Första intryck av Darkest Dungeon....

Medlem
Första intryck av Darkest Dungeon....

Vete fan om jag ska rekommendera detta spel, eller lägga mig i fosterställning i ett hörn och gråta.

Det här kan vi kalla old school-svårt spel. Dark Souls kan gå och ta sig i häcken, här är det turnbased fighter mot monster som är svåra som fan, medans din party med adventurers består av folk med fobier, rädslor och som kan tappa modet och balla ur mitt i striderna om de får stryk och det blir mörkt. Och om en ballar ur så hetsar han upp resten med sitt skrikande så de lättare går insane med.

Som tur är kan man alltid rekrytera nya heroes, när de gamla dör och dör och dör. Dör de så är de döda för alltid.
Första försöket slutade med raderad savefil och omstart efter att min plague doctor gick insane och blev fearful pga det, vilket gör att han skriker som en kärring och skrämmer upp de andra och bestämmer sig självmant för att gömma sig bakom de andra i gruppen.
Min Highwayman gick på bordell för att få ner sin stressnivå och försvann sen på orgie självmant, vete fan när han kommer tillbaka...
Min Vestal (healer) som jag slösat mina sista slantar på att levla upp lite gick och dog...
Min Crusader som är helig-som-fan kan bara få ner sin stress genom att be i kyrkan, men han vägrar be i kyrkan pga att sist han bad där så såg han något "hemskt" han aldrig vill se mer. Så han kan aldrig få ner sin stress mer, så han kommer garanterat gå insane snart...

Visst, jag kan ju låta de alla dö och ta nya adventurers, men då går alla pengar jag slösat på att levla upp de lite iaf upp i rök... plus att jag slösade på att uppgradera like fel byggnader i stan första försöket.

Ångest - ja. Kul - ja. Vete fan om jag vågar/vill spela mer. Vill ni ha ett svårt spel, köp

http://www.darkestdungeon.com/

#blogg

Skribent
Första intryck av Darkest Dungeon....

"Min Highwayman gick på bordell för att få ner sin stressnivå och försvann sen på orgie självmant, vete fan när han kommer tillbaka..."

Made me lol!

Har haft ögonen på det här spelet, men tror jag väntar tills det släpps "på riktigt".


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ja, jag blev bra förvånad när jag förstod att mina s.k hjältar kan vara själviska as och bara dra ut på egna saker och dyka upp nån gång senare igen.

Som det är nu tycker jag det är riktigt svårt, så tror de har en del att göra med balanseringen av strider osv.
Fast samtidigt har jag bara spelat ett par timmar så kan hända det blir lite lättare när man kommer in mer i det. Men det är folk som t.o.m dör i tutorial-striden så de har lyckats med att skruva upp svårighetsgraden.

Bara jag lyckas lista ut hur man ska hantera stressen ordentligt, så blir nog resten en hel del lättare.

Moderator | Testpilot

Spelet är RIKTIGT SVÅRT om man inte har större koll på hur systemen funkar.

Det första man bör göra är att uppgradera stället som ger dig hjältar. Det gör så att du får 4 nya karaktärer att leka med varje gång du kommer tillbaka från en dungeon,

Efter det så ska man också försöka uppgradera så att man får bättre vapen vilket gör dunegons mycket lättare där också.

Tro mig. Satt just och skrek åt spelets RNG, men det är väldigt roligt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har precis fått upp ögonen för detta spel och det ser så sjukt roligt men så sjukt svårt ut! Älskart! Väntar med spänning på full release!

Edit: enda tråkiga var priset. Euro är inte samma som dollar -.- Suck!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ser grymt kul ut, lägger den lilla speltid jag har för tillfället på GW2 så blir väl ett köp när det hittar ut på Rea

phi
Medlem

Ångrar nu att jag inte backade spelet med en tier högre så att jag hade fått en key. Spelet verkar ju helt underbart.

Moderator | Testpilot
Skrivet av phi:

Ångrar nu att jag inte backade spelet med en tier högre så att jag hade fått en key. Spelet verkar ju helt underbart.

Bara köpa spelet på steam...?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:

Ångrar nu att jag inte backade spelet med en tier högre så att jag hade fått en key. Spelet verkar ju helt underbart.

Bara köpa spelet på steam...?

Ja, för man vill ju säkert betala för spelet två gånger.

Moderator | Testpilot
Skrivet av phi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:

Ångrar nu att jag inte backade spelet med en tier högre så att jag hade fått en key. Spelet verkar ju helt underbart.

Bara köpa spelet på steam...?

Ja, för man vill ju säkert betala för spelet två gånger.

Jag tyckte du fick det låta som att du inte fått spelet? Om du backat så du inte fått en nyckel kan du ju inte ha lagt ut så mycket pengar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:

Ångrar nu att jag inte backade spelet med en tier högre så att jag hade fått en key. Spelet verkar ju helt underbart.

Bara köpa spelet på steam...?

Ja, för man vill ju säkert betala för spelet två gånger.

Jag tyckte du fick det låta som att du inte fått spelet? Om du backat så du inte fått en nyckel kan du ju inte ha lagt ut så mycket pengar.

Backade det förvisso bara för $50 (för att få en extra key) var tydligen för lite för att få åtminstone en key. Lite snålt kan jag tycka. Nåja, det var ingen brådska men av principskäl så känner jag inte för att köpa early access också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av phi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:

Ångrar nu att jag inte backade spelet med en tier högre så att jag hade fått en key. Spelet verkar ju helt underbart.

Bara köpa spelet på steam...?

Ja, för man vill ju säkert betala för spelet två gånger.

Jag tyckte du fick det låta som att du inte fått spelet? Om du backat så du inte fått en nyckel kan du ju inte ha lagt ut så mycket pengar.

Backade det förvisso bara för $50 (för att få en extra key) var tydligen för lite för att få åtminstone en key. Lite snålt kan jag tycka. Nåja, det var ingen brådska men av principskäl så känner jag inte för att köpa early access också.

Betala så mycket och inte få en nyckel? Det låter riktigt skumt.

Inget kostar 50 dollar så jag antar du menar den för 49: https://www.kickstarter.com/projects/1460250988/darkest-dunge...

Du ska ju få massa grejer. Kontakta dem bara så ska det nog inte vara något problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av phi:

Backade det förvisso bara för $50 (för att få en extra key) var tydligen för lite för att få åtminstone en key. Lite snålt kan jag tycka. Nåja, det var ingen brådska men av principskäl så känner jag inte för att köpa early access också.

Läste nånstasn att någon som hade backat för $15 och inte fått key hade kontaktat Red Hook Studios och fått möjligheten att betala $5 till och få en key. Kan tyvärr inte hitta det n men det var nån kommentar till nån guide som nån skrivit till spelet precis när det kom ut tror jag.

1
Skriv svar