Ät upp din besättning och bli galen i Sunless Sea

Robot
Medlem
Ät upp din besättning och bli galen i Sunless Sea

Ser intressant ut. Någon som har provat?

Medlem

Ehm...ser vackert ut, men vad fan är det för story?

Medlem

Vart e blodet?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Otroligt snyggt/stilistiskt, men har det något intressant gameplay?


signatur

Have a good time!

Medlem

Bra Gameplay, bra story, bra atmosfär.
(Thirty years ago, London was stolen. Now it rests on the shore of the Unterzee, that old dark ocean under the world. Hell is close, immortality is cheap, and the screaming has largely stopped…)

Har ägt det sen det kom ut på early access.

Eftersom det är samma personer som har gjort http://www.failbettergames.com/fallen-london/ (Ett väldigt Text/story tungt browser spel)
Så man bör inte oroa sig för en dålig story, eller dåliga "quests"

Kortfattat så är det ett härligt spel som jag rekommenderar starkt

Äldre trailer här:

Medlem
Skrivet av Moggulf:

Ser intressant ut. Någon som har provat?

Köpte detta i somras på steam rean. Då var det fortf. Early Access men var i riktigt gott skick även om bara halva kartan var färdig.

Om du tycker om FTL och strategi och med en väldigt hög tröskel på svårighets graden så är detta ett spel för dig. +1 för Lovecraft teman också.

Väldigt spännande att spelet är färdigt, kommer lira mot helgen!

Medlem
Skrivet av Moggulf:

Ser intressant ut. Någon som har provat?

Japp! Som andra har sagt så är det ganska likt FTL, men fruktansvärt svårt. Härlig atmosfär, jag önskar att de haft budget att göra det i 3D istället, så man kunde gå runt på öarna och prata med folk.

Medlem

ser riktigt intressant ut

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Moggulf:

Ser intressant ut. Någon som har provat?

Japp! Som andra har sagt så är det ganska likt FTL, men fruktansvärt svårt. Härlig atmosfär, jag önskar att de haft budget att göra det i 3D istället, så man kunde gå runt på öarna och prata med folk.

Svårare än FTL? Har inget emot svåra spel men då jag har småbarn hemma har jag inte riktigt tid att sitta i 3 dagar bara för att förstå det mest grundläggande

1
Skriv svar