Beställa paket utomlands utan åäö

Medlem
Beställa paket utomlands utan åäö

Ska handla lite på internet men hemsidan säger att dem inte står för att paketet kommer fel ifall man använder åäö i adress och namn osv. Jag vet att man kan använda a och o istället för åäö i adresser osv men funkar samma sak i efternamn? Eller kommer jag få problem med att hämta ut paketet ifall det står Oberg istället för Öberg?

Medlem

Om adressen är rätt så borde postgubben som levererar förstå väl?

Medlem

Vet du om du har några i din närhet som delar ditt efternamn? Postadress begränsar området ganska väl, sen vet jag att en del webshopper brukar ersätta "ö,å,ä" med "oe,a,ae" om du beställer med svenska tecken. Har svårt att tänka mig att det blir problem.

Medlem

Jag är osäker ifall jag får den i posten eller om jag måste hämta ut den på konsum

Medlem

Jag skriver alltid med a och o i adressen istället för öäå för mina utländska kollegor.
Aldrig varit problem. Tvärtom så är det chans att öäå byts ut mot något specialtecken och det blir att se riktigt galet ut...

Medlem

Brukar funka rätt bra att använda å. ä. ö i paket från länder som USA, Kina eller Singapore.
Helt otroligt nog skriver dom ut adressen precis som jag skriver i beställningen.

Har hänt någon gång på Kickstarter att jag fått ett paket där du bytt ut ä mot a.

Jag kan inte garantera att det kommer funka för dig. Men har funkat bra för mig än så länge. Dock har jag inte världens bästa erfarenhet då jag handlar max 20 tal gånger från andra länder per år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tack så mycket för svaren, Beställde hem varan och får hoppas på det bästa.

Medlem
Medlem
Skrivet av Codreanu:

Tack så mycket för svaren, Beställde hem varan och får hoppas på det bästa.

I landet där det skickas från bryr man sig inte om annat än vilket land det är addresserat till och att frankeringen är tillräcklig. När det når Sverige så tittar man från sorteringssynpunkt bara på postnummer. Det är inte förrän det når hanteringen på lokal nivå som man bryr sig om själva gatuaddressen och postgubbarna brukar ha mycket bra lokalkännedom.
Jag hade inte oroat mig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar