Nintendo 3ds vs New Nintendo 3ds

Medlem
Nintendo 3ds vs New Nintendo 3ds

Som rubriken lyder så skulle jag vilja att ni ställer Nintendos "New 3DS" mot den äldre varianten där ni diskuterar skillnaderna. Vilka de stora förändringarna är och vilken effekt de ger. Är den nya modellen så pass förbättrad att det är "värt" att införskaffa den över den gamla?
Det skulle vara intressant att höra en djupare analys och jämförelse mellan dessa båda och inte endast en specifikationsjämförelse.
Hoppas få läsa något om detta

Medlem

Du kan inte köra nya Xenoblade remaken om du inte köper den nya 3DS:en. Vidrigt i min uppfattningen men men.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Du kan inte köra nya Xenoblade remaken om du inte köper den nya 3DS:en. Vidrigt i min uppfattningen men men.

Ja, det hade jag koll på. Men det jag skulle vilja få reda på mer är typ:
1, Märker man av prestandaökningen i spel/menyer etc. Är det stor skillnad?
2, Är 3D funktionen bättre på New 3DS jämfört med den gamla?
3, Vilka extra funktioner/knappar finn och vad är dess funktioner.
4, Hur är helhetsupplevelsen av New 3DS. Finns det tydliga argument för att välja den framför den gamla varianten (med tanke på prisskillnaden exempelvis).

Medlem
Skrivet av kaealy:

Du kan inte köra nya Xenoblade remaken om du inte köper den nya 3DS:en. Vidrigt i min uppfattningen men men.

Lika vidrigt som att man inte kan lira Xenoblade X på gamla Wii.

New 3DS är en helt ny maskin som är mer än 2X så kraftfull som den gamla 3DS. New 3DS har t.ex. en quad-core i stället för dual-core. Och med tanke på att en kärna är reserverad till OS så blir det tre mot en kärna som kan användas för spel. Den har också 256MB RAM i stället för 128MB.

Sen kan man ju alltid diskutera huruvida gamla 3DS kunde ha klarat av att driva Xenoblade eller inte, men med tanke på att spelet är väldigt likt Wii-versionen så tvivlar jag på att gamla 3DS skulle ha orkat med spelet.

Medlem

Om jag förstått det rätt så ska ny 3d funktionen vara bättre så att man inte ska behöva hålla 3ds stilla och i rätt vinkel för att det ska fungera. Men men facit på frågorna får jag förhoppningvis på nästa fredag

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Om jag förstått det rätt så ska ny 3d funktionen vara bättre så att man inte ska behöva hålla 3ds stilla och i rätt vinkel för att det ska fungera. Men men facit på frågorna får jag förhoppningvis på nästa fredag

Ja, om den nya 3d funktionen fungerar som den ska så är bara det värt att införskaffa den nya. Återkom gärna med din uppfattning på fredag

Medlem

Får jag den så ska jag försöka slita mig så pass så jag kan skriva några rader om hur jag upplever den.

Medlem

Fick tråkigt nog inte mitt exemplar idag kanske någon annan fått ett?

Medlem

Jag blev faktisk så pass sugen så att jag förbeställde en i tisdags. Jag fick min idag och kan gladeligen meddela att 3D funkar över förväntan Jag har inte hunnit testa den så mycket, bara spelat Mario Kart och 3D land, men än så länge är jag nöjd.
Vart förbokade du din? Och vilken modell?

Medlem

Webhallen och jag bor i Södertälje så det är extra irriterande and det inte hann hit då det bara är några mil från fruängen beställde XL modellen dom skickade den idag suck.

Medlem

Jaha, fan vad surt! Jag beställde XL på CDON. Skickades igår och kom fram idag.

1
Skriv svar