Robot
Cities XXL

Att efter det småväxta Simcity släppa världens största stadsbyggarspel är ett genidrag. Att göra det fult, trasigt och med ett "X" som största nyhet är idioti.

#focus-home-interactive, #paradox-interactive, #cities-xl, #cities-xl-2012, #cities-xl-2012-platinum, #cities-xxl, #cities-skylines


57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Cities XXL

Såg på när Quill18 recenserade, man kunde höra hur besviken han var. När hans FPS droppade ner till 2 så var det nästan som man skulle börja skratta.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Äger du/ni Cities XL så köp INTE detta i så fall.
Det är samma spel med ett UI'skin och några "nya" kartor.

Det finns ingen som helst anledning till att köpa det.
Äger du inte Cities XL, köp Cities XL istället för XXL, du sparar halva priset!

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!
Det är en quick buck för utvecklarna och jag tycker verkligen inte det finns något med detta som kan berättiga ett fullpris.
Det borde släppts gratis eller som ett DLC för typ 50 spänn, då hade det varit "acceptabelt"

Medlem

De lade till ett X i titeln, alltid något.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

De lade till ett X i titeln, alltid något.

Yo gadda be kidding me! That's dubbla mängden!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Medlem

Förstår inte hur det ens kan få en två när det är en 97% ripoff från Citites XL

Inaktiv

Varför det någon som trodde att detta spelet skulle bli bra? Köp aldrig spel vid release. Folk blir lurade av alla hypade trailers och recensioner.

Inaktiv
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Alla har sin del att säga, även om youtube tycker det är dåligt finns de människor som gillar det!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Om det är något jag har lärt mig av Cities XL-spelen så är det att samtliga har varit ospelbara pga dålig optimering, och det har heller inte blivit bättre med patcher. Detta gjorde att jag inte nappade på rabatten man fick av att äga Cities XL. Faktum är att det gjorde mig ännu mer misstänksam.

Det blir till att invänta det där finska stadsbyggarspelet istället.

Medlem

Ni med SLI får väl vänta tills det kommer en profil för spelet så ni kan använda båda korten. Under tiden föreslår jag att ni inaktiverar ena så ni slipper frame dropsen. Detta är ett vanligt fel i många nysläppta spel då de inte är kodade för att använda 2 grafik kort.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Låt folk köpa vad de vill. Dåliga upplevelser är också erfarenheter.

Oavsett så hade jag missat en massa bra spel om jag hade lyssnat på recensioner.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Låt folk köpa vad de vill. Dåliga upplevelser är också erfarenheter.

Oavsett så hade jag missat en massa bra spel om jag hade lyssnat på recensioner.

Anser att det mer handlar om att visa misstro mot publishers som hypar upp skitprodukter till skyarna innan release så att dom kan lura så många som möjligt att köpa skräpet.

Det har vi ett antal exempel på den senaste tiden.
Konsumentlagar hjälper liksom inte mot den typen av bedrägeri (ännu iaf).

Därför bör man göra ett informerat köp ist. för att kasta pengar på skärmen efter en fejkad trailer.

Inaktiv

Såg fram emot detta och Sim City.. har inte testat det ena eller det andra.. mycket besviken på dagens tycoon spel, baserat på recensioner och 'lets play'.. någon som kan tipsa om någon ny-release som jag kanske missat?


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

De senaste årens släpp av stadsbyggarsspel har fått mig att sluta spela stadsbyggarspel.

Medlem
Skrivet av Ankapaplanka:

Såg fram emot detta och Sim City.. har inte testat det ena eller det andra.. mycket besviken på dagens tycoon spel, baserat på recensioner och 'lets play'.. någon som kan tipsa om någon ny-release som jag kanske missat?

Prison Architect?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Redaktör
Skrivet av BeeJac:

Ni med SLI får väl vänta tills det kommer en profil för spelet så ni kan använda båda korten. Under tiden föreslår jag att ni inaktiverar ena så ni slipper frame dropsen. Detta är ett vanligt fel i många nysläppta spel då de inte är kodade för att använda 2 grafik kort.

Jag såg en som spelade med ett GTX 980, han hade exakt samma problem som jag hade med testdatorn.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankapaplanka:

Såg fram emot detta och Sim City.. har inte testat det ena eller det andra.. mycket besviken på dagens tycoon spel, baserat på recensioner och 'lets play'.. någon som kan tipsa om någon ny-release som jag kanske missat?

Du bör kolla in Cities: Skylines

Det ser riktigt lovande ut, men jag vågar heller inte hoppas för mycket.

Medlem

Hade inga skrupler över att plocka ner en fulversion av detta då jag kände på mig att det var en halvrisig variant av Cities XL som jag däremot gillade. Ska det vara så svårt att göra ett bra city.builder spel? Känns tragiskt att de bästa sådana spelen finns till TELEFONER FFS!!!1!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Låt folk köpa vad de vill. Dåliga upplevelser är också erfarenheter.

Oavsett så hade jag missat en massa bra spel om jag hade lyssnat på recensioner.

Men fattar du inte att de som köper spel via preorder förstör för oss som inte gör det också? Varför tror du att UbiSoft släpper trasiga/halvfärdiga spel? Watch_Dogs, Assassin's Creed Unity osv.? För att de vet att de säljer flera miljoner ex så fort det är möjligt att förhandsbeställa, och många av dem köper dessutom ett season pass direkt.

På det sättet kan företag fortsätta att sälja trasiga spel och pissa konsumenter i ansiktet - de är ju dumma nog att fortsätta slänga pengar på dem ändå, så varför bry sig?

Medlem

Jävligt glad att jag inte lät mig luras av det lockande 50%-av erbjudandet för de som hade de tidigare spelen. Skitspel!

Cities Skylines blir att följa istället.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jävligt glad att jag inte lät mig luras av det lockande 50%-av erbjudandet för de som hade de tidigare spelen. Skitspel!

Cities Skylines blir att följa istället.

Paradox kan ju sin sak när det kommer till denna typ av spel. Ska bli intressant att se hur de fixar detta.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jävligt glad att jag inte lät mig luras av det lockande 50%-av erbjudandet för de som hade de tidigare spelen. Skitspel!

Cities Skylines blir att följa istället.

Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Luciphear:

Jävligt glad att jag inte lät mig luras av det lockande 50%-av erbjudandet för de som hade de tidigare spelen. Skitspel!

Cities Skylines blir att följa istället.

Paradox kan ju sin sak när det kommer till denna typ av spel. Ska bli intressant att se hur de fixar detta.

Något kommer revealas den 11 Hoppas på release datum!

Medlem

Tror innerligt att dom fortfarande kör på samma gamla motor från första Cities XL.


signatur

Idono. That's me!

Skrivet av LVX156:
Skrivet av Propy:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Låt folk köpa vad de vill. Dåliga upplevelser är också erfarenheter.

Oavsett så hade jag missat en massa bra spel om jag hade lyssnat på recensioner.

Men fattar du inte att de som köper spel via preorder förstör för oss som inte gör det också? Varför tror du att UbiSoft släpper trasiga/halvfärdiga spel? Watch_Dogs, Assassin's Creed Unity osv.? För att de vet att de säljer flera miljoner ex så fort det är möjligt att förhandsbeställa, och många av dem köper dessutom ett season pass direkt.

På det sättet kan företag fortsätta att sälja trasiga spel och pissa konsumenter i ansiktet - de är ju dumma nog att fortsätta slänga pengar på dem ändå, så varför bry sig?

Fast ursäkta men jag har inte förhandsbokat ett spel på åratal. Jag köpte detta i sista sekund innan rabatten för de som tidigare ägde cities xl gick ut. Då hade jag sett några positiva åsikter om det, men de var antagligen från folk som inte tidigare kört senaste versionen av XL.

Och det är väldigt sällan man kan lita på recensioner och jag föredrar att skapa mig min egen uppfattning, och väldigt sällan gör det mig något att bli besviken, men detta var för mycket av ett DLC att jag var tvungen att säga något om det.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BeeJac:

Ni med SLI får väl vänta tills det kommer en profil för spelet så ni kan använda båda korten. Under tiden föreslår jag att ni inaktiverar ena så ni slipper frame dropsen. Detta är ett vanligt fel i många nysläppta spel då de inte är kodade för att använda 2 grafik kort.

Jag såg en som spelade med ett GTX 980, han hade exakt samma problem som jag hade med testdatorn.

Testa att göra en SLI profil själv som de talar om i denna tråd: http://steamcommunity.com/app/313010/discussions/0/6128234602...

Tydligen inte alla som verkar dela detta problem...

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Propy:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Låt folk köpa vad de vill. Dåliga upplevelser är också erfarenheter.

Oavsett så hade jag missat en massa bra spel om jag hade lyssnat på recensioner.

Men fattar du inte att de som köper spel via preorder förstör för oss som inte gör det också? Varför tror du att UbiSoft släpper trasiga/halvfärdiga spel? Watch_Dogs, Assassin's Creed Unity osv.? För att de vet att de säljer flera miljoner ex så fort det är möjligt att förhandsbeställa, och många av dem köper dessutom ett season pass direkt.

På det sättet kan företag fortsätta att sälja trasiga spel och pissa konsumenter i ansiktet - de är ju dumma nog att fortsätta slänga pengar på dem ändå, så varför bry sig?

Så du har rätt och jag som förhandsbokar ett spel, som jag vill ha, har fel? Varför ska du bestämma det? Om jag vill köpa något så skiter väl jag i vad du vill köpa. Det är väl min upplevelse som räknas. Det är inte precis som att jag förhandsbokar vilket spel som helst. Jag hade köpt dem ändå.

Jag förstår vad du menar, men det handlar bara om spel. Det är underhållning, ibland är det kul och ibland inte.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Propy:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Sjukt besviken över att jag köpte det, hade förväntat mig något mer.. 200kr i sjön!

När ska folk lära sig att vänta med köp tills det kommer upp recensioner på YouTube?

Låt folk köpa vad de vill. Dåliga upplevelser är också erfarenheter.

Oavsett så hade jag missat en massa bra spel om jag hade lyssnat på recensioner.

Men fattar du inte att de som köper spel via preorder förstör för oss som inte gör det också? Varför tror du att UbiSoft släpper trasiga/halvfärdiga spel? Watch_Dogs, Assassin's Creed Unity osv.? För att de vet att de säljer flera miljoner ex så fort det är möjligt att förhandsbeställa, och många av dem köper dessutom ett season pass direkt.

På det sättet kan företag fortsätta att sälja trasiga spel och pissa konsumenter i ansiktet - de är ju dumma nog att fortsätta slänga pengar på dem ändå, så varför bry sig?

Så du har rätt och jag som förhandsbokar ett spel, som jag vill ha, har fel? Varför ska du bestämma det? Om jag vill köpa något så skiter väl jag i vad du vill köpa. Det är väl min upplevelse som räknas. Det är inte precis som att jag förhandsbokar vilket spel som helst. Jag hade köpt dem ändå.

Jag förstår vad du menar, men det handlar bara om spel. Det är underhållning, ibland är det kul och ibland inte.

Förstår också vad han menar, även om han skrev det på ett taskigt sätt. Sen är inte din inställning rätt heller enligt mig. Det är inte bara spel. Det ligger faktiskt i samma kategori som vilken produkt som helst. En bra jämförelse är tex. en fysiskt produkt som tex. en ny telefon. Det är klart att du lämnar tillbaka den om den är trasig och inte fungerar som den ska. Detta går dessvärre inte med spel pga. att stora utgivare som EA och Ubisoft skiter fullständigt i hur trasiga dom är och vet att en stor del av sina trogna konsumenter kommer köpa koskit ifall dom marknadsför det rätt.

Poänger är iaf att inte uppmuntra trasiga spel. Bara för att du har pengar att slösa så är det fortfarande inte en anledning att vara nonchalant över att du fått en trasig produkt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Luciphear:

Jävligt glad att jag inte lät mig luras av det lockande 50%-av erbjudandet för de som hade de tidigare spelen. Skitspel!

Cities Skylines blir att följa istället.

Paradox kan ju sin sak när det kommer till denna typ av spel. Ska bli intressant att se hur de fixar detta.

Ja, jag hoppas verkligen att deras variant är ljuset i slutet av den otroligt mörka tunnel som är stadsbyggarspel sedan simcity 4....

Medlem

Vet inte varför jag så sällan har prestandaproblem, som ofta drabbar folk med bättre dator än jag. Jag har väl bara tur antar jag. I det här fallet hade jag dock gärna sett att spelet kraschat lite mer, så jag kunde sluta spela :).

On a positive note: Paradox konkurrentserie får ju ett nytillskott i mars, Cities Skylines, och det ser rätt bra ut på film åtminstone. Hoppas kunna recensera det också, och då komma med lite bättre nyheter :).

12
Skriv svar