Inledningsvis höga betyg till Evolve

Robot
Inledningsvis höga betyg till Evolve

Left 4 Dead-skaparnas nya actionspel gillas av de första recensenterna.

#turtle-rock-studios, #valve, #evolve, #left-4-dead


Medlem
Inledningsvis höga betyg till Evolve

Har varit intresserad av den här titeln länge men studions senaste klavertramp har fått mig att tänka om. Girighet ska inte uppmuntras så av principskäl så avvaktar jag tills det är grovt rabatterat eller bortglömt.

Medlem

Litar aldrig på recensioner som kommer ut först, kan lika gärna vara köpta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas på en längre recension än vad ni brukar posta då ni verkligen vill ge spelet en rättvis bedömning med mer speltid i bagaget

Gen
Medlem

Det kanske är skoj men det känns inte som att det kommer något bra till PC fören The Division och The Witcher 3. Dock verkar konsollägarna ha det bättre.

Mao får jag chansen att under första halvan av 2015 gå igenom min Steam backlog

Medlem

Bättre att titta på när andra spelar eller videorecenserar spelet. Får se om TB lägger upp något


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

k3m
Medlem
Skrivet av Seraium:

Litar aldrig på recensioner som kommer ut först, kan lika gärna vara köpta.

Ja visst. Sedan så är det många gånger så att de första recensionerna är missvisande pga olika anledningar.

Inaktiv
Skrivet av k3m:
Skrivet av Seraium:

Litar aldrig på recensioner som kommer ut först, kan lika gärna vara köpta.

Ja visst. Sedan så är det många gånger så att de första recensionerna är missvisande pga olika anledningar.

Nu har det dock funnits både en alpha OCH en beta av spelet så att man kunde testa det och troligen har recensenterna tillgång till en version som fungerar redan nu.

Jag hade dock dragit öronen åt mig om spelet var helt stängt fram till släppet och sedan helt plötsligt dyker det upp recensioner.

Medlem

Jag hade riktigt roligt i betan iaf.

Skall man förboka kanske?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det enda jag undrar är hur bra matchmakingen fungerar. I alfan och betan var den extremt tveksam och det är sorgligt att en sån standardfunktion tilläts av utvecklarna att strula så mycket. Jag antar att det är något som recensenter inte tar upp heller, så jag får väl förlita mig på Reddit eller officiella forumet.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Litar aldrig på recensioner som kommer ut först, kan lika gärna vara köpta.

Speciellt Gamespot. Kommer aldrig glömma Kane & Lynch spektaklet.


signatur

I drank what?

Medlem

Hackers incoming!
Har de ens pratat om anti hack program till spelet? Annars räknar jag med 1-2 veckor innan det kommer någon jäkel och förstör spelet. Och sen tar de nog inte mer än 3-4 månader innan spelet dött.

Medlem

mja lika bra och vänta på Digital Foundry analys tråkigt men så är det (iallafall om du lira på konsol)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tyckte alpha var kul. Spelet hade sina brister men utvecklarna hade tid på sig att lösa dem. Sen kom betan, och jag insåg att det här kommer inte funka. Deras metod för att mjölka pengar är extremt avtändande. Balansen är helt åt helvete. Tanken att sälja karaktärer som är bättre än andra är så sjukt tråkig. Men även idén att dom som spelat mer ska ha tillgång till bättre karaktärer och vapen är minst lika bristfäligt imo. Lika för alla eller inget alls gäller för min del.

Jag hade en förbokning men jag valde att avboka den. Fick tyvärr inte ut pengar utan credits som jag kan använda i butiken... (GMG. Det hade gått mer än 60 dagar och paypal betalar tydligen inte ut pengar efter det.)

Skrivet av Shuriko:

Hackers incoming!
Har de ens pratat om anti hack program till spelet? Annars räknar jag med 1-2 veckor innan det kommer någon jäkel och förstör spelet. Och sen tar de nog inte mer än 3-4 månader innan spelet dött.

Det fanns redan hackers i betan:
https://talk.turtlerockstudios.com/t/how-to-report-hackers/27...

Så om man spelar på PC så expect day 1 hacking.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag hade riktigt roligt i betan iaf.

Skall man förboka kanske?

Kom ihåg vad som gäller i år, efter förra årets bedrövligheter


signatur

Game long and prosper

Medlem

Youtube videos kommer var avgörande för mig. buy eller inte.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Jag tyckte alpha var kul. Spelet hade sina brister men utvecklarna hade tid på sig att lösa dem. Sen kom betan, och jag insåg att det här kommer inte funka. Deras metod för att mjölka pengar är extremt avtändande. Balansen är helt åt helvete. Tanken att sälja karaktärer som är bättre än andra är så sjukt tråkig. Men även idén att dom som spelat mer ska ha tillgång till bättre karaktärer och vapen är minst lika bristfäligt imo. Lika för alla eller inget alls gäller för min del.

Tror du behöver särskilja på vad utvecklarna och utgivarna bidrar med. Bådas arbetete påverkar förstås slutprodukten som du har i handen, men om du ska peka finger kan det vara bra att hålla koll på att det i regel inte är utvecklarna som gör de knäppa marknadsföringsbesluten.

Medlem

Jag tänkte ge er den information jag kan bjuda på : Det var söndag klockan var cirka 12:00 när jag såg att jag hade EVOLVE:Closed Beta, (för andra gången) första gången jag starta det var jag inte så inponerad (nån månad före?) Men tillbaka till historien, Jag funderade en stund om det skulle bli ännu en dag i dayz epoch, men jag valde att switcha upp det! så jag slänger på downloaden och går till centrum för att inhandla cola och en påse chips (Garants Sourcream & Onion GRYMMA!!) när jag kom hem så var spelet hemladdat och startat på skärmen, jag rörde inte en inställning utan hoppade in snabbt i spelet för jag skulle vara goliath den store!! det visade sig snabbt vara svårare än jag trodde att gömma sig från dom snabba jägarna, så jag åkte på stryk några gånger för att bestämma mig att vara medic istället vilket var riktigt roligt! Samtidigt som jag fick en känsla för att jaga, helt plötsligt hade 15timmar gått, jag hade varken rört telefonen, ätit mat, eller nånting, kort sagt var det ett steg rakt in i dimman. Jag hade lärt mig alla klassar, sneaky ställen för att ha fördel som "kraken" vilket snabbt blev min favorit! Jag ger spelet 5/5 Kraken's pågrund av hetset av hela tiden ha ett gäng som jobbar ihop några meter bakom dig hela tiden samtidigt som du känner dig som en "Ultra stark raid boss" här har jag ett gameplay jag recordat, Tyvärr blev det problem i vissa sektioner, men fighten funkar fint den börjar på 11:00

Medlem

Jag gillade spelet väldigt mycket i både alphan och betan, visst fanns det mycket obalanser. Främst då de nya monstren, men jag tyckte de verkade ordna och balansera relativt bra emellan omgångarna.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det kanske är skoj men det känns inte som att det kommer något bra till PC fören The Division och The Witcher 3. Dock verkar konsollägarna ha det bättre.

Mao får jag chansen att under första halvan av 2015 gå igenom min Steam backlog

GTA V ? =p

1
Skriv svar