Monster Hunter 4 Ultimate

Robot
Monster Hunter 4 Ultimate

Capcom monsterjakter är mycket, men kunde varit ännu mer.


Medlem
Monster Hunter 4 Ultimate

Hur ställer det sig i jämförelse med Monster Hunter 3? Jag kommer införskaffa spelet oavsett, men är ändå nyfiken.

Medlem

Synd att det inte släpps till Wii U.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag hade velat se detta som ett openworld-spel, tror det hade blivit sjukt bra!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det är ju synd att Monster hunter inte görs till Vita egentligen, känns som en mycket bättre lämpad platform, jag antar att säljsiffror har med saken att göra...

Medlem

Har aldrig spelat MH men ett liknande koncept för PC där man bygger en stor öppen värld vore drömmen. Att få ge sig ut på expeditioner i flera dagar för att hitta något mytomspunnet monster tillsammans med några polare mmm fett.

Medlem

Varför ska alla MH spelen komma till bärbara konsoller hela tiden? Skulle verkligen älska detta på PS4, det skulle öppna upp så stora möjligheter med gameplay och multiplayer samt episk grafik och skön fysik.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Det är ju synd att Monster hunter inte görs till Vita egentligen, känns som en mycket bättre lämpad platform, jag antar att säljsiffror har med saken att göra...

Hade Monster Hunter kommit till antingen PS4 eller Vita hade jag införskaffat den platformen med direkten. Uncharted, Bloodborne och allt det där för all del - men Monster Hunter gör saken till en no-brainer.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Det är ju synd att Monster hunter inte görs till Vita egentligen, känns som en mycket bättre lämpad platform, jag antar att säljsiffror har med saken att göra...

Håller med, det hade gjort sig mycket bättre på Vita.
Beräkningskraften hos en Vita är ju långväga bättre än den hos 3DS.
Synd som fan, jag hade gärna sett detta till min Vita.

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Luftman:

Det är ju synd att Monster hunter inte görs till Vita egentligen, känns som en mycket bättre lämpad platform, jag antar att säljsiffror har med saken att göra...

Håller med, det hade gjort sig mycket bättre på Vita.
Beräkningskraften hos en Vita är ju långväga bättre än den hos 3DS.
Synd som fan, jag hade gärna sett detta till min Vita.

Spel där kamerakontroll är viktig passar bäst på Vita.

Medlem

Hade hellre sett spelet komma till PC än fjantiga konsoler.

Medlem

Hur känns det att spela Monster Hunter på 3DS utan det där circle pad tillägget som ger en högerspak?

Medlem

3/5? HÄDELSE!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Tror att hela handheld grejen har att göra med att det är en väldigt nichad spelserie och att Japan där det säljs som mest älskar sina handhelds. Tror inte det hade varit värt för dem att göra en storbudget konsoll/PC satsning. Vilket är jävligt synd.

Medlem

Striderna kan inte beskrivas som annat än episka säger du.

Det var en riktigt trött klyscha, säger jag.

Finns det något ord som det har gått mer inflation i än "episk" inom spelrecensioner? Som är mer urvattnat och tappat mer tyngd?

Att landa i att spelet är roligt, rätt och slätt, utan att gå in på varför det är så kul, känns som en billig genväg. Däremot är det kul att läsa de målande beskrivningarna om spelets monstruösa bestar, slipade vapen och öppna landskap. Eller om de nu kändes som klaustrofobiska rum.

1
Skriv svar