DXracer mouse tray och Joystick?

Testpilot
DXracer mouse tray och Joystick?

Nån här som provat DXRacer Stolarnas mousetray tillbehör och haft sin joystick på dessa ?

DXracer Mousetray

Funderar på att köpa och att ha joystick samt gasreglage på då jag beställt en Saitek X52 Pro.
Allt för optimal upplevelse med Elite Dangerous och Star Citizen.

Medlem

Tack för tipset, sitter i just en DXRacer och det här var verkligen välbehövligt. Ska beställa en (har också X52 Pro) och se hur det fungerar.


signatur

Burn in the light.

Testpilot
Skrivet av redruM:

Tack för tipset, sitter i just en DXRacer och det här var verkligen välbehövligt. Ska beställa en (har också X52 Pro) och se hur det fungerar.

Är lite motstridigt på MaxFps hemsida då det står att plattan endast passar Formula och Drifting series medan recensionen som finns på musplattan säger att de passar de flesta stolar med medföljande klämfästen.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av redruM:

Tack för tipset, sitter i just en DXRacer och det här var verkligen välbehövligt. Ska beställa en (har också X52 Pro) och se hur det fungerar.

Är lite motstridigt på MaxFps hemsida då det står att plattan endast passar Formula och Drifting series medan recensionen som finns på musplattan säger att de passar de flesta stolar med medföljande klämfästen.

Jag har vid närmare eftertanke svårt att tanka mig att stickan fäster i stödet då det egentligen är en musmatta med vad som ser ut att vara en skrovlig yta. Provade att fästa joysticken på min vanliga musmatta och det fungerade dåligt.


signatur

Burn in the light.

Testpilot

Fanns det inte sugfästen till X52 pro? har för mig jag hörde det i nån recension. Väntar fortfarande på leverans av mitt ex.
I värsta fall får man göra nån ghettomoddning med buntband eller liknande

Medlem

Det är sugkoppar men de fäster dåligt på skrovliga ytor eftersom det då sipprar in luft. Mitt glasbord är också dåligt underlag eftersom stickan gärna vill glida omrking.


signatur

Burn in the light.

Testpilot

Nu har jag köpt 2 st mousetrays att sätta på stolen .

Kan meddela att musmattan är av tyg , den går dessutom att ta bort om man vill.

Testade lite snabbt glidmotståndet med min x52pro och den står stabilt utan att glida på musmattan , men man kan garanterat få den sitta som berget om man tar bort tygmattan.

Nu återstår att montera fast på stolen och se hur stabilt det blir

Testpilot
Skrivet av redruM:

Det är sugkoppar men de fäster dåligt på skrovliga ytor eftersom det då sipprar in luft. Mitt glasbord är också dåligt underlag eftersom stickan gärna vill glida omrking.

Nu har jag testmonterat , funkar bra att montera dock är det plast så det är dåligt stöd i hårda strider.
Jag använder skrivbordet som extrastöd för annars skulle det aldrig hålla.

Det är en billig lösning , skulle behövas lite mera metall för stabilitet och styrka.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

bild

Awesome. Herre va nice.

1
Skriv svar