Ny dator - Vilken r9 290x?

Medlem
Ny dator - Vilken r9 290x?

Tjo!

Det är dags för mig att bygga en ny dator nu. Jag har bestämt mig för att köra med R9 290x men vet inte vilken jag ska välja mellan. De jag kollar på är de här två:
Sapphire Radeon TRI-X R9 290X 4GB "OC"
Sapphire Radeon TRI-X R9 290X 4GB GDDR5

Av vad jag har förstått så har vapor-x bättre kylning. Men är det värt priset eller ska jag bara ta den billigare versionen?

Sedan står det att det kräver 750W PSU. Är det overkill eller ska jag ta denna?

Andra delar jag kommer skaffa:
CPU: AMD FX-8350
Moderkort: ASUS M5A97 R2.0
SSD: Kingston SSD V300 120GB
RAM: Corsair 16GB

Jag har även en 2TB hårddisk liggandes här. Tar gärna andra förslag på övriga delar!

Medlem

TRI-X är ett riktigt bra kort. Ta det billigaste.

Jag skulle om jag hade råd gått på Intel istället.

Typ:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7677405/2015-02-04

fast byt gkortet mot TRI-X


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kör på den billigare Du tjänar inte särskilt mycket på att ta vapor-x (kanske några fps hit och dit).
Och håll koll på tradera! Där kan du få ett r9 290x för under 3000kr. Jag har sett tre olika 290x med tri-x kylaren som gått löst för 2300kr.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Hymer:

TRI-X är ett riktigt bra kort. Ta det billigaste.

Jag skulle om jag hade råd gått på Intel istället.

Typ:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7677405/2015-02-04

fast byt gkortet mot TRI-X

Jag har suttit och kollat på den processorn också. Är lite osäker på vad jag ska välja, men jag får ta och kolla runt på några benchmarks.

Skrivet av magma:

Kör på den billigare Du tjänar inte särskilt mycket på att ta vapor-x (kanske några fps hit och dit).
Och håll koll på tradera! Där kan du få ett r9 290x för under 3000kr. Jag har sett tre olika 290x med tri-x kylaren som gått löst för 2300kr.

Tack för tipset! Har aldrig kollat på tradera förut men jag får ta en titt.

Medlem

Är det värt att skaffa ett amd kort? Jag kör på Nvidia sedan ett par år tillbaka eftersom jag thade stora problem med Amd:s drivrutiner. Man fick installera caps som dem kallade det. Sedan tyckte jag att Geforce Experience var/är mycket smidigare. Automatisk uppdatering av drivrutiner mm.

Medlem
Skrivet av landahl:

Är det värt att skaffa ett amd kort? Jag kör på Nvidia sedan ett par år tillbaka eftersom jag thade stora problem med Amd:s drivrutiner. Man fick installera caps som dem kallade det. Sedan tyckte jag att Geforce Experience var/är mycket smidigare. Automatisk uppdatering av drivrutiner mm.

Jag har bra erfarenheter med AMD sedan tidigare så jag vill fortsätta köra med dem.

Medlem

Jag har med bättre erfarenheter med AMD än Nvidia och då har jag kört 290x i CF och just nu sitter jag på 980 SLI men tyckte att AMD generellt fungerade bättre.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

När det gäller nätaggregat så verkar du ju vara villig att spendera runt tusenlappen. Då borde du slå till på EVGA SuperNOVA G2 750W. För en hundralapp extra får du mycket mer än vad Corsair erbjuder.

1
Skriv svar