GTA V ett av de mest sålda spelen någonsin

Robot
Medlem
GTA V ett av de mest sålda spelen någonsin

Bra nyheter inför GTA VI

Medlem

Mmm hoppas bara dom gör PC versionen bra o inte som GTA IV.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Välförtjänta säljsiffror också. Det är nog ett av de mest välgjorda spel som någonsin släppts.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Lär ju stiga med några millar när PC folket får sätta tänderna i det

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Lär ju stiga med några millar när PC folket får sätta tänderna i det

Du menar tusen exemplar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Cladrius:

Lär ju stiga med några millar när PC folket får sätta tänderna i det

PC-spelare brukar ju "prova" spelen några dygn först för att sedan komma på att de inte vill köpa dom.

Så det kommer nog spelas en hel del på PC men vi får se hur många ex de får betalt för...

Medlem

...och då har de inte ens börjat sälja spelet till PC än...

k3m
Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Cladrius:

Lär ju stiga med några millar när PC folket får sätta tänderna i det

Du menar tusen exemplar.

Det lär sälja några miljoner ex till PC.

Medlem
Medlem

Ett väldigt komplett spel. Själv kan jag spela Online nonstop. Ser fram emot moddarna!

Medlem

Bara Wii Sports (82.5M) och Minecraft (54M) kvar att slå då...

Nämnvärt är att de har 3 spel inom top 12 på Best selling games listan förutom GTA V (3) så ligger Grand Theft Auto: San Andreas (11) och Grand Theft Auto IV (12). Inte illa


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

dmn
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Välförtjänta säljsiffror också. Det är nog ett av de mest välgjorda spel som någonsin släppts.

Det återstår att se när PC-versionen kommer...

Medlem

Konstigt när de säljer samma spel i flera omgångar.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Konstigt när de säljer samma spel i flera omgångar.

Snarare smart affärsstrategi och få folk att köpa samma spel till flera plattformar..


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Slår minecraft när det släpps till PC


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Slår minecraft när det släpps till PC

Dock verkar ju Minecraft's säljkurva aldrig stagnera, jag antar att GTA V inte kommer sälja speciellt mycket om ett år.
Är väl bara en tidsfråga till Minecraft tar över även första platsen

Medlem

Förvånar mig inte ett dugg med tanke på att detta spelet verkar as grymt! Vet bara inte när jag ska köpa det

Inaktiv

Snart står det väl att GTA V är ett de mest piratkopierade spel någonsin då det släppts till PC

Finns ju de som köper spelet fler ggr med Jag köpt det till ps3 & 360 och snart PC


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

bra spel säljer under lång tid så enkelt är det.. Trasiga skitspel med falska extrarenderade trailers säljer bara dag 1.

Medlem

synd att dom inte optimerade skiten bättre till ps4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Undrar hur många gånger utvecklingskostnaden som äldre spel tjänade in? Måste nästan kolla upp det som jämförelse hur spelen förändrats...

Imponerande siffror dock!

Medlem

Så sjukt överskattad spelserie. (enligt mig i alla fall.)

Medlem
Skrivet av Derpcore:

Så sjukt överskattad spelserie. (enligt mig i alla fall.)

Ja du tillförde ju mycket till diskussionen rörande denna artikel, fån.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Helvete vad exemplar... 45 fudging miljoner. Helt sjukt!

Medlem

Här har EA något att lära, att producera bra spel som inte ruschas ut på marknaden i syfte att endast tjäna pengar.

jbx
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

synd att dom inte optimerade skiten bättre till ps4:an

Du hade säkert gjort det bättre själv:-)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Cladrius:

Lär ju stiga med några millar när PC folket får sätta tänderna i det

PC-spelare brukar ju "prova" spelen några dygn först för att sedan komma på att de inte vill köpa dom.

Så det kommer nog spelas en hel del på PC men vi får se hur många ex de får betalt för...

Vet du vad! De får göra precis som de vill!

Medlem
Skrivet av k3m:

Det lär sälja några miljoner ex till PC.

Ja, den kan redan ha sålt en miljon. Det har legat på Steams topplista lång tid och det är bara förbokning.

Medlem
Skrivet av Derpcore:

Så sjukt överskattad spelserie. (enligt mig i alla fall.)

GTA spelen står för sin öppenhet. Dom skapar världar som man kan göra vad man vill i. Det är ett väldigt populärt spelsätt. Själv tycker jag GTAV storyn var dålig, men Online är kanon.

12
Skriv svar