Live Action Legend of Zelda Netflixserie...

Medlem
Live Action Legend of Zelda Netflixserie...

http://blogs.wsj.com/speakeasy/2015/02/06/legend-of-zelda-net...

... wtf?

Vad tror ni? Bra/Dålig?

Sen hur de kan jämföra det med Game of Thrones förstår jag inte alls, bara för att båda är Fantasy så känns de annars inte alls lika varandra. GoT är mer politik och krig än fantasy, medans zelda är mer light-hearted rädda-prinsessan-och-träffa-roliga-varelser. Ljusår ifrån varandra med andra ord.

Ungefär som att jämföra 2001: A space Odyssey med Star Wars bara för att bägge utspelar sig i yttre rymden.

Men men, skeptiskt optimistisk till detta, ska bli kul se oavsett om det blir en magplask eller inte.

#blogg

Medlem
Live Action Legend of Zelda Netflixserie...

Kommer det vara några dialoger i filmen tro, eller är allting textat à la stumfilm?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tror att det kommer bara vara hemskt. De borde ha gjort en animerade som i CDI spelens mellanskevenser.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

GoT-linknelsen är väl bara PR, typ som när varenda fantasybok förr var en spirituell uppföljare till LotR med precis 0 som var lika, förutom genren.

Alltså, man blir inte litet tveksam över det här, dock... Lyckas de så är det väl bra, men är det bara ett sätt att exploatera namnet blir man ju förbannad.

Medlem

Tyvärr är jag lite rädd för att Zelda-spelen är för "barnsliga" för att göra bra tv-serie av.
Missförstå mig rätt, älskar de gamla zelda-spelen till 8bit, 16bit och gameboy/color/advance. De nyare 3d-zeldorna är inte dåliga heller men inte i min smak på samma sätt.

Men mycket av charmen med spelen skulle inte funka i en tv-serie känns det som utan att det skulle bli väldigt löjligt. Ungefär som Ewoks är det sämsta med Return of the Jedi.

Animerat i samma stil som Shrek eller liknande tror jag hade funkat bättre.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kommer det vara några dialoger i filmen tro, eller är allting textat à la stumfilm?

Det kommer vara en hel säsong av

1
Skriv svar