Biowares omtalade 4-mot-1-rollspel läggs ner

Robot
Biowares omtalade 4-mot-1-rollspel läggs ner

Shadow Realms skulle göra bordsrollspelen digitala - har nu dragit sin sista suck


Medlem
Biowares omtalade 4-mot-1-rollspel läggs ner

Var tungt jobb att vara spelledare i Neverwinter Nights so tror inte det kommer en uppföljare på ett tag som gör ett bättre men framför allt enklare jobb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag kan inte säga att jag är speciellt förvånad. Egentligen förstår jag inte syftet med att göra ett 4-1 spel. I dagens tid så är utvecklingstid och kostnader de största bovarna i modern spelutveckling. Och deras spelidé skulle enbart öka dessa kostnader. Alternativet skulle vara att hoppa över spelledaren helt och hållet och fokusera på att faktiskt göra spelet. Utan allt krims krams runt omkring såsom ui interface, moddning, allt customizeable etc.

Sen av Arma 3 att lära, så är det ganska svårt att vara orginell i uppdrag när man är spelledare. Man måste ha ganska stora resurser av items, karaktärer och banor för att det inte ska bli tradigt efter några spelomgångar

Medlem

Ja man hade ju inte klagat om dom började med Kotor 3...

SNÄLLLLAAAAAAA!

Medlem

Ja vaför göra något innovativt när det finns gammal skåpmat som man kan kränga med minimal ansträngning?

Medlem

Undrar hur det kommer att gå med "Evolve".


signatur

autograph

Medlem

Spelet såg riktigt sunkigt ut så lika bra det

Medlem
Skrivet av autograph:

Undrar hur det kommer att gå med "Evolve".

Tror det är ganska säkert att säga att det kommer komma och gå som Titanfall


signatur

Game long and prosper

Testpilot

De intryck jag fick var att de helt enkelt ville casha in på att skapa ett rent multiplayerspel.
För mig var det helt ointressant från första början då de började beskriva det som ett sådant.

Medlem

Jobbar på det! : p

Medlem

ingen som är förvånad bioware qhar ju inte direkt imponerat med sitt hardcore gamer upplevelse. Förmodligen fick de lägga ner det när de upptäcka man inte kunnde göra det till one button fest! DA:I relax and hold left mousrebutton för instant win. De har fallit långt sedan DA:O

Ase
Medlem

Synd vore kul med ett rollspel i tradionell mening, istället för dagens tryck på en knapp så fixar spelet resten åt dig.
En rolig sak med ägarna e deras hejande på konsoller & snart så får även dom lida nu när dom börjat snegla på plattor mer .så snart e det inte bara synd om oss datorspelare längre.
Likformigheten & seriernas tidsålder e här(har väl varit så sen det blev afärsverksamhet av spelindustrin & stora ägare som EA & ubisoft så det e bara & vänja sig vid säkra kort & så stor lönsamhet som möjlikt.(bra spel det e inte lika intressant)

Medlem
Skrivet av Rior:

Ja man hade ju inte klagat om dom började med Kotor 3...

SNÄLLLLAAAAAAA!

Tråkigt nog tror jag ärligt talat att chansen för ett KOTOR 3 är lika med Noll, eftersom Disney har bestämt att alla LucasArts spelen inte längre har någonting att göra med det aktuella Star Wars universumet.

Medlem

Typ som ett grafiskt "Roll 20" hade ju vart riktigt nice!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Biowares nya ip, Star Wars: The Old Republic"

Nya?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Typ som ett grafiskt "Roll 20" hade ju vart riktigt nice!

Håller faktiskt på med ett sådant typ av spel : )

1
Skriv svar