna? Really? Vi behöver ännu ett BF:Vietnam?

Heist? Skräpet som man fick testa i pre-betan eller va de nu kallade det som all negativ kritik kom från början.

Conquest...nej

Ledsen men detta var utvecklingspengar som kunde använts bättre på annat. Men efter fiaskot Dead Space 3 så är man väl inte förvånad. Pass på detta.

599 på Origin för en expansion till BF? Det där rökat är väl starkt alltså.

Inaktiv

"Ring snuten, säg åt dem att sätta på blåljusen"

Tack, fick mig att tänka på en gammal goding

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av cyzed:

Vem är det som kör i videon? Ser ut som den personen trollar eller är hen bara dålig på att köra?

Fanns nog inte en enda sten eller vägg som du INTE körde in i....

Jag är om något ännu sämre än vad videon skildrar.

Hehe, då får du nog träna lite för att hänga med i spelet

Skrivet av Pholiage:

Inget socker på det...va fan är det här för skit? Jag såg bara BF3-4.

Hotwire. Ja idén är där. Men i en liten "whitetrash"-stad köra runt och runt i? Varför inte en highway men massa trafik och polishelikoptrar a la Bad Boys 2. Nu är det beta men varför låter bilarna som en snöskoter? Och musiken i bilarna? Really? Vi behöver ännu ett BF:Vietnam?

Heist? Skräpet som man fick testa i pre-betan eller va de nu kallade det som all negativ kritik kom från början.

Conquest...nej

Ledsen men detta var utvecklingspengar som kunde använts bättre på annat. Men efter fiaskot Dead Space 3 så är man väl inte förvånad. Pass på detta.

599 på Origin för en expansion till BF? Det där rökat är väl starkt alltså.

Jag håller med om det mesta, förutom musiken. Det var en av grejerna som jag tyckte mest om. BF:Vietnam är ju en föregångare vad gäller det. Så många roliga ögonblick när folk kom åkande med den stämningsfulla musiken för att sedan bli sprängda i bitar

Nej, mer sånt. Blir mycket roligare då.

Medlem

Vilken jädra smörja, de som köper det här är de som förstör och har förstört bf-serien sen begynnelsen.

Medlem

Men FZ hur tänkte ni nu? Bra och hälla bensin på en debatt som inte hör hemma här... Inte ens värt och nämna USA,S interna konflikt...

Medlem

Filmen fick spelet att verka riktigt tråkigt faktiskt....

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag hoppas att DICE fortsätter att släppa expansioner till BF4 istället! =D

Det kommer att släppas fler expansioner.

Medlem

Förlåt för en så dum fråga. Men hur hittar man betan till ps4? När är den öppna betan tillgänglig?
jag själv är på jobbet men har satt sambon på uppdraget att tanka det tills jag kommer hem, och hon vet inte var hon ska leta...
Det enda ho hittar är förbokning av spelet, men det ligger inte i mitt intresse...

Medlem
Skrivet av dmn:

Övervåldssimulator? Inte mer våld än vilken annan shooter som helst.

FZ.se blir bara mer och mer aftonbladet för varje dag som går. Pinsamt.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av dmn:

Övervåldssimulator? Inte mer våld än vilken annan shooter som helst.

FZ.se blir bara mer och mer aftonbladet för varje dag som går. Pinsamt.

Jebus! Skribenten redogjorde inte för en egen åsikt.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Jebus! Skribenten redogjorde inte för en egen åsikt.

Om de var tanken så ber jag självklart om ursäkt.

12
Skriv svar