Warhammer 40k kommer i schackskrud till PC

Robot
Medlem
Warhammer 40k kommer i schackskrud till PC

Undra vad som händer den här gången när tornet tar drottningen....

Medlem

Stavas inte brädspelet som åsyftas "schack"?

Medlem
Medlem

Schack on crack?


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

shit GW har verkligen gått ifrån sin vana med att knappt ge ut licensen till någon.

Skulle dock vara skoj om det mesta som kom i wh40k universumet inte vore skit. Annars min favorit "setting"

Inaktiv

Varför är jag så taggad?

Medlem
Skrivet av AHTF:

shit GW har verkligen gått ifrån sin vana med att knappt ge ut licensen till någon.

Skulle dock vara skoj om det mesta som kom i wh40k universumet inte vore skit. Annars min favorit "setting"

På gott och ont har de släppt licenser till höger o vänster efter THQ kursade, dock till större delen ont...

Detta är dock en av få titlar jag varit nyfiken på sedan jag hörde första rykterna. Efter alla gånger man läst om att de suttit och spelat Regicide i HH böckerna är jag jäkligt sugen på att se vad de menar att det är för något

Redaktör
Skrivet av DillChips:

Stavas inte brädspelet som åsyftas "schack"?

Korrekt. Där slapp nyhetsskribent Olander dagens lön, och redaktionen ser fram mot att äta upp de tre päronbugg vi sparar in på det.


signatur
Medlem

Asså, kul att licensen för WH40k släpps relativt fritt, men kan vi för helskotta få ett riktigt RTS som DoW3 eller något likt Space Marine? Varför måste det alltid vara konstiga småspel O_o


signatur

Videomupp

Medlem

Blev mycket star wars chess när man var yngre.

Medlem

Varför lägger dom resurser på ett nytt schack istället för något mer originellt? Spelet ser både snyggt ut och välanimerat så det verkar som en del pengar har gått till det fast det blir intressant med kombinationen av schack och 40k war gear.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Asså, kul att licensen för WH40k släpps relativt fritt, men kan vi för helskotta få ett riktigt RTS som DoW3 eller något likt Space Marine? Varför måste det alltid vara konstiga småspel O_o

Håller med, vad fan hände med DoW3? Relic höll ju på med det, antar det dog för evigt. ):
Space Marine var också jävligt fett. Fyfan, varför skulle THQ dö.

Medlem

Personligen tycker jag att Warhammer Fantasy-genren hade kunnat få denna skapelsen.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av WildThing:

Asså, kul att licensen för WH40k släpps relativt fritt, men kan vi för helskotta få ett riktigt RTS som DoW3 eller något likt Space Marine? Varför måste det alltid vara konstiga småspel O_o

Håller med, vad fan hände med DoW3? Relic höll ju på med det, antar det dog för evigt. ):
Space Marine var också jävligt fett. Fyfan, varför skulle THQ dö.

Tror Dow 3 fortfarande är på G, officiellt iallafall. Relic lär ju knappast dö i den närmaste tiden och dom kommer nog visa spelet när det är redo.

1
Skriv svar