Game of Thrones: The Lost Lord

Robot
Game of Thrones: The Lost Lord

Del två har vissa svårigheter att leva upp till dramatiken i seriens inledning, men där finns ljusglimtar!


Medlem
Game of Thrones: The Lost Lord

Kan detta vara början av slutet för telltale hypen?
De åtar sig för många projekt och förr eller senare håller det inte måttet.

Frilansare
Skrivet av Sviskon:

Kan detta vara början av slutet för telltale hypen?
De åtar sig för många projekt och förr eller senare håller det inte måttet.

Alltså, det här är inte dåligt. Första avsnittet var bra, det här godkänt med tveksamheter. Så lägstanivån är fortfarande hög för Telltale.

Medlem

Jösses vad lågt betyg. Själv resonerade jag mer med Gamespots summering:

"The Lost Lords offers no respite from the anguish of Iron from Ice, and keeps the energy and intrigue up in surprising ways. It's evident every choice you make affects members of your far-flung family, and while it's strenuous to keep track of who is doing what so you don't screw over one of your relatives, it's the fact that your entire family's honor is hanging in the balance that really keeps you on your toes. And with very few opportunities to breathe and survey the damage in Episode Two, you often forget just how strongly your choices ripple out to your loved ones. It's genuinely tough trying to decide the best way out. Or the safest way. This is the real Game of Thrones."

8/10

Medlem

Jag har tyckt både epi 1 och även nu epi 2 har varit fullständigt lysande. Ja, motorn är bedrövlig men dialogerna är utan dess like i spelväg. Jag önskar fler spel kunde försöka driva på en följetång på samma sätt. Ens framtiden är fullständigt oförutsägbar och där varenda ord och handling känns som att det skulle kunna leda till förödelse. Men visst, det är väl klart att denna episode var lite klenare än vad första episoden var. "Finalen" var ju inte alls i samma klass. Men jag ser inget fel i det dock. Game of Thrones är inte att vara pang på action hela tiden, som kanske första episoden nästan utgav sig att vara. Game of Thrones är ett spel av lögner och manipulering. Där varenda ord skulle kunna gräva din egen grav. Än så länge håller sig spelet mig mycket starkare intresserad än vad exempelvis the walking dead eller the wolf among us har gjort.

Medlem

Känns som att jag fattade ett bra beslut när jag bestämde mig för att vänta tills alla episoder är släppta (och förhoppningsvis lite patchade). När en episod är lite sisådär gör det inte lika mycket då.

Medlem

I ett spel som detta skiter iallafall jag i själva motorn. Det är själva berättandet som är det viktiga.
Det känns som om man haft Skyrim eller något annat RPG som mall när man gjorde denna recensionen.

Medlem

Tips är att få dessa spel lite snyggare The Wolf Among Us, walking dead och detta är att lägga till dem i nVidia kontrollpanelen och sedan sätta AF till 16 sen även image render quality till högsta. Blir lite skarpare tycker jag. De borde kanske fundera på en ny motor?...

Medlem
Medlem
Skrivet av Dominus:

I ett spel som detta skiter iallafall jag i själva motorn. Det är själva berättandet som är det viktiga.
Det känns som om man haft Skyrim eller något annat RPG som mall när man gjorde denna recensionen.

Som jag tolkade det handlade det snarare om att motorn är jävligt buggig fortfarande efter många spel osv. och är knepig i sig, inte att det inte är skyrim/annat rpg-gameplay.

Medlem

Jag satt som på nålar genom hela episoden. Själv tycker jag Telltale bara blir vassare hela tiden i sin berättarteknik!

Medlem

Jag tyckte det höll samma höga klass somm Ep.1. Jag håller inte med om din kritik. Röstskådespeleriet var bra, grafiken är Telltale så om ni hänger upp er på den är det fel spel för er. Manuset är bra och eftersom det är GoT väntar man bara på vilken favoritkaraktär som ska dö härnäst.


signatur

I drank what?

Medlem

Tyckte att episod 2 var riktigt jäkla bra. Faktiskt bättre än första!

Och sången på slutet!! <3 Riktigt bra!

Medlem

Själv tyckte jag att avsnitt 2 var bättre en första. Vist inte lika mycket action scener men just dialogerna, och framförallt handlingen gjorde att jag tyckte avsnitt 2 vart betydligt bättre.

Vist spelmotorn har mycket man kan önska och förbättra, men det är framförallt handlingen som gör dessa spel.

Samt vill nämna att jag tyckte slutsången var riktigt bra, vet inte varför ni tycker att de ska skippa den, den passade in riktigt bra i slutet och man kände känslorna rejält från hon som sjöng.

Frilansare
Skrivet av Dominus:

I ett spel som detta skiter iallafall jag i själva motorn. Det är själva berättandet som är det viktiga.
Det känns som om man haft Skyrim eller något annat RPG som mall när man gjorde denna recensionen.

Har inget med grafik och effekter att göra. Motorn kommer i vägen för berättandet. Som om du skulle se en bra film som hackar, spolar tillbaka sig och är riktigt taskigt klippt.
Jag förväntar mig mycket mer av ett företag som haft så mycket medvind och kommersiell framgång.

Herr rygg

Jag har inte sett något avsnitt av tv-serien. Måste man ha mycket bakgrundsfakta från serien innan man ger sig på detta spel eller är det bara att köra?


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Det va inte mycket som jag håller med om i denna review, 2/5 är något ja skulle ge till dåliga spel som nästan ingen skulle gilla.

Var rädd att telltale skulle sluta briljera efter twd men de har visat verkligen att det inte var en fluke. Tycker att borderlands överraskade mer än detta, detta känns mer som ett säkert kort, men det tar inte bort från hur bra det faktiskt står på egna ben. 4/5!

Forsätt med de hemmasnickrade låtarna telltale, det har varit höjdpunkterna i flera episoder för mig
https://www.youtube.com/watch?v=i0HKigQ4CJs

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Jag har inte sett något avsnitt av tv-serien. Måste man ha mycket bakgrundsfakta från serien innan man ger sig på detta spel eller är det bara att köra?

Nej det tror jag inte, men det ger en hel del av att ha kollat på tv-serien då man ger sig rätt in i mitten av den.

Medlem
Skrivet av Hodor:

Hodor.

Hahahahaha! Jag döööör! <3

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Jag har inte sett något avsnitt av tv-serien. Måste man ha mycket bakgrundsfakta från serien innan man ger sig på detta spel eller är det bara att köra?

Absolut inte, det är bara att köra. All info du behöver får du in game. Det är förstås roligare om du sett serien, då kan du relatera till VISSA karaktärer och händelser, men det är absolut INTE ett krav. Köp spelet, spela det och njut!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Sviskon:

Kan detta vara början av slutet för telltale hypen?
De åtar sig för många projekt och förr eller senare håller det inte måttet.

Alltså, det här är inte dåligt. Första avsnittet var bra, det här godkänt med tveksamheter. Så lägstanivån är fortfarande hög för Telltale.

Så ditt betyg påverkas av vilka förväntningar du har på spelet utifrån de som tillverkat det, vilken budget det har, och så vidare? så ett spel från ett litet indieföretag som inte släppt ett spel tidigare hade kanske fått en 3:a?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Har inte spelat igenom episode 2 än, men jag hoppas jag tycker det är bättre än så.
Själv tycker jag nog att The Wolf Among Us är Telltales bästa, det fick mig att börja läsa serien :P. Så mer av det please.

Inaktiv

Vantar ivrigt pa del 2 av Borderlands, forsta avsnittet var riktigt kul.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Sviskon:

Kan detta vara början av slutet för telltale hypen?
De åtar sig för många projekt och förr eller senare håller det inte måttet.

Alltså, det här är inte dåligt. Första avsnittet var bra, det här godkänt med tveksamheter. Så lägstanivån är fortfarande hög för Telltale.

Så ditt betyg påverkas av vilka förväntningar du har på spelet utifrån de som tillverkat det, vilken budget det har, och så vidare? så ett spel från ett litet indieföretag som inte släppt ett spel tidigare hade kanske fått en 3:a?

Han gav såvitt jag kan se inte uttryck för det alls. Han sa att episoden var godkänd, och att Telltales lägstanivå är hög. Du lägger ord i munnen på honom.

Medlem

Alltså vad är det för plus och minus ni ger ?nog inte det är det första jag skulle ta och klaga på i ett sånt här spel.

Jag själv tycker väl att grafik och röstskådespelare hållet måttet bra, däremot måste jag säja att det är föööööööööör korta episoder . 60 min tog det för mig och då körde jag ändå om på ett par ställen för att se vad de olika valen faktiskt gör, vilket för mig till nästa punkt. "Valen" i telltales spel tycker jag bara blir sämre hela tiden, visst svårt att göra ett spel som breder ut sig extremt mycket åt olika håll. MEN varför inte göra ett försök att åtminstone breda ut det lite ?

En del gånger då jag står inför något val så känns det ungefär som att välja mellan päron och äpplen, visst det blir en viss skillnad, men ofta ger det ändå samma utgång.

Vilket jag verkligen ogillar , tycker det skulle vara kul om de gjorde ett spel med val som i bladerunner t.ex

Men annars tycker jag spelet i sig är bra en intressant story och kul att se saker från en annan vinkel än huvudkaraktärerna i originalserien!

Medlem

Bra episod, storyn är i toppklass!

Ett litet minus för att grafikmotorn hackade i några scener (PS4-versionen) men det var inget som störde helheten och det är ju storyn som är det viktiga i såna här spel. Tummen upp! Bra sånginsatser.

Nästa episod blir grymt spännande.

Medlem

Förstår inte varför dom inte kan slå på stort med ljudkvaliteten. Om ljudet inte var så dåligt hade jag kunnat acceptera att animationerna är så fruktansvärt dåliga.

Medlem

Spoilers:

Själv hatade jag gnälliga jädra ethan från ettan, jag föredrog definitivt mer att gestalta mig som rodrik den okuvlige, Rodrik började som en tråkig alldeles för seriös 1:e arvsvinge, nu när han nästan dött och delat likvagn med sin far och fått börja ta han om white idioterna och alla svårigheter som hans hus kommer att få, men han lyckades övertyga sin fästmö om att gifta sig med honom och stärka sin position mot white(fan glömt bort vad deras hus heter) , Rodrik blir inte heller underkuvad av sin mor utan han gör vad som behövs för sitt hus. jag antar definitivt att det inte kommer att gå som på dans för honom heller i storyn. Sen Asher introduceringen i detta avsnittet var galant han fick mig definitivt att få den känsla av att han är en kallblodig mördare, men enbart mot fiender, aldrig mot nära och kära, samt att han har skön humor.
Sen systern Mira går bakom ryggen på sin härskarinna, drottning, och allierar sig med okända faktioner samt tyrion. Hon även kallblodigt mördar den man som försökt mörda henne för att rädda livet på tjänar pojken.

Så för mig så var episod 1 en inledning, 2:an var ytterligare en inledning men den fick oss att känna att vi har nu börjat ta kontroll över situationen. 2:an definitivt bättre kvalite, story mässigt än 1:an.

Jag skulle säga att jag gillade 2:an mycket mer än 1:an.

1
Skriv svar