Molyneux håller inte sina Kickstarter-löften

Robot
Molyneux håller inte sina Kickstarter-löften

Godus är fortfarande inte släppt till datorer och flera Kickstarter-belöningar har uteblivit helt.

#godus, #22-cans


Medlem
Molyneux håller inte sina Kickstarter-löften

Jag har försvarat denna mannen i många år, kommit med ursäkter varför det blivit som det blev och det inte var hans fel. Godus för mig var att han äntligen kunde få fria händer och göra som Han vill.

Men nu vet jag vad denna mannen verkligen går för, så nu kan han faktisk dra åt helvete för han kommer inte få ett öre av mig igen.

Medlem

nej detta är inte ok hålla på sådär gömma sig bara , undrar vad som gått fel...

Medlem

Det var faktiskt väldigt länge sedan han var involverad i ett BRA spel. Tyvärr.

Medlem

Samma sak kommer nog hända med Star Citizen. Calling it now!

Medlem

Folk som kastar pengar på tomma löften får skylla sig själva. Kickstarter är ren idioti.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Samma sak kommer nog hända med Star Citizen. Calling it now!

Nej.

Medlem

Ta bort Kickstarter ur rubriken så hade den varit användbar året runt de senaste 15-20 åren.

Medlem

Han borde komma ner på jorden igen och inse fakta att han är en kass spelutvecklare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot
Skrivet av Playcrafter:

Samma sak kommer nog hända med Star Citizen. Calling it now!

Svårt att jämföra då SC har betydligt tightare kontakt med sina fans än vad Godus folket har , ser inte att de ens kommer i närheten av Molyneux lovande av guld och gröna skogar.

Men såklart , vill man att nåt skall misslyckas & letar efter fel så är det en självuppfyllande profetia.

Medlem

Man ska i regel akta sig för "visionärer" som är duktiga på att prata.

MEG
Medlem

Om någonting verkar för bra för att vara sant så är det förmodligen det. Tråkigt dock när folk inte håller vad de lovar


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vem är den där snubben egentligen. Jag har bara sett hans namn dyka upp i samband med märkliga åsikter.

Man ska inte bli alltför arg om man tappar kickstarter-pengar. Det är risken man tar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vilket rövhål.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Han stod för en handfull bra spel på 90- och början av 00-talet, men det senaste decenniet har det varit substanslöst PR-snack i hans projekt och inget annat.

Jag fattar inte att han har mage att överge fansen som kickstartade Godus för att påbörja ett nytt projekt. Vilket jävla kräk.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Pengarna tog väl slut. Snart kommer han säkert tigga ännu mer.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Vem är den där snubben egentligen. Jag har bara sett hans namn dyka upp i samband med märkliga åsikter.

Man ska inte bli alltför arg om man tappar kickstarter-pengar. Det är risken man tar.

Han var en gång i tiden en respekterad spelskapare som gett oss bl.a Dungeon Keeper, Populous och Black & White.
Riktigt härliga spel men numer verkar den briljansen lysa med sin frånvaro. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Vem är den där snubben egentligen. Jag har bara sett hans namn dyka upp i samband med märkliga åsikter.

Man ska inte bli alltför arg om man tappar kickstarter-pengar. Det är risken man tar.

Du har inte spelat spel sålänge va? Han är en legend inom spelbranschen.

Medlem

Inget dåligt cv han har men det uraäktar såklart inte lögn och bedrägerier.

Kickstarter är som sagt en risk, men det är verkligen bra att folk höjer rösten och upplyser om när aånt här sker.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Alla som jobbat ens i närheten av den mannen vet ju att han super på jobbet och kommer dyngrak till möten etc. Detta förvånar mig inte alls

Inaktiv

Nu har jag inte stenkoll på reglerna kring Kickstarter men är inte det falsk marknadsföring att lova saker för pengar och sedan inte leverera?

Då kan man lika gärna lägga upp en kickstarter som verkar riktigt lovande sen när man fått pengarna så skiter man i att göra det utlovade projektet och behålla pengarna.

Medlem

De la ut denna igår:

https://www.youtube.com/watch?v=V0P9yYG0G5I

Deras försök att prata sig ur det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Paddington:

Vem är den där snubben egentligen. Jag har bara sett hans namn dyka upp i samband med märkliga åsikter.

Man ska inte bli alltför arg om man tappar kickstarter-pengar. Det är risken man tar.

Du har inte spelat spel sålänge va? Han är en legend inom spelbranschen.

"Legend", du menar väl ökänd inom spelbranschen... Ingen som vart speciellt förvånad över att han startade eget då väldigt få skulle tagit risken att anställa honom. Han är ingen högoddsare och för närvarande är det ingen som vill ta onödiga risker.

Medlem

Här snackar vi verkligen om en FD i spel branschen.
Att ha idéer är ju ingen garanti att det blir något. Det har han bevisat...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Undrar hur det är att jobba för den mannen.
Det känns som att det måste vara väldigt svårt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Folk som kastar pengar på tomma löften får skylla sig själva. Kickstarter är ren idioti.

Mja jag håller inte med, men folk är för godtrogna. Först och främst måste det finnas in-game footage, det är lite naivt att backa något där det inte finns något spel ännu. Dessutom är det jävligt dyrt att göra bra spel vanligtvis, speciellt om det ska vara mycket voice actors, motion capture osv. osv., så de ska nog definitivt ha en budget att jobba med sedan innan, eller ha ett väldigt högt mål på Kickstarter - vilket återigen gör att man kanske ska kolla upp om det verkar vara kompetenta människor man har att göra med.

Har backat två spel på kickstarter och ett på en annan site.

Spin Tires är redan ute och jag är mycket nöjd med vad jag fick för pengarna. Kingdom Come Deliverance ser ut att bli bra, väntar till release och har ingen brådska.

Det tredje är Project CARS som har utvecklats väldigt mycket och kryper mot release, har tillgång till BETA och är hur nöjd som helst, det blir nog mitt GOTY 2015.

Medlem

Oväntat att Molyneux skulle misslyckas med något... Det hade man ju inte alls kunnat ana...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Paddington:

Vem är den där snubben egentligen. Jag har bara sett hans namn dyka upp i samband med märkliga åsikter.

Man ska inte bli alltför arg om man tappar kickstarter-pengar. Det är risken man tar.

Du har inte spelat spel sålänge va? Han är en legend inom spelbranschen.

"Legend", du menar väl ökänd inom spelbranschen... Ingen som vart speciellt förvånad över att han startade eget då väldigt få skulle tagit risken att anställa honom. Han är ingen högoddsare och för närvarande är det ingen som vill ta onödiga risker.

Nej legend.

Populus
Magic Carpet
Syndicate
Dungeon Keeper
Black & White
Fable

Få personer har den CV'n han har. Oavsett vad han gör idag så är han en av de största spelskaparna genom tiderna.

Medlem
Skrivet av massej:

De la ut denna igår:

https://www.youtube.com/watch?v=V0P9yYG0G5I

Deras försök att prata sig ur det.

För att vara britter snackar de jävligt dålig "engelska". Kunde de inte bara summera. "Vi har bytt team på Godus och flyttat föregående team till ett nytt projekt." behövdes inte riktigt 5min för att förklara det :S

Jag har aldrig fastnat för nånting Peter har gjort. Så var han gör och gjort har aldrig varit speciellt intressant. Mer än när han säger något underligt.

123
Skriv svar