Uppdatering vecka 6

Medlem
Uppdatering vecka 6

Hej igen

Har ett nytt spel avklarat, och det är Ducktales: Remastered till Playstation 3. Spelet är otroligt vackert och tar fram ett par nostalgiska ryckningar inom en. Tyvärr är spelet relativt frustrerande ibland då man på vissa ställen har svårt att hoppa dit spelet vill. Men i det stora hela var det ganska enkelt. Spelet besöker platserna från originalet fast det är mycket nytt här, inbäddat i en story som drivs fram av mellansekvenser. Tog mig max två timmar att bränna igenom spelet men jag hade kul hela vägen.

Spelet får 3 av 5 kontroller.

I övrigt har jag införskaffat en hel del spel sen senast. Jag håller ständig utkik på spelbutiker och annat efter rabatter eller stora reor. Det känns som man inte köpt ett spel för fullt pris på länge nu. Här ska Xbox och Playstations affärer ha stor credd då de nu verkligen anammat denna modell. Föregående generation var det sällan de bjussade på nedsatta priser i den utsträckningen de gör nu.

Spelen jag införskaffat sedan senaste inlägget är:
(Spelen för 29kr hittade jag i en back i en spelaffär, bara att slå till)

Resident Evil HD - Xbox One (199 kr)
Saints Row 2 - Xbox 360 (29 kr)
Splinter Cell: Conviction - Xbox 360 (29 kr)
Prince of Persia - Xbox 360 (29 kr)
Far Cry 2 - Playstation 3 (29 kr)
Fallout: New Vegas - Playstation 3 (29 kr)
Killzone 2 - Playstation 3 (29 kr)
Resistance: Fall of Man (29 kr)
NHL 15 - Xbox One (250 kr)
Metroid Prime Trilogy - Wii U (100 kr)
Alien Isolation - Playstation 4 (260 kr)
Apotheon - Playstation 4 (PS Plus)
Transistor - Playstation 4 (PS Plus)
Thief - Playstation 3 (PS Plus)
Yakuza 4 - Playstation 3 (PS Plus)
Rogue Legacy - PS4/3/Vita (PS Plus)
Kick & Fennick - PS Vita (PS Plus)

11 spel för cirka 1000 kr samt alla nya PS Plus spel. Känns som man har ännu mer att göra framöver. De spel jag kommer spela i närtid av dessa (utöver den digra listan jag redan har) är Alien: Isolation, Prince of Persia och Thief.

Min lista över klarade spel 2015:
-----------------------------------------
Far Cry 3 (2015-01-03) - The Wolf Among Us (2015-01-03) - Assassin's Creed Liberation HD (2015-01-04) - Dragon Age: Inquisition (2015-01-21) - Ducktales: Remastered (2015-01-28)

#blogg

Moderator | Testpilot
Uppdatering vecka 6

Ducktales remastered är lite knepig i stit utseende. Karaktärer är i snyggt 2D ritade medans miljöerna och saker i världen är 3D. Om de ändå kunde bestäma sig!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är möjligt, men det är ju fortfarande en vacker remake och väldigt originalet

Medlem

vart hittade du nhl 15 till Xbox one för 250kr?
håller själv koll på tradera, och där sticker det högre än så.

1
Skriv svar