AMD bekräftar Radeon 300-grafikkortens existens

Robot
AMD bekräftar Radeon 300-grafikkortens existens

"Släpper ni nya Radeon R9 380 eller 390 tills GTA V släpps?", undrar någon men får inget svar.

#amd, #gta-v-2


Medlem
AMD bekräftar Radeon 300-grafikkortens existens

Mitt gamla 9800 börjar bli till åren, och 2x380x skulle sitta fint.

Medlem

Hoppas 1200W räcker åt 3 kort. Tvekar starkt på att det räcker åt 4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag finner det måttligt komiskt att alla företag numera går ut med sina nyheter på FB eller Twitter. Samma sak med support hamnar mer o mer på Twitter :S

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jag finner det måttligt komiskt att alla företag numera går ut med sina nyheter på FB eller Twitter. Samma sak med support hamnar mer o mer på Twitter :S

Enklare, billigare och når ut till fler. Varför skulle det vara komiskt?

Medlem

Kortet i de läckta testerna drog ju ca 200W i BF4 på Ultra. Antar att det inte drar mer än vad det behöver? I furmark eller liknande kanske det går att komma upp i 300W...

Avstängd

AMD + GTA? Nånting på gång ser jag.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

AMD + GTA? Nånting på gång ser jag.

Skulle vara underbart om korten släpptes i mars och bundlades med GTA V.

hmm ..nytt grafikkort.. nej. Mitt gtx680 laggar bara lite i ms röj

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hoppas 1200W räcker åt 3 kort. Tvekar starkt på att det räcker åt 4.

Kortet kommer dra knappt 300W i load, ska du köra 3 kort lär du ha rätt fläskigt system i övrigt, så njaeee, 1200W lär knappt räcka till 3, än mindre 4 kort


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av marcus8958:

Hoppas 1200W räcker åt 3 kort. Tvekar starkt på att det räcker åt 4.

Kortet kommer dra knappt 300W i load, ska du köra 3 kort lär du ha rätt fläskigt system i övrigt, så njaeee, 1200W lär knappt räcka till 3, än mindre 4 kort

5820K klockad drar ganska precis 200W vid full load utan GPU inräknat. Idle under 100W och vid spelande en liten bit över 100W.

Om nu kortet drar 300W exakt finns det ändå 100W marginal om man kör Intel burntest och furmark samtidigt på ett system med 3 kort.
Det finns inget spel där ute som ens i närheten kommer dra 100% cpu och 100% gpu på 3 kort samtidigt så det kommer minst vara 200W marginal enbart från CPU och förmodligen ganska många watt över från GPUerna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Min gtx 560ti räcker otroligt nog väldigt bra, men kanske är det dags att uppgradera nu när Witcher 3 och gta V kommer.

Medlem

Kommer sitta fint med min nya 4790k som det fick bli istället för en 5820k.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Pholiage:

Jag finner det måttligt komiskt att alla företag numera går ut med sina nyheter på FB eller Twitter. Samma sak med support hamnar mer o mer på Twitter :S

Enklare, billigare och når ut till fler. Varför skulle det vara komiskt?

Jo för att så här. Man går in på en tillverkares hemsida. Då det står på manualen/förpackningen/"Help"-knappen i mjukvaran att man ska gå till deras support forum/FAQ. Och där är det tomt. Sen får man googla och då får man upp något twitter svar eller liknande. Fan ska man ha support sidor till? Inte varenda kotte har twitter o annat socialt tjafs.
Blir väl snart om man ska lämna in mobilen på reperation så måste man lägga ett Twitter inlägg istället för att ställa sig vid service-disken

1
Skriv svar