Över 10 miljoner spelar fortfarande World of Warcraft

Robot
Medlem
Över 10 miljoner spelar fortfarande World of Warcraft

It will never die xD ser ut som 11 mille nog inte är omöjligt under denna expansion, men ganska kul att att spel kan leva så pass länge, jag menar nämn andra 10 åriga onlinespel som har ens över 1 mille spelare nu för tiden ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Alltid kul att höra att det går bra för BLizzard

Herr rygg

Bara att ta av hatten för Blizzard. De har verkligen lyckats att hålla liv i WoW. Jag går själv in då och då för att bara njuta lite av miljöerna. Favoriten är fortfarande Arathi Highlands.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Tycker WoD är bästa expansionen på länge efter wotlk.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

It will never die xD ser ut som 11 mille nog inte är omöjligt under denna expansion, men ganska kul att att spel kan leva så pass länge, jag menar nämn andra 10 åriga onlinespel som har ens över 1 mille spelare nu för tiden ?

Lär nog ploppa in några stycken fler när Blood elfs nya modeller kommer live


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag gillade fram WoW fram till WotLK, sen efter det föll intresset.
Gillade inte alls vad dom gjorde med talent-trädet, föredrog att ha det som det var.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Jag gillade fram WoW fram till WotLK, sen efter det föll intresset.
Gillade inte alls vad dom gjorde med talent-trädet, föredrog att ha det som det var.

Det var en ganska stor ändring, men det gamla talent trädet resulterade i 9/10 fall att man ändå satt på samma cookie-cutter builds, för att dom helt enkelt gav bättre resultat. Gjorde man det inte så var man dålig istället. Fanns bara ett fåtal builds per klass som var användbara.

Medlem

Jag körde fram till Wotlk, sen tappades intresset av andra anledningar, men kan säga att jag aldrig haft så roligt i hela mitt liv när det kommer till datorspel.

Medlem

Vanilla och BC var helt klart mina favoriter. WotlK var helt ok.

Medlem

Det är lite missledande trick baserat på december månad. De flesta började lira i mitten av november eller december. Så det är klart det inte hunnit gå ner.

Ge det ett par månader så kommer det vara ett rätt märkbart drop av spelare.

Inaktiv

Warht of the Lich King, vem stavar det så?

Det var iaf den senaste exp när jag började lira första gången. Är nog min favorit än idag, av de som finns att välja på.

Medlem

Slutade för ca 1 månad sen med WoW, alltid kul i början på expansioner men sen blir det bara samma grind om och om igen.

Medlem

Började lira lite igen efter flera års paus.

Så här när man varit några år ifrån och börjar spela igen förstår man ju varför WOW är så populärt som det är. Bra hantverk helt enkelt.

Medlem

Burning Crusade var absolut den bästa tiden i WoW för mig. Dungeons och raids som var roliga och utmanande och i stort sätt bara förbättringar från vanilla. alla andra expansioner kom med minst lika många försämringar som förbättringar


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

är arg på wow..kan inte ansluta till clienten..nått jäkla vajsing..går i bland i bland inte


signatur

New life, New hope

Medlem

WARHT of the lich king, löl ^^


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Minnen! Kommer aldrig glömma första gången man klev in i Elwynn Forest.

Medlem

Man blir lite trött på folk i spelet som gnäller och tycker att det var bättre förr... lik förbannat stannar de kvar och spelar. xD

Medlem

Tror inte att något spel någonsin kommer slå känslan av mina första timmar i den Koreanska betan. Vanilla var helt ojämförligt, just därför att inget spel kunnat matcha den där känslan. WoD är helt klart suveränt, och har verkligen lyckats andas nytt liv i dinosauren, men det går bara inte att jämföra med hur det började.

Det jag verkligen skulle vilja se är en tvåa, som får mig att "Ooooh, Aaaah" lika mycket som releasen för 10 år sedan. Har inte sett något annat spel vara ens i närheten av den känslan, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Ender:

Tror inte att något spel någonsin kommer slå känslan av mina första timmar i den Koreanska betan. Vanilla var helt ojämförligt, just därför att inget spel kunnat matcha den där känslan. WoD är helt klart suveränt, och har verkligen lyckats andas nytt liv i dinosauren, men det går bara inte att jämföra med hur det började.

Det jag verkligen skulle vilja se är en tvåa, som får mig att "Ooooh, Aaaah" lika mycket som releasen för 10 år sedan. Har inte sett något annat spel vara ens i närheten av den känslan, tyvärr.

kan inte förklara det bättre själv, det var en magisk tid full av glädje.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ender:

Det jag verkligen skulle vilja se är en tvåa, som får mig att "Ooooh, Aaaah" lika mycket som releasen för 10 år sedan. Har inte sett något annat spel vara ens i närheten av den känslan, tyvärr.

Blizzard har nog insett att inte ens de själva kan skapa en WoW-dödare. Skulle de släppa en uppföljare tar de bara från sina egna prenumeranter. Om de väntar så länge att WoW tappat säg 75% kommer nog de flesta vara så trötta att en ny motor i samma värld inte kommer greppa en på samma sätt som förut. Risken blir då att spelarna försvinner snabbare, speciellt som det blir oerhört svårt att matcha WoWs enormt expanderade innehåll med ett nytt spel.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

It will never die xD ser ut som 11 mille nog inte är omöjligt under denna expansion, men ganska kul att att spel kan leva så pass länge, jag menar nämn andra 10 åriga onlinespel som har ens över 1 mille spelare nu för tiden ?

Perfect World
Runescape


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Någon som spelade sedan vanilla och slutade i wotlk och spelade hc kan jag säga efter lirat WoD nu i semi-hardcore/casual guild med 3 raidagar i veckan, detta är iaf riktigt kul.

BRF raiden är EXTREMT rolig och bra bossfighter.

Angående vanilla så kan jag säga anledningen varför flesta vart fast vart pga det vart nytt, så väl polerat(ja det vart buggigt och flawed) men dom tog ifrån flesta bra sakerna ifrån andra mmo och det blev succe, bossfighterna allt i hela alltet vart helt nytt.

hade ni fått ett spel som vart lika bra idag eller bättre det går bara icke för ni har just spelat WoW, det är där skon klämmer för alla.

att säga inget bättre mmo ej kommer komma? nja det stämmer nog inte, men det måste göras något helt NYTT.

Mer bossfighter roligare styrning av gubben, ex ett mmo flytande lir i form utav darksiders II stuk, med djup story och lore.

Där du styr din gubbe, jag vet andra har försökt detta men det är pga tråkiga abilities och mekanik system följt med laggigt target system och projectile system osv osv.

hade någon gjort det rätt och bra hade det blivit en wow dödare för det hade varit nytt, sen att alla dessa som kör nya mmo med att du siktar har ett "mini" target locksystem fungerar inte här heller.

du ska kunna missa/dodga.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Det är lite missledande trick baserat på december månad. De flesta började lira i mitten av november eller december. Så det är klart det inte hunnit gå ner.

Ge det ett par månader så kommer det vara ett rätt märkbart drop av spelare.

Nja det största fallet har redan kommit. Med bara 1 raid instance ala High Maul som är lite som Vanilla Molten Core efter 4 veckor och inget annat att göra så var det segt, men med Blackrock Foundry i onsdags för Normal och Heroic så finns det mer. Och kvalitén på BRF är riktigt bra, vissa enklare bossar och vissa knepigare, men ingen är direkt tråkig vilket är det viktigaste.

1
Skriv svar