ESA: Ett misstag att stoppa Dying Light-modden

Robot
ESA: Ett misstag att stoppa Dying Light-modden
Medlem
ESA: Ett misstag att stoppa Dying Light-modden

Tråkigt att de redan hade hunnit göra skada, men kul att de erkänner sina misstag iaf. Lät konstigt att de skulle vara galna nog att jaga moddare, så är inte överdrivet förvånad, men skönt iaf.

Medlem

Förstår inte hur det skulle vara ett brott mot upphovsrättslagen, att modifiera ett spel. I så fall är det EXTREMT många som har brutit mot den lagen genom att modifiera spel på ett eller annat vis. Löjligt, om jag får lov att säga det själv.

Medlem

Jag körde med den. Dying Light Manager.
Tog bort film grain och chromatic aberration.

Steamtråden på över 700 posts togs bort utan förvarning eller förklaring till skaparen av programmet.

Det ligger en ny tråd uppe nu. Där finns en länk till nexus om någon är nyfiken på prova.

Programmet hade en donationdel samt innehöll grafik från spelet, och folk trodde att det kunde bero på detta.
Men tydligen inte.

Istället för att de ska vara så jävla kinkiga bör de fixa spelet själva. Lyssna på communityn och gör det möjligt att stänga av det som stör många direkt i spelet. Många har skrivit att de mår dåligt och får ont i huvudet... eller det kanske var meningen Så det känns som om man själv håller på att "turna"

Medlem

Nice, ska ta och testa Dying Light Manager när jag kör min andra genomspelning!

Medlem

Kostymnissar som aldrig ens rört ett spel ska inte få ha så här mycket makt inom spelbranschen.

Medlem

Fördelar:

Inte bundna av SONY
Inte tvungna att göra exkulsiva titlar till PS4
Kan komma ur SOE's skräckhistoria av att sabba MMO-spel

Nackdelar:
Investmentbolag sätter vinst högst av allt = räkna med fler microtransactions, m.m.
Kortsiktigt ägande = hårdare krav på snabb vinst


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Vart kan jag hitta denna modden!? Hatar dom små partiklarna som flyger runt överallt!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vart kan jag hitta denna modden!? Hatar dom små partiklarna som flyger runt överallt!

http://www.nexusmods.com/dyinglight/?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ser inte alls ut som trailers dom visade .. inte ens som samma spel. Dom ljög alltså skiter jag i att köpa det.

Medlem

Yes! Det enda som jag riktigt ogillade med spelet var film grain. Suger på alla spel de använder det på. Ska bli skönt att slippa det resten av spelet.

Medlem

De har släpt en patch nyss, 1.3.0.
http://steamcommunity.com/games/239140/announcements/detail/1...

I den står det under "Known issues we are working on"

Citat:

Limited ability to modify game files - future patch will allow modifications to game files, but will not allow users with modded game files to join/host public games (they will still be able to play with friends via invites)

Medlem
Skrivet av Efraim:

Jag körde med den. Dying Light Manager.
Tog bort film grain och chromatic aberration.

Steamtråden på över 700 posts togs bort utan förvarning eller förklaring till skaparen av programmet.

Det ligger en ny tråd uppe nu. Där finns en länk till nexus om någon är nyfiken på prova.

Programmet hade en donationdel samt innehöll grafik från spelet, och folk trodde att det kunde bero på detta.
Men tydligen inte.

Istället för att de ska vara så jävla kinkiga bör de fixa spelet själva. Lyssna på communityn och gör det möjligt att stänga av det som stör många direkt i spelet. Många har skrivit att de mår dåligt och får ont i huvudet... eller det kanske var meningen Så det känns som om man själv håller på att "turna"

I såna fall är Skyrim ett av världens mest olagliga spel eller rättare sagt alla Bethesda's spel


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

ESA...vad i hela helvete är det? Är det inte upp till spelets utvecklare att säga vad som är ok eller inte? Kräks lite på insidan när jag läser sådant där.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Nice, ska ta och testa Dying Light Manager när jag kör min andra genomspelning!

Oh redan spelat klar det, hur va det, värt 500spänn?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Blackwolfe:

Nice, ska ta och testa Dying Light Manager när jag kör min andra genomspelning!

Oh redan spelat klar det, hur va det, värt 500spänn?

Det tyckte jag iallafall. Spenderade 38 timmar på det, och då rörde jag inte ens co-op. Lallade runt en del dock, plus alla sidouppdrag. Kör man bara mainstoryn rakt av så är det såklart kortare.

1
Skriv svar