Valve presenterar framtidens grafik

Robot
Valve presenterar framtidens grafik

När framtidens OpenGL avtäcks står studion bakom Source och Half-Life som värdar - vågar vi hoppas på en viss siffra?


Medlem
Valve presenterar framtidens grafik

Skamligt om inte Half Life 3 visas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFZ
Medlem

ser fram emot samma hak-drop som när dom demade hl2 första gången.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Trevligt om nästa steg för Source kom. Source har ju satt en standard som stått i närmare sju år.

Tror dagens hårdvara är redo för ett lyft.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MFZ:

ser fram emot samma hak-drop som när dom demade hl2 första gången.

Eller hur, man slet hem Bink-filer på flera gig och bara dregglade. Försökt hitta dem nu i efterhand men alla stora filställen för spel har ju stängt. Inklusive vår.


signatur
Medlem

Det skulle vara bra om glNext är ett riktigt bra alternativ till DirectX så slipper utvecklare vara lika låsta till Microsofts plattformar.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Skamligt om inte Half Life 3 visas.

Vi förtjänar åtminstone någon 3:a. Om det så är L4D3, TF3, HL3 eller Portal 3 kvittar. Det är dags att Valve lär sig räkna till 3!

Medlem

Detta väcker så många minnen! Herregud vad jag nördade alltså.. Geez-LOUISE!!!!!!!!!!

Medlem

Skulle inte förvåna mig om Source 2 har bättre förstörelse och grafik än Frostbite och samtidigt är lika lätt-moddad som Source 1.

Skulle vara en trevlig känga till EA och deras "för komplicerad"-policy.

Geeks Gaming

Bara jag som hoppas på Ricochet 2???

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jinxswe:

Bara jag som hoppas på Ricochet 2???

Ja.


signatur
Medlem

Är det över 12 år sedan HL2? ..

Medlem

Team-Fortress 3!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Skulle faktiskt garva en hel del om det visade sig att Valve lagt ned HL3 bara för att de inte kan leva upp till hypen som folk skapat.

Medlem

Left 4 Dead 3 känns närmast till hands om det ska utannonseras en trea. Dom har ju trots arbetat med en av de tidigare banorna i Source 2.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av MFZ:

ser fram emot samma hak-drop som när dom demade hl2 första gången.

Eller hur, man slet hem Bink-filer på flera gig och bara dregglade. Försökt hitta dem nu i efterhand men alla stora filställen för spel har ju stängt. Inklusive vår.

Lite längre ned på sidan kryllar det av tech demos osv på hl2
http://www.gamershell.com/search/?q=half+life+2


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Spännande. Ser framemot det.

Medlem

Det är nog svårt att imponera så mycket med grafik längre. Hur mycket kan man slå nuvarande spel som redan är vackrare än verkligheten? Kommer de förbättringarna påverka spelglädje alls? Jag tycker hoppet mellan PS3 och current gen grafik är betydande men inte så pass att jag inte spelar PS3. För PS3 är tillräckligt bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Team-Fortress 3!

Steam-Fortress he he he

Inaktiv
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Puscifer:

Team-Fortress 3!

Steam-Fortress he he he

OnT: [caps]fan vad taggad![/caps] Som så många andra väntar jag febrilt på HL3 och allting som har med HL och Source att göra slukas med hull och hår. Ska bli fantastiskt roligt att se vad dom har att visa på GDC

Medlem

det blir HL3 i VR med Source2 med deras nya gamepad på en steambox som kör steamOS.
man kan ju iaf drömma

Medlem

Det är på tiden att dom avtäcker ett spel nu i år, antagligen före E3? GDC låter väl rimligt. Portal 2 släpptes 2011. Så kanske utannonserar ett spel som dom jobbar i under 3 år med 4 års utvecklingscykel? Håller tummarna.

Det rimliga vore kanske att spika en release för Steam Machines på GDC samtidigt som man avslöjar HL3 som någon sorts launch-titel att komma samtidigt?? Jag går på högvarv men försöker hålla tillbaka.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag hoppas Alyx har åldrats med värdighet.

Medlem

Skulle bli väldigt glad över ett seriöst TF3. Ett spel som jag gladeligen skulle betala för, ett spel utan en massa microtransaktioner och utan alla dessa meningslösa hattar. Dock misstänker jag att det aldrig kommer inträffa. Så mitt intresse för Valve är rätt svalt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Hl 3 givet. Finns inget av Valves spel som är så känt som Half-Life serien. Blir en tabbe om det skulle vara Left 4 Dead 3 eller TF 3.

Medlem

Oj oj this is huge!! Tänk vad man kommer kunna skapa med nya motorn!

Inaktiv
Skrivet av Akillez:

Oj oj this is huge!! Tänk vad man kommer kunna skapa med nya motorn!

Half-Life 2 Source 2!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Inb4 inget spel utannonseras :'(


signatur

Nämen!

Avstängd

Mars är den 3'e månaden på året = Gissa

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jinxswe:

Bara jag som hoppas på Ricochet 2???

Ja.

Ricochet 2 sägs vara Valves interna kodnamn för HL3

12
Skriv svar