Sony-chef hatar årliga uppföljare

Robot
Sony-chef hatar årliga uppföljare
Medlem
Sony-chef hatar årliga uppföljare

Tjohej Shuhei jag håller med dig!

Medlem

Jag vet inte jag känner att Assassin's Creed spelen har hållt hög klass förutom revelations som var lite meh och unity buggigt i början. Cod är en smak sak folk kan någ komma överens dock om att de gillat vartannats års spel för mig treyarch. Battlefield spelet blir tråkigt efter 1 år och så tar man paus och spelar det då och då. Premium tjänsten håller det inte fräscht. CSGO däremot det hålls fräscht.

Men han har definitivt rätt i det han säger om den onda cirkeln med pressade utvecklare pressande aktieägare osv.

Medlem

Är helt klart emot släpp varje år. Förutom fifa/NHL, de har lyckats ganska klanderfritt ändå. Men de gör heller inga större ändringar. Och det känns som att när de bytt motor så har den nya motorn skapats vid sidan av för att ge tillräckligt med tid.

Battlefield gör helt rätt. Får se nu hur samarbetet med Visceral går, kan nog gå samma väg som CoD.

Jag hade inte gillat ett CoD spel sen CoD4, men Advanced Warfare tycker jag är grymt bra! Och det känns som det CoD som skulle kunna agera som konsolernas CSGO. Men igår när jag fick notis på twitter att treyarch börjat hinta om sitt nya spel, då blev man bara nedstämd.

Men men, money makes the gaming go 'round. Sad but true.

Medlem

gör inte alla det?

Medlem

Ogillar uppföljare i snabb takt. Det är ok med ett spel till i serien på 2 år eller lägga lite mellanrum på typ 3-4 år. Men att konstant mjölka ett spel tar död på konceptet och får inte en att längta efter mer.

Battlefield är faktiskt inte ett undantag. Ända skillnaden mellan Battlefield och artikelns nämnda spel är att DICE inte har kunnat utveckla BF snabbare och därför har det behövts en utfyllnad. Vilket råkade vara Medal of Honor rebooten, som tack och lov har fått dö(Troligen inte länge). Nu när det inte finns en utfyllnad för Battlefield så har EA gjort det ända logiska från sin sida. Öka mjölkningen genom att sätta en annan studio på det.

Själv hade jag sett att expansioner hade släppts i 2-3 år som hade funkar som utfyllnad istället för nya releases som återintroducerar dålig optimering och buggar som redan fixats i föregående spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Haha fan vad rätt!!

Medlem

Alltså, jag skulle vilja ha den här känslan som man hade förr. När man hade klarat ut ett riktigt bra spel och man bara önskade att en uppföljare kom ut och man går och längtar och några år senare så annonserar dem ut spelet och man står och trampar och blir rastlöst lycklig.

Den!

Den känslan!

spel kommer bli sämre för varje år, med vissa undantag. Folk förhandsbokar bara för dom kan.

Medlem

Men jag gillar Call of Duty: Ghosts.
Jag ser inget fel på det!
Har alla MoH och CoD.
Och alla Battlefield och Need for Speed, mm.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Preath:

Alltså, jag skulle vilja ha den här känslan som man hade förr. När man hade klarat ut ett riktigt bra spel och man bara önskade att en uppföljare kom ut och man går och längtar och några år senare så annonserar dem ut spelet och man står och trampar och blir rastlöst lycklig.

Den!

Den känslan!

Precis! Ungefär så känns GTA-serien för mig faktiskt.

Medlem

Bryr mig inte personligen om när dom släpper spel, men när dom planerar att ta betalt för DLC innan ett spel är släppts är det bara pinsamt.

Hatar fan DLC såvidare det inte är gratis och alla kan använda sig av meterialet.

Titanfall med sina DLCs dlear upp spelarbasen helt och hållet mellan dom som har DLC och inte har det, sjukt jävla efterblivet.

Medlem

Håller helt klart med honom,det bör ta längre tid och nya IP:S är oftast roligare i längden.

jag tycker dock att dica tappat en del, dock hardline får man väl se jag köpte dyra packetet till bf4 inte rört det mer än vid release.

mest pga jag tröttnade på det både banorna och hela systemet är en salig sörja.

sen är det ju faktist så flesta BF lir och Cod spel och assasins creed har sin bekymmer det är att dom kör på det som fungerar.

Dvs inget nytt samma skit hela tiden om och om och om igen.
dvs varje gång du kommer köpa dessa spel kommer du tänka jaha... varför ens köpa detta jag kunde lika bra gjort samma sak i förra spelet.......

innovationen har dött så jävla mycket i stora studios att det är LÖJLIGT, indiestudios och kickstarter verkligen(ursäkta ordvalet men det är ju sant) bokstavligen pissar på dessa storstudios med 120plus anställda medans 5-10 pers får bättre saker mer intressanta innovotiva och arbetar mer effektivt än 120 st.

Liksom hallå? ser ni inte problemet själva? men det är klart sålänge ni tjänar era pengar på småbarnen så är ni nöjda.

Bara kolla spel som darkest dungeon,GRAV,rust visst dom är ej färdiga men vad som finns där hade stora studios kunnat göra med, om dom vågat lite.

Och säkert kunnat göra det bättre tom om dom strukterat om och priorieterat om och slutat lyssna och leka hund i koppel till sina jävla aktiehållare.

Medlem

Det absolut snabbaste sättet att döda min entusiasm för en spelserie är att släppa den årligen. BF har lite bättre affärsmodell eftersom när dom ska släppa dlc så är det ett litet team som fokuserar på det medans resten fokuserar på nästa spel. 1 år är definitivt för lite mellan fullspel i en franchise.

Medlem

Men han kan ju inte hålla på och vara butthurt när två av alla Assassin's Creed-spel har varit buggiga. Vad finns det att klaga på med tvåan, Brotherhood, Revelations, Black Flag eller Rogue?? Trean var bara en stor besvikelse rent av imo..

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Flikarn:

Men han kan ju inte hålla på och vara butthurt när två av alla Assassin's Creed-spel har varit buggiga. Vad finns det att klaga på med tvåan, Brotherhood, Revelations, Black Flag eller Rogue?? Trean var bara en stor besvikelse rent av imo..

Räcker det inte med att man släpper två enormt buggiga spel i samma serie för att det ska vara värt att se över tänket, alltså? "En gång är ingen gång, två gånger är en vana" som ordspråket så fint lyder.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Flikarn:

Men han kan ju inte hålla på och vara butthurt när två av alla Assassin's Creed-spel har varit buggiga. Vad finns det att klaga på med tvåan, Brotherhood, Revelations, Black Flag eller Rogue?? Trean var bara en stor besvikelse rent av imo..

Räcker det inte med att man släpper två enormt buggiga spel i samma serie för att det ska vara värt att se över tänket, alltså? "En gång är ingen gång, två gånger är en vana" som ordspråket så fint lyder.

Nja, i min egna åsikt så är två spel av åtta (inräknat med Liberty) faktiskt ingenting att klaga över

1
Skriv svar