Spela aldrig Clash of Clans mot Liam Neeson

Robot
Spela aldrig Clash of Clans mot Liam Neeson
Medlem
Spela aldrig Clash of Clans mot Liam Neeson

Crazy

Medlem

Reklam för ett freemium spel som är pay to win. Firman som gör speler drar in över fem miljoner dollar om dagen på ett "gratisspel".

Rolig reklam, och säkert ett beroendeframkallande spel, men tänker inte ladda ner eller spela spelet.

Medlem

best commercial evah

Medlem

Hemskt att så många faller för betalningsmodellen som gör att Supercell drar in så mycket pengar att de kan göra tv-reklam...med Liam Neeson.

En /facepalm till alla er som betalar för mycket pengar för ingenting, vilket gör att vi alla kommer får betala flera gånger mer än vad spelen är värda :/

Medlem

Har lirat det en del förr. Har inte lagt en krona på spelet, men har nästan maxat allting
Så det är inget pay to win, vilket många tror.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

"Good luck.."

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Tycker att det är hemskt att det är så mycket pengar som ligger i såna här skräpspel nuförtiden, och ja det är rena skräpspel inget annat.

Synd bara att dom flesta människor som aldrig har spelat tidigare inte kommer få uppleva hur riktiga bra spel ska se ut, denna skit är allt dom har sett och kommer att se framöver då dom bara använder mobiler.

Skräp för dig, kul för andra. Försök inte rama in andra i din världsbild. Jag tycker tex The Sims är bland det värsta skit som någonsin gjorts, men jag förstår att många andra tycker det är kul, och varför.


signatur

I drank what?

Inaktiv

That voice! Hohoho! Alltså. Jag älskar hans röst

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Har lirat det en del förr. Har inte lagt en krona på spelet, men har nästan maxat allting
Så det är inget pay to win, vilket många tror.

Det är pay to win för säg att jag vinner stort på lotto imorgon då kan jag med pengar bygga en uberbas som folk har kanske slitit i 2 år och byggt ihop och lagt tusentals timmar kanske på så visst är det pay to win finns många därute med pengar att slösa och gör det till fåniga mobilspel..

Medlem

Den här var ju riktigt rolig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ender:

Hemskt att så många faller för betalningsmodellen som gör att Supercell drar in så mycket pengar att de kan göra tv-reklam...med Liam Neeson.

En /facepalm till alla er som betalar för mycket pengar för ingenting, vilket gör att vi alla kommer får betala flera gånger mer än vad spelen är värda :/

Och dessutom visa den på SuperBowl, dyraste någonsin!

Men vad är den egentliga skillnaden att betala för att få spela clash of clans jämfört med att betala för någon annan aktivitet som kostar pengar? Sålänge den som betalar tycker priset är värt nöjet så är väl alla nöjda och glada, och det finns ju väldigt många mycket dyrare aktiviteter som folk "slösar" pengar på.

Dock saknar även jag tiden då utvecklare släppte kompletta spel i färdigt skickutan att kräva mer pengar i efterhand om det inte gällde en köttig expansion.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Kimpur:

Har lirat det en del förr. Har inte lagt en krona på spelet, men har nästan maxat allting
Så det är inget pay to win, vilket många tror.

Det är pay to win för säg att jag vinner stort på lotto imorgon då kan jag med pengar bygga en uberbas som folk har kanske slitit i 2 år och byggt ihop och lagt tusentals timmar kanske på så visst är det pay to win finns många därute med pengar att slösa och gör det till fåniga mobilspel..

Om du startar med en "uberbas" utan erfarenhet av spelet, hur ska du kunna ta ut en annan uberbas utan att ha växt med spelet och lärt dig strategierna för att ta ut någon? Din rank kommer sjunka ner på nolltid.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ender:

Hemskt att så många faller för betalningsmodellen som gör att Supercell drar in så mycket pengar att de kan göra tv-reklam...med Liam Neeson.

En /facepalm till alla er som betalar för mycket pengar för ingenting, vilket gör att vi alla kommer får betala flera gånger mer än vad spelen är värda :/

Men vad är den egentliga skillnaden att betala för att få spela clash of clans jämfört med att betala för någon annan aktivitet som kostar pengar? Sålänge den som betalar tycker priset är värt nöjet så är väl alla nöjda och glada, och det finns ju väldigt många mycket dyrare aktiviteter som folk "slösar" pengar på.

Därför att mycket vill ha mer. Vi som varit med sedan 70-80 talet vet ett spels värde (så att säga), och ser hur dagens billiga småspel kammar hem miljarder. Företagen kommer inse att dom inte behöver göra stora och bra spel när beroendeframkallande skräp som [valfri godis titel här] tydligen drar in så mycket mer pengar vs utvecklingskostnad.
Som jag ser det så måste kidsen förstå att man helt enkelt inte lägger mer än 100-300 spänn på ett mobilspel, och helt enkelt avinstallerar skiten när man ser att utvecklarna kallar sitt 749 kr kristallpaket för "Best buy!"

Jag kan ju naturligtvis inte hindra folk från att spola ner pengar i toaletten, men jag tror att de nyare generationerna inte inser spelens "egentliga" värden, dvs hur enkla de är och att de enbart bygger på att få in pengar, snarare än att göra spelare nöjda och glada. Spelvärldens motsvarighet till Crack typ.

Medlem

jag får den fan inte ur huvvet "ANGRYNEESON52!".

Medlem
Skrivet av Ender:

Hemskt att så många faller för betalningsmodellen som gör att Supercell drar in så mycket pengar att de kan göra tv-reklam...med Liam Neeson.

En /facepalm till alla er som betalar för mycket pengar för ingenting, vilket gör att vi alla kommer får betala flera gånger mer än vad spelen är värda :/

Inte spenderat en krona på spelet, dock hållt på ett tag ja. Toalett spel

Medlem
Skrivet av Dralle:
Skrivet av Ender:

Hemskt att så många faller för betalningsmodellen som gör att Supercell drar in så mycket pengar att de kan göra tv-reklam...med Liam Neeson.

En /facepalm till alla er som betalar för mycket pengar för ingenting, vilket gör att vi alla kommer får betala flera gånger mer än vad spelen är värda :/

Inte spenderat en krona på spelet, dock hållt på ett tag ja. Toalett spel

Nästan samma här, har för mig att jag kom upp i närmare lvl 100, men då betalade jag ändå runt 30-40 kr rätt tidigt för fler arbetare. Helt klart värt den summan för det nöje spelet gav mig ett tag. Spelar jag något som jag gillar så har jag inget emot att betala en jämförbar summa, problemet är att det du kallar "toalettspel" inte är värda de tusenlappar som många utvecklare försöker (och tydligen lyckas med) krama ur sina konsumenter.

Sådana här spel borde kosta som de oftast gjorde i början, en dollar på AppStore, och utan dessa förbannade mikrotransaktioner. Alla sådana är inte dåliga, men det känns som att de flesta är det.

Medlem

Spelar inte det spelet och kommer aldrig göra det heller - men videon är störtskön!

Medlem

Problemet ligger inte i huruvida det går att spela dessa spel utan att betala en krona eller inte, utan snarare i hur spelet är designat att "låsa" dig om du inte betalar.

I alla spel av denna typen som jag testat har man någon form av energi som tar slut eller att man måste vänta real-time på att en uppgradering eller liknande blir färdig. Betalar man pengar kan man skippa väntetiden. Det brukar också finnas en slags alternativ valuta som man använda för att "dra lott" för nya enheter eller liknande. Även om du inte betalar får du kanske några då och då, men för att nå upp i betydelsefulla summor måste du ofta spela flera veckor för en enda lottdragning.

Visst, det går att motivera att man kan ha kul och spela spelet ändå. Logga in lite då och då, starta nya uppgraderingar och föra sin progress framåt ett par babysteg i taget. Men det är också här det roliga dör för mig.

Jag känner mig tvingad att logga in flera gånger om dagen för att inte försumma energin eller "tiden" jag missar på att inte spela när mätaren nått max eller en uppgradering är färdig och jag kan starta en ny.

När jag är inne i spelet tycker jag att det är kul att spela, för det är inte nödvändigtvis alltid dåliga spel i sig, men hela meta-grejen med att det första och sista jag gör varje dag är att dra fram mobilen för att inte "missa" något blir som ett tvång.

Spelen är designade för att få dig beroende och även om du själv inte spenderar en krona själv finns det väldigt många som gör det. Efter ett tag funderar du på om det inte är värt 10kr för att låsa upp en liten grej. 10kr är väl ingenting? Efter en vecka tänker du samma sak igen, eller du kanske till och med tycker att alla timmar du lagt på spelet är värt 100kr i ett svep för att få lite extra progress eller starkare enheter.

För mig brukar det aldrig gå så långt att jag spenderar pengar på spelet innan jag inser att jag faktiskt mår dåligt av att spela det och avinstallerar, men många har inte den självinsikten. Dessa företag utnyttjar detta och tjänar enorma summor pengar på att få folk smygberoende.

Kolla bara på reklamvideon i artikeln. Liam står och spelar på ett café medans han väntar på sin scone. Visst är det inget fel i detta i sig, men visar det inte på att företaget vill få dig att ta fram mobilen vid minsta tillfälle du har över?


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

1
Skriv svar