You have been disconnected from EA online ,

Medlem
You have been disconnected from EA online ,

Jag talade med Eas support idag,det är många spelare som får meddelandet " you have been disconnected from EA online" eller så kan de inte komma in alls på Orign
Enligt supporten så är problemet mellan internetleverantören och EA.
Den jag talade med föreslog en vpn tjänst som kanske kan fungera som en tillfällig lösning
EA jobbar för att lösa problemet och kommer lägga upp ett meddelande på sin hemsida senare,han visste inte när problemet är löst.
Problemet började i lördags 31/1 för EA.
Gäller för både BF3 och BF 4

Medlem

Skumt. Jag loggades ut från Origin ofrivilligt, men eftersom jag inte spelade någonting då funderade jag inte så mycket på det. Jag provade att logga in igen, och det gick fint. Sedan dess (det var väl kanske i förrgår) har jag inte haft några problem. Men jag har inte provat att spela någonting.

Medlem

Beror på vilken internetleverantör man har skulle jag tro, jag sitter på Telia Sonera och kan inte logga in överhuvudtaget, och inte kunnat på flera dagar.

VPN fungerade att logga in och har sedan dess kunnat spela utan att bli disconnectad, men kommer fortfarande inte åt EAs servrar. EA Access på Xbox One funkar inte heller då jag inte kan ansluta.

Hoppas de fixar det snart, tror inte många olika internetleverantörer helt plötsligt börjat blockera EAs servrar

Medlem

Kör Telia och har inga problem med Origin eller detta spel.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag hade en gammal router liggandes. Plugga in den och får då ny ip. Nu funkar allt som vanligt igen. Testa om ni har en router över.

Medlem

Kommer ihåg att jag hade något liknande problem med GFWL, då var det en VPN klient som hade pillat på MTU (Maximum Transfer/Transmission Unit) på interfacet. Det kan ju eventuellt vara MTU som spökar, det går att experimentera med att ändra den och testa, kom bara ihåg ursprungsvärdet:

http://www.richard-slater.co.uk/archives/2009/10/23/change-yo...

Medlem

Min MTU var på 1500, och jag kan logga in på origins hemsida, bara inte själva clienten, och xboxet kan inte connecta till EA servrarna när jag försöker komma in på EA Access, allt annat fungerar, till och med testat utan router och det blev ingen skillnad, inget antivirus eller brandvägg på. Har testat installera om origin ett flertal ggr och clearat cachen osv, allt det gjorde var att jag inte kunde logga in som offline längre

Medlem
Skrivet av Ziraz:

Min MTU var på 1500, och jag kan logga in på origins hemsida, bara inte själva clienten, och xboxet kan inte connecta till EA servrarna när jag försöker komma in på EA Access, allt annat fungerar, till och med testat utan router och det blev ingen skillnad, inget antivirus eller brandvägg på. Har testat installera om origin ett flertal ggr och clearat cachen osv, allt det gjorde var att jag inte kunde logga in som offline längre

Fick du annat ip när du koppla ur routern?

Medlem

Jag har Comhem och hade problem mellan lördag och måndag. Kunde inte ens logga in på Origin via deras hemsida. Påpekade om peering problem för supporten. När jag började felsöka själv så upptäckte jag att de skickat ut ny firmware till modemet. Mina egna inställningar var borta och modemet (CH7284E Wireless Voice Gateway Firmware version 5.510.5.4a) hade inte längre olika nivåer på brandväggen. Bara på och av. Slog av och på brandväggen och efter det så fungerade det. Vet inte om det hade någon inverkan men efter det så fungerade det. Har samma IP som jag hade innan.

Medlem
Skrivet av Delcorona:
Skrivet av Ziraz:

Min MTU var på 1500, och jag kan logga in på origins hemsida, bara inte själva clienten, och xboxet kan inte connecta till EA servrarna när jag försöker komma in på EA Access, allt annat fungerar, till och med testat utan router och det blev ingen skillnad, inget antivirus eller brandvägg på. Har testat installera om origin ett flertal ggr och clearat cachen osv, allt det gjorde var att jag inte kunde logga in som offline längre

Fick du annat ip när du koppla ur routern?

Nope, samma ip, men nu fungerar det igen trots jag inte ändrat något så antar EA löst sina problem, ska testa EA Access på xboxet om det funkar nu med

Edit: EA Access fungerar som det ska det också

Medlem
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av Delcorona:
Skrivet av Ziraz:

Min MTU var på 1500, och jag kan logga in på origins hemsida, bara inte själva clienten, och xboxet kan inte connecta till EA servrarna när jag försöker komma in på EA Access, allt annat fungerar, till och med testat utan router och det blev ingen skillnad, inget antivirus eller brandvägg på. Har testat installera om origin ett flertal ggr och clearat cachen osv, allt det gjorde var att jag inte kunde logga in som offline längre

Fick du annat ip när du koppla ur routern?

Nope, samma ip, men nu fungerar det igen trots jag inte ändrat något så antar EA löst sina problem, ska testa EA Access på xboxet om det funkar nu med

Edit: EA Access fungerar som det ska det också

Ja det var la gött och komma igång igen!!

1
Skriv svar