Åk på svenskt Counter-Strike-LAN i påsk

Robot
Medlem
Åk på svenskt Counter-Strike-LAN i påsk

Oh, det var ett tag sen! Nästan så man blir lite nostalgisk, hoppas det blir något bra av detta.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vad får jag för betalt?

Har inte spelat CS på nästan tio år.
Är det fortfarande många som enbart väljer AK eller AWP och deagle och förstör allt det roliga i matcher?

för när jag slutade var det typ inga andra vapen som valdes, och om man prövade något annat så blev man utskälld för "man förstör för laget"... Bullshit.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har inte spelat CS på nästan tio år.
Är det fortfarande många som enbart väljer AK eller AWP och deagle och förstör allt det roliga i matcher?

för när jag slutade var det typ inga andra vapen som valdes, och om man prövade något annat så blev man utskälld för "man förstör för laget"... Bullshit.

Tror att det är betydligt bättre nuförtiden. Valve samarbetar med proffsen för att balansera.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har inte spelat CS på nästan tio år.
Är det fortfarande många som enbart väljer AK eller AWP och deagle och förstör allt det roliga i matcher?

för när jag slutade var det typ inga andra vapen som valdes, och om man prövade något annat så blev man utskälld för "man förstör för laget"... Bullshit.

Ser knappt någon använda Deagle nuförtiden, dock... fortfarande 8-9/10 i en match som folk använder AWP trist men sant

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har inte spelat CS på nästan tio år.
Är det fortfarande många som enbart väljer AK eller AWP och deagle och förstör allt det roliga i matcher?

för när jag slutade var det typ inga andra vapen som valdes, och om man prövade något annat så blev man utskälld för "man förstör för laget"... Bullshit.

De försöker göra så att du kan använda andra vapen i ecorundor eller om du vunnit pistolrundan så funkar, galil, scout och famas riktigt bra. Det kommer ofta nya uppdateringar för att balansera pistolerna bland annat. Famas och Deagle är inte lika bra som i 1.6 och man ser de inte lika ofta men de gör som sagt balanseringar för att du ska använda olika vapen. AWPn är dock fortfarande OP men jag tror inte de vågar göra så mycket med den. Smoke och flashbang är mycket mer effektiva än i 1.6. Jag var väldigt skeptiskt till CS Go men jag gav det en chans och kan säga att det är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av sandmanman:
Skrivet av Traveller in time:

Har inte spelat CS på nästan tio år.
Är det fortfarande många som enbart väljer AK eller AWP och deagle och förstör allt det roliga i matcher?

för när jag slutade var det typ inga andra vapen som valdes, och om man prövade något annat så blev man utskälld för "man förstör för laget"... Bullshit.

De försöker göra så att du kan använda andra vapen i ecorundor eller om du vunnit pistolrundan så funkar, galil, scout och famas riktigt bra. Det kommer ofta nya uppdateringar för att balansera pistolerna bland annat. Famas och Deagle är inte lika bra som i 1.6 och man ser de inte lika ofta men de gör som sagt balanseringar för att du ska använda olika vapen. AWPn är dock fortfarande OP men jag tror inte de vågar göra så mycket med den. Smoke och flashbang är mycket mer effektiva än i 1.6. Jag var väldigt skeptiskt till CS Go men jag gav det en chans och kan säga att det är riktigt bra.

Spelar man seriöst, vilken nivå det än må vara, så föredrar man väl det bästa? Sen att det var tråkig balansering är en annan sak. Jag vill i alla fall spela med det som är bäst när jag spelar en hederlig pracc eller cup. Oavsett spel. Får jag feeling för att lattja runt så gör jag det på public.

Medlem

Synd bara att det är samtidigt som Copenhagen Games (1-5 april), som har en prispott på €26000.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har inte spelat CS på nästan tio år.
Är det fortfarande många som enbart väljer AK eller AWP och deagle och förstör allt det roliga i matcher?

för när jag slutade var det typ inga andra vapen som valdes, och om man prövade något annat så blev man utskälld för "man förstör för laget"... Bullshit.

Märkligt, det verkar som att du var jävligt dålig på cs (no offense!) och därmed spelat på en väldigt låg nivå, trodde inte man brydde sig om sånt där nere


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag mins ett LAN (ca 500-700 pers) för si så där "typ" 15 år sedan när CS var nytt och fräscht! 4-3:an (Colten) hade zoom, jag och mitt kompis gäng dominerade turneringen. Gissa vad vi fick då vi van.. Förutom pokalen och äran så fick vi kuponger med gratis käk på Donken!

På den tiden var äran mer värt!..

1
Skriv svar