Sen kväll i Sevastopol

Medlem
Sen kväll i Sevastopol

Håller fortfarande på att beta av mina spelköp som jag gjorde under Steams vinterrea. Tror att jag slog ett personligt rekord 2014, och har hunnit med ett par klassiker, men #Aliens: Isolation tar nog priset i atmosfär och stämning. Dryga timmen in i spelet så är jag såld. Kör på Hard, och känner på mig att det inte kommer att bli en dans på rosor direkt, och det ser jag fram emot. Ett stort plus är retrodesignen som genomsyrar spelet, men det känns nästan modernt när jag precis kommer från #Bioshock Infinite som jag klarade innan idag.

#blogg

Sen kväll i Sevastopol

Jag körde också på hard, och tyckte det var helt underbart. Spelade på PS4:an och med 48-tummare.

Det finns en sektion någorlunda vid början där du går i en korridor och någon pipa exploderar. Du behöver inte gå runt detta område, bara gå tillbaka till kontoret du kom från och stäng av elden där.

Jag upptäckte detta mot slutet av spelet och hade jag vetat det innan hade det sparat många nerver


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack, det ska jag ta med mig. Kommer endast att spela detta på kvällarna med minimal belysning, precis som jag gjorde när Doom 3 hade släppts, för maximal njutning.

Skrivet av 73mpl4R:

Tack, det ska jag ta med mig. Kommer endast att spela detta på kvällarna med minimal belysning, precis som jag gjorde när Doom 3 hade släppts, för maximal njutning.

Har du spelat DOOM - BFG-versionen? Har den på STEAM; har inte spelat än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Har du spelat DOOM - BFG-versionen? Har den på STEAM; har inte spelat än.

Jag spelade Doom 3 BFG för ett tag sen. Spelet har tyvärr inte åldrats med värdighet. Lata jump scares som repeteras om och om igen gör att irritationen byggs upp snabbare än skräckspänningen.

Medlem

Nja, har klarat Doom 3 två-tre gånger, och det får räcka. Tyckte inte att expansionen var så bra heller.

Släpade filmsekvenserna för er i Aliens? Spelet i sig flyter på hur bra som helst, men så fort det blir en cutscene så ser det ut som att Ripley dubbas på engelska som en gammal kung-fu film.

Skrivet av 73mpl4R:

Nja, har klarat Doom 3 två-tre gånger, och det får räcka. Tyckte inte att expansionen var så bra heller.

Släpade filmsekvenserna för er i Aliens? Spelet i sig flyter på hur bra som helst, men så fort det blir en cutscene så ser det ut som att Ripley dubbas på engelska som en gammal kung-fu film.

Det hade jag också tyvärr på vissa ställen, men det störde inte mig så mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar