Hög Ping med Bredband2?

Medlem
Hög Ping med Bredband2?

Hejsan! Jag har sedan års skiftet bytt från comhem till bredband2 eftersom comhem har lagt ner adsl i mitt område (bor på landet". Har alltid haft cirka 40 ping i spel (mest league of legends).
Men dom senaste två månaderna efter jag bytt så har den legat på 100-120 varje kväll.
Värst är på fredag och lördag kvällar, antar dom har som mest trafik just då?

Har ringt o pratat med dom och en felsökning ska göras, men min fråga är om det är någon annan som har haft hög ping med just bredband2 ? Och är det ens möjligt att dom kan åtgärda detta eftersom jag gissar att det hänger på stationen i mitt område? Man tycker ju det eftersom det inte var något problem med comhem som jag hade förut?

Jag har kopplat ur all kringutrustning och sådant så är 100 % säker att felet ligger hos dom.
Tacksam för svar och råd.

/ Gurra

Medlem

Jag bytte från Telia till Bredband2 för några veckor sedan och jag har inte upplevt några problem med hög ping/latency överhuvudtaget,, skulle snarare säga att det är tvärtom för mig.

Skåning förresten om det skulle göra någon skillnad

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Jag bytte från Telia till Bredband2 för några veckor sedan och jag har inte upplevt några problem med hög ping/latency överhuvudtaget,, skulle snarare säga att det är tvärtom för mig.

Skåning förresten om det skulle göra någon skillnad

ah okej där ser man, tack för svar!

Bor strax utanför Linköping här kanske jag skulle tillägga.

Medlem

Bredband2 var bedrövligt dåliga när jag hade dem. Trots att jag bor i Stockholmsområdet

1
Skriv svar