Höga betyg till The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

Robot
Medlem
Höga betyg till The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

Ocarina of time > Majoras Mask > Resten.

Inget av de andra har varit riktigt lika bra än. Håller tummarna för Wii U !

Medlem

När kommer er recension?

Medlem

Majoras Mask är det enda spelet i serien jag inte spelat (om man räknar bort konstigheter som four swords etc). Så jag måste erkänna att jag är ganska sugen på att köpa det. Jag har ju faktiskt en 3DS.

Å andra sidan blev jag aldrig så förtjust i Ocarina of time som det ändå påminner mest om spelmässigt. Jag spelade det några år efter det kom och hade svårt att gilla det, 3D-spelen hade inte mognat särskilt när det kom, imho. Men det kanske funkar bättre nu i och med remaken, en del problem borde ju vara lösta

Beslut beslut.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

När kommer er recension?

Dom struntar nog i att recensera denna remaken precis som dom struntade i att recensera Resident Evil hd remaken =(

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Majoras Mask är det enda spelet i serien jag inte spelat (om man räknar bort konstigheter som four swords etc). Så jag måste erkänna att jag är ganska sugen på att köpa det. Jag har ju faktiskt en 3DS.

Å andra sidan blev jag aldrig så förtjust i Ocarina of time som det ändå påminner mest om spelmässigt. Jag spelade det några år efter det kom och hade svårt att gilla det, 3D-spelen hade inte mognat särskilt när det kom, imho. Men det kanske funkar bättre nu i och med remaken, en del problem borde ju vara lösta

Beslut beslut.

Helt riktigt. Det är väldigt likt Ocarina i ren spelstil. Det som gör det riktigt bra i mina ögon är just storyn och att få leka med tiden ! Blir som groundhog day (eller days eftersom det är 3) och du lär känna alla karaktärer och deras hemligheter och kan använda det för att hjälpa eller stjälpa.

Plus så är det coolt att kunna skifta skepnad och se hur karaktärerna ändrar sina bemötanden beroende på hur du ser ut !

Mycket fräsiga saker med tanke på att spelet är några år nu

Medlem
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av BeeJac:

När kommer er recension?

Dom struntar nog i att recensera denna remaken precis som dom struntade i att recensera Resident Evil hd remaken =(

väldigt tråkigt att det har blivit väldigt få recensioner på siståne, i jämförelse med hur det var innan. känns som mycket färre och framförallt kortare!

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Ocarina of time > Majoras Mask > Resten.

Inget av de andra har varit riktigt lika bra än. Håller tummarna för Wii U !

Fixed

Majora's Mask > A Link To The Past > Twilight Princess > Ocarina of Time < Resten

Har aldrig riktigt förstått fascinationen av OOT, det är ett jätte bra Zelda spel som gjorde mycket gott för serien. Men tycker att TP är en aning bättre.

Medlem

Jag fattar inte. Varför ge betyg till ett spel som redan har ett betyg? Snackas det inte ALLTID om att man inte ska spela spel för grafiken? Så varför envisas alla hemsidor med att runka fram scores?

Medlem
Skrivet av Rentah:

Så varför envisas alla hemsidor med att runka fram scores?

För att dom tycker det är skönt att onanera.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Ocarina of time &gt; Majoras Mask &gt; Resten.

Inget av de andra har varit riktigt lika bra än. Håller tummarna för Wii U !

A Link to the past slår allihop.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

jbx
Medlem

Känner mig hyfsat nöjd att jag bokade New 3ds XL med spelet:-)
Speciellt eftersom det verkar vara fullbokat lite här och var..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Ocarina of time &gt; Majoras Mask &gt; Resten.

Inget av de andra har varit riktigt lika bra än. Håller tummarna för Wii U !

För mig är det Majora's Mask > Wind Waker > Resten.
Ocarina of Time är ganska långt ner. Den största anledningen till varför jag gillar OoT är pga. nostalgi.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Ocarina of time &gt; Majoras Mask &gt; Resten.

Inget av de andra har varit riktigt lika bra än. Håller tummarna för Wii U !

Ocarina of Time > Twilight Princess > A Link to the Past.
Det är bara dessa Zelda-spel som jag har blivit riktigt hooked på.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Bahoven:

Ocarina of time &amp;gt; Majoras Mask &amp;gt; Resten.

Inget av de andra har varit riktigt lika bra än. Håller tummarna för Wii U !

För mig är det Majora&#039;s Mask &gt; Wind Waker &gt; Resten.
Ocarina of Time är ganska långt ner. Den största anledningen till varför jag gillar OoT är pga. nostalgi.

Jag klarade Windwaker för någon månad sen på Wii U men kände att det bara blev utdraget? Hitta alla bitarna var så galet drygt bara. Kändes som en super lång fetch quest Men jag gillade stämmningen !

Medlem

The Legend of Zelda > Zelda II: The Adventure of Link > The Legend of Zelda: A Link To The Past, sedan har det inte släppts några vettiga spel i serien enligt mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Bahoven:

Ocarina of time &amp;gt; Majoras Mask &amp;gt; Resten.

Inget av de andra har varit riktigt lika bra än. Håller tummarna för Wii U !

A Link to the past slår allihop.

Det enda spelet som har en chans mot a link to the past är Link Between worlds. Ocraina of time är sjukt överskattat, Majoras Mask och Windwaker spöar det med hästlängder.

Inaktiv

Varför är Ocarina of Time dåligt/överskattat?

Det var ju sjukt häftigt när det kom.
Spelade igenom det på telefonen för nåt år sen, håller än. Forest Temple, Water Temple, Spirit Temple och Gerudos Valley är ju hur roliga som helst att spela igenom. Helt magiskt spel.

Majoras Mask är coolt men inte like episkt. Världen är så trång och klaustrofobisk i MM.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Varför är Ocarina of Time dåligt/överskattat?

Det var ju sjukt häftigt när det kom.
Spelade igenom det på telefonen för nåt år sen, håller än. Forest Temple, Water Temple, Spirit Temple och Gerudos Valley är ju hur roliga som helst att spela igenom. Helt magiskt spel.

Majoras Mask är coolt men inte like episkt. Världen är så trång och klaustrofobisk i MM.

Det finns massor med anledningar till det, men Egoraptor träffar de flesta punkterna.

https://www.youtube.com/watch?v=XOC3vixnj_0

Inaktiv
Skrivet av brandter:
Skrivet av mapamapa:

Varför är Ocarina of Time dåligt/överskattat?

Det var ju sjukt häftigt när det kom.
Spelade igenom det på telefonen för nåt år sen, håller än. Forest Temple, Water Temple, Spirit Temple och Gerudos Valley är ju hur roliga som helst att spela igenom. Helt magiskt spel.

Majoras Mask är coolt men inte like episkt. Världen är så trång och klaustrofobisk i MM.

Det finns massor med anledningar till det, men Egoraptor träffar de flesta punkterna.

https://www.youtube.com/watch?v=XOC3vixnj_0

Mycket jag inte håller med om. Men det verkar även mest vara en jämförelse mellan 2d-Zelda och 3d-zelda och inte Ocarina vs. resten.
Angående A Link to the Past vs. Ocarina of Time så är Ocarina lite som en 3d-version av ALttP och det känns därför som att många föredrar det spel de spelade först.
Själv spelade jag OoT först och ALttP när det släpptes till GBA. Tyckte helt enkelt det inte var lika roligt att utforska en 2d-värld som en 3d-värld.
Sen angående att det första Zelda var mest äventyrligt så stämmer det nog. Idag kanske Dark Souls kommer närmare äventyrskänslan i första Zelda än de moderna Zeldaspelen.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av brandter:
Skrivet av mapamapa:

Varför är Ocarina of Time dåligt/överskattat?

Det var ju sjukt häftigt när det kom.
Spelade igenom det på telefonen för nåt år sen, håller än. Forest Temple, Water Temple, Spirit Temple och Gerudos Valley är ju hur roliga som helst att spela igenom. Helt magiskt spel.

Majoras Mask är coolt men inte like episkt. Världen är så trång och klaustrofobisk i MM.

Det finns massor med anledningar till det, men Egoraptor träffar de flesta punkterna.

https://www.youtube.com/watch?v=XOC3vixnj_0

Mycket jag inte håller med om. Men det verkar även mest vara en jämförelse mellan 2d-Zelda och 3d-zelda och inte Ocarina vs. resten.
Angående A Link to the Past vs. Ocarina of Time så är Ocarina lite som en 3d-version av ALttP och det känns därför som att många föredrar det spel de spelade först.
Själv spelade jag OoT först och ALttP när det släpptes till GBA. Tyckte helt enkelt det inte var lika roligt att utforska en 2d-värld som en 3d-värld.
Sen angående att det första Zelda var mest äventyrligt så stämmer det nog. Idag kanske Dark Souls kommer närmare äventyrskänslan i första Zelda än de moderna Zeldaspelen.

För mig om man kollar på spelen helt för sig utan att jämföra dem med varandra så är ALTTP helt överlägset alla kategorier framför allt p.g.a. hur lång tid det tar att gör allting i Ocarina. Men sure, det var det första 3D spelet och man kan inte förvänta sig att alla ska lyckas första gången som de faktiskt gjorde med Mario 64. Men så bra som väldigt många säger att det är, är det inte, det är inte direkt dåligt men striderna blir såååå tråkiga efter ett tag. Det är absolut inget fel med att ha en story i ett spel, men problemet med Zelda spelen är att storyn har aldrig varit bra skriven, du kan skriva storyn på ett visitkort.

Angående Dark Souls kan jag inte hålla med alls, tycker att det är den just nu mest överskattade serien spel som finns. Har aldrig varit ett fan av spel som gör sig själv svårt med att handikappa spelaren och straffa spelaren genom att tvinga honom göra om saker om och om igen. Sure spel ska inte vara för enkla, men jag ska heller inte känna att spelet bakbinder mig för att göra sig själv svårt, Deamons souls är bland det sämsta spelet jag har spelat som exempel och det kunde ha varit riktigt bra om det inte hade varit så förbannat scriptat som det är.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Varför är Ocarina of Time dåligt/överskattat?

Det var ju sjukt häftigt när det kom.
Spelade igenom det på telefonen för nåt år sen, håller än. Forest Temple, Water Temple, Spirit Temple och Gerudos Valley är ju hur roliga som helst att spela igenom. Helt magiskt spel.

Majoras Mask är coolt men inte like episkt. Världen är så trång och klaustrofobisk i MM.

Precis det som är grejen - det var sjukt häftigt när det kom. Idag älskar jag det mestadels utav nostalgi. Tycker inte det är dåligt, nostalgi eller ej, men det är inte det bästa i serien. Överskattat? Beror på vem du frågar. Själv väljer jag att inte lyssna på vad folk tycker om den saken...OoT har en särskild plats i mitt hjärta oavsett hur överskattat det må vara.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av mapamapa:

Varför är Ocarina of Time dåligt/överskattat?

Det var ju sjukt häftigt när det kom.
Spelade igenom det på telefonen för nåt år sen, håller än. Forest Temple, Water Temple, Spirit Temple och Gerudos Valley är ju hur roliga som helst att spela igenom. Helt magiskt spel.

Majoras Mask är coolt men inte like episkt. Världen är så trång och klaustrofobisk i MM.

Precis det som är grejen - det var sjukt häftigt när det kom. Idag älskar jag det mestadels utav nostalgi. Tycker inte det är dåligt, nostalgi eller ej, men det är inte det bästa i serien. Överskattat? Beror på vem du frågar. Själv väljer jag att inte lyssna på vad folk tycker om den saken...OoT har en särskild plats i mitt hjärta oavsett hur överskattat det må vara.

Det kan jag acceptera, problemet för mig (i alla fall) är att många lyfter det till höjderna som världens bästa spel någonsin. Det är inte ens det bästa Zelda spelet på N64 :P, fast jag kanske är ensam om att faktiskt tycka om 3 dagars gimmicken i MM :).

1
Skriv svar