Helgdiskussion – När släpper Valve Half-Life 3?

Robot
Helgdiskussion – När släpper Valve Half-Life 3?

Över sju år har gått sedan gigantiska cliffhangern i Episode Two – får vi någonsin en upplösning?

#valve, #half-life-3, #half-life-2-episode-two


Medlem
Helgdiskussion – När släpper Valve Half-Life 3?

tror att den kommer samtidigt som the winds of winter.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kommer framåt nästa vinter. Hört rykten.

Medlem

När jag kört klart HL2 ep2 var jag jävligt hypad på episode 3 men nu kan jag inte bry mig mindre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

When It´s Done!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Trodde Duke Nukem 4ever var det mest efterlängtade.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

som jag sa i förra tråden/nyheten är att många vet ej om detta förutom dom som arbetar med göra modeller i dota eller kollar källkoden till patcher, alla filer i dota har source engine 2 kodat i dom för att vara redo att portas till source engine 2.

Så att dom arbetar på Source engine är helt rätt att det visas vid mässan vet man ej men skulle inte förvåna mig, då dom arbetat med source engine 2 väldigt länge.

iaf source engine detta året någon gång skulle inte förvåna mig frågan är bara när väl.

och ifall det är SE 2 skulle vi se hl3? ja det skulle inte förvåna mig iaf om man tittar i förflutna hl1 hl2.

Medlem

Bryr mig ej längre... Bara tröttsamt.

Medlem

Half-Life 3?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hmm...

17 November 2015

Medlem

Hoppas verkligen dom släpper en sån sjukt bra ingame trailer i samband med source 2 motorn som de ska visa upp. Jag menar det är dags nu! Men jag tror spelsläppet blir nästa år, de vill ha Game of the year titeln och iår är det The witcher 3 som tar det! Men det är dags för Gordon att damma av kofoten och fortsätta med vår episka resa!

Medlem

kom att tänka på att jag inte spelat episode 1 eller 2, shit, kanske dags att göra det!

Medlem

Förmodligen så släpper dom det med en presentation av Source 2, för att sitta och arbeta med det måste dom ha gjort ett tag, eller?

Jag trodde det skulle presenteras 2012, det är 2015 nu. Men rätta mig om jag har fel, innan hacker incidenten med Half-Life 2, sa inte Valve att Half-Life 2 skulle komma ut bara några månader efter presentationen? Om jag minns rätt så kan det innebära att Valve planerar att göra något liknande med HL3, vilket kan innebära att när dom väl visar det så är det inte långt bort innan vi får spela det.

Medlem

när man ser hur det gått för valve önskar man att man kunde resa tillbaka i tiden å investera en satans massa pengar i dom när dom startade xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

när man ser hur det gått för valve önskar man att man kunde resa tillbaka i tiden å investera en satans massa pengar i dom när dom startade xD

Även om du vetat om det eller sett fram i farmtiden hade det tyvärr inte gått, då det inte är styrt i aktier, utan egna pengar.

Det är inte aktie styrt på något sätt what so ever, och just därför valve är ett såpass bra företag, inga som kan leka puppetmaster, looking at you ea,activision.....

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av cute_ninja:

när man ser hur det gått för valve önskar man att man kunde resa tillbaka i tiden å investera en satans massa pengar i dom när dom startade xD

Även om du vetat om det eller sett fram i farmtiden hade det tyvärr inte gått, då det inte är styrt i aktier, utan egna pengar.

Det är inte aktie styrt på något sätt what so ever, och just därför valve är ett såpass bra företag, inga som kan leka puppetmaster, looking at you ea,activision.....

Det är väl därför dom kan sitta och pilla på snoppen och inte göra någonting

Medlem
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är inte aktie styrt på något sätt what so ever, och just därför valve är ett såpass bra företag, inga som kan leka puppetmaster, looking at you ea,activision.....

Precis, privat företag på samma sätt som IKEA. Gabe är inte riktigt lika rik som Kamprad, men äger en och en annan dollar han också.

Skrivet av nils45:

Det är väl därför dom kan sitta och pilla på snoppen och inte göra någonting

Så länge pengarna rullar in från Steam så.

Medlem

Alla Valves anställda spelutvecklare jobbar knappast med Steam eller att skriva Source 2, jag är helt övertygad om att Half-Life 3 kommer att lanseras med Source 2 för att visa vad den är kapabel till.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Alla Valves anställda spelutvecklare jobbar knappast med Steam eller att skriva Source 2, jag är helt övertygad om att Half-Life 3 kommer att lanseras med Source 2 för att visa vad den är kapabel till.

Dom har haft en half life 3 sektion sedan international 2 eller 3 minns ej, hissen i valves kontor(där dom pre quala vart dom skulle hamna i gruppspelet innan dom gick till arenan) så hade hissen half-life 3.

sen hur många och vad dom gjort vet vi ej hell dom kan ha arbetat börjat om på det 3-4 gånger ingen vet.

Men att dom arbetat på det länge, ja det kan du räkna med.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Nu har jag typ inte kört HL 1/2. Men det är väl bara vanliga singelplayer fps spel?? the big deal med hl3? o;

De var båda banbrytande FPS både på design- och teknikfronten. Dagens FPS skulle inte alls se likadana ut utan dem.

Medlem

Fan vad folk är bortskämda här inne.

Man fick vänta 8 år på TF2 som uppföljare till TFC. Om ni inte är födda allt för långt in på 90-talet så vet ni att TF2 från början använda sig av den gamla quake-motorn och liknade i stort CS med klasser. Det som senare presenterade var väldigt annorlunda och stack ut ifrån standard arkad-FPS med realistiska vapen.

HL2 hade säkert kunnat kommit med q3 motorn två år efter släppet av ettan men istället valde man att ta tid och skapa något unikt vilket är likt valve. När de första bilderna till HL2 fick många att tappa hakan. Det är snart 8 år sedan Ep2 kom så de kanske snart är dags. Hellre att Valve släpper en nyskapande produkt sm tar FPS och PC-spel till nästa nivå.

Vill ni ha uppföljare som AC och COD där man använder samma motor och knappt innehåller något nytänk, är dåligt optimerade och fyllt med buggar så varsågod.

"Som man sår för man skörda"

Medlem

Det släpps när VR är spelbart, roligt, billigt och redo för massorna...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Moderator | Testpilot
Skrivet av MacNille:

tror att den kommer samtidigt som the winds of winter.

2016-2017 då med andra ord, om allt går som planerat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bara lägga ner. De kan aldrig nånsin uppfylla förväntningarna.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Bara lägga ner. De kan aldrig nånsin uppfylla förväntningarna.

Sorgligt men sant. De får skylla sig själva. Hade de släppt spelet inom rimlig tid så hade alla varit glada.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Om dom inte presenterar det i samband med Source 2 eller kort därefter blir jag gode less, två spel i serien på snart 20 år är fan orimligt, särskilt eftersom det inte vart något slut på 2an utan en cliffhanger.

Det är bra att dom inte stressar fram saker, och jag förstår logiken i att dom väntat på sin nya motor, fast nu börjar det bli jävligt löjligt och väntar dom ytterligare något år så blir det utan tvekan en "meh" upplevelse vilket det redan är stor risk för nu som dom förmodligen enbart kan undvika om dom presenterar en monstergris till motor!

Om dom inte har nog med folk för alla sina projekt osv så får dom lov att anställa fler!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyberz:

Bara lägga ner. De kan aldrig nånsin uppfylla förväntningarna.

Sorgligt men sant. De får skylla sig själva. Hade de släppt spelet inom rimlig tid så hade alla varit glada.

Nja knappast är det deras fel om ett spel blir överhypad när de själva har i princip inte gett någon info alls. Att ep 2 slutade i en cliffhanger gör ju inte saken enklare.

Men om det däremot förekommer någonting under utvecklingen som gör att spelet blir mindre relevant eller omodern, så föredrar jag att de tar sin tid. Kvalitet före kvantitet. Och samt tålamod är konsten att hoppas.

Medlem

2033-03-03 kl. 13.33.

Medlem

Jag undrar om HL3 blir så spännande som alla förväntar sig. HL1 och 2 innoverade ju rätt starkt och jag vet inte riktigt vad som skulle kunna motsvara det i dagsläget.

Iofs finns det en goda chanser att HL3 är gjort för VR från grunden upp.

12
Skriv svar