Medlem
Gaming kanal!

Hej där!

Jag har nyligen skapat en gaming kanal på youtube, om intresset finns så kolla in den. Absolut amatör och sådära, men varför inte försöka och träna med ett stort intresse av just Youtube Gaming mm.

Länk här nedan, första videon är av Darkest Dungeon!
https://www.youtube.com/channel/UCtAscOY89Bi_t0jNinlEoAw

Medlem

Bra val av spel. Visste inget om spelet och såg rätt bra ut.

Du får nog träna ett tag till innan du petar bort Pewdiepie från tronen. Kan tänka mig att det här kommer vara din jobbigaste tid och du kommer få mycket negativ kritik. Det är bara att kämpa dig igenom början och ge aldrig upp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tack jätte mycket för svaret och jo, jag känner att konkurransen är stenhård. Men skam den som ger sig!

Medlem
Skrivet av Digu21:

Tack jätte mycket för svaret och jo, jag känner att konkurransen är stenhård. Men skam den som ger sig!

Jag är övertygad om att man måste nischa sig. Det finns för många som pumpar ut day 1 gameplay för de större mainstreamtitlarna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Digu21:

Tack jätte mycket för svaret och jo, jag känner att konkurransen är stenhård. Men skam den som ger sig!

Jag är övertygad om att man måste nischa sig. Det finns för många som pumpar ut day 1 gameplay för de större mainstreamtitlarna.

Jag är inte så säker på det. Kollar man streams är det alltid nyare spel som är överlägset populärast och personer som blev populära med något spel och missat en stor titel glöms bort direkt.
Tror man måste kombinera nya titlar med gamla och göra något speciellt som angry Joe eller total biscuit om man vill så igenom på riktigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Digu21:

Tack jätte mycket för svaret och jo, jag känner att konkurransen är stenhård. Men skam den som ger sig!

Jag är övertygad om att man måste nischa sig. Det finns för många som pumpar ut day 1 gameplay för de större mainstreamtitlarna.

Jag är inte så säker på det. Kollar man streams är det alltid nyare spel som är överlägset populärast och personer som blev populära med något spel och missat en stor titel glöms bort direkt.
Tror man måste kombinera nya titlar med gamla och göra något speciellt som angry Joe eller total biscuit om man vill så igenom på riktigt.

Som en manisk följare av The Co-Optional Podcast med TB, Jesse Cox, Dodger + random Youtube personlighet så har du slagit huvudet på spiken. Deras tips för aspirerande Youtubare är att ABSOLUT inte nischa sig till ett spel. Både TB och Jesse Cox var från första början helt inställda på World of Warcraft men båda breddade sig i tid då intresset började dö ut. De har gett flertalet exempel på kanaler som var samtida med dem men i stort sett inte finns längre pga att de inte breddade sig till andra spel än just ett.

Nu är de inte allvetande men i mitt tycke så är de tillförlitliga källor på hur man borde göra.

On topic: Lycka till med kanalen!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag känner att man behöver nya titlar till att kunna "peak'a" intresset som ovan beskrivit, just för att folk som inte känner till kanalen eller inte är familjär med det hela, att söka sig till och finna nyfikenhet på titel såväl som kanal. Från det läget, kan man ju alltid gräva djupare i en titel som man funnit intresse för. Vet inte om det låter logiskt, men det är en blandning mellan peak och nisch. Men att bara köra på samma sak har aldrig funkat, även om det kanske går bra ett tag!

Mycket intressant diskussion ämne, må jag säga! Samt tack till er alla för stöd med mera

Medlem

Att börja med Darkest Dungeon är nog en bra idé då det är vansinnigt populärt för tillfället. Och du verkar ha en sund idé till att locka publik till kanalen.

Ett annat tips som jag snappat upp från Force Strategy Gaming ( ja, jag är total YT-nörd) är dels att lägga ut material som har bra kvalitet, men samtidigt bevaka och spela spel som du har ett GENUINT intresse för istället för att bara gå på det senaste PewdiePie-baitet som släppts. Kanske är självklara saker som jag säger men det kanske kan hjälpa dig på traven i bästa fall!:) det har ju funkat för dom så varför inte dig?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ett tips är att försöka undvika osäkerhet när du pratar. Så inge "ehm" "uhhm" och pauser där du tappar orden.
"Kinda rougelike, ehhh, adventure game". Kinda? Ehh? Var mer säker på vad du ska säga är mitt tips iaf.
Lycka till!

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Ett tips är att försöka undvika osäkerhet när du pratar. Så inge "ehm" "uhhm" och pauser där du tappar orden.
"Kinda rougelike, ehhh, adventure game". Kinda? Ehh? Var mer säker på vad du ska säga är mitt tips iaf.
Lycka till!

Absolut! Det är ett av mina värsta fel och försöker så hårt att inte säga något sådant!

Tack!

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Ett tips är att försöka undvika osäkerhet när du pratar. Så inge "ehm" "uhhm" och pauser där du tappar orden.
"Kinda rougelike, ehhh, adventure game". Kinda? Ehh? Var mer säker på vad du ska säga är mitt tips iaf.
Lycka till!

Absolut! Det är ett av mina värsta fel och försöker så hårt att inte säga något sådant!

Tack!

Medlem

Även om Darkest dungeon inte alls är min typ av spel så kollade jag i alla fall. Tycker du har en "behaglig" och rätt lugn röst när du spelar. Har svårt att lyssna mer än några minuter om personerna är överdrivet högljudda och hetsiga när de pratar. Så det blev en subscribe ändå. Stort lycka till!


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar