Nytt S.T.A.L.K.E.R. i görningen

Robot
Nytt S.T.A.L.K.E.R. i görningen

GSC Game World kommer göra ett uttalande inom kort.


k3m
Medlem
Nytt S.T.A.L.K.E.R. i görningen

STALKER spelen är riktigt grymma. Min åsikt varför det såldes dåligt är pga av att jänkarna är så satans patriotiska. Att de anser allt utländskt som dåligt. Tittar man exempelvis på knivar. Så ser man en massa patriotiskt skitsnack om hur jävla bra amrrikanska knivar är jämfört med, säg svenska knivar. Amerikanarnas förlust såklart. Men samtidigt leder det till minskad försäljning. Som kan leda till konkurs

Medlem

IMHO tror jag mer det handlar om att STALKER-spelen är för många ganska okända, då dom inte direkt får lika mycket reklam och tid i rampljuset som titlar från större utgivare. Tror också att STALKER är en väldigt nischad titel som tilltalar en mindre skala än säg Battlefield och liknande. Många har även svårt att se förbi dom många buggarna, men det är verkligen värt det då det finns få spel som har sån atmosfär som STALKER, speciellt med mods. För mig är det här en underbar nyhet!

JAAAAAAAAAAAAAA! jag tänker vara överhypead tills motsatsen bevisas!

Medlem
Skrivet av k3m:

STALKER spelen är riktigt grymma. Min åsikt varför det såldes dåligt är pga av att jänkarna är så satans patriotiska. Att de anser allt utländskt som dåligt. Tittar man exempelvis på knivar. Så ser man en massa patriotiskt skitsnack om hur jävla bra amrrikanska knivar är jämfört med, säg svenska knivar. Amerikanarnas förlust såklart. Men samtidigt leder det till minskad försäljning. Som kan leda till konkurs

Följde du inte utvecklingen av S.T.A.L.K.E.R? Knappast konstigt att det inte sålde tillräckligt för att få tillbaka alla pengar som spenderades på det.
Gällande Amerikaner så är ju PC störst i Europa och S.T.A.L.K.E.R släpptes aldrig på konsoler.

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

JAAAAAAAAAAAAAA! jag tänker vara överhypead tills motsatsen bevisas!

Samma här, har aldrig slutat hoppas


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av k3m:

STALKER spelen är riktigt grymma. Min åsikt varför det såldes dåligt är pga av att jänkarna är så satans patriotiska. Att de anser allt utländskt som dåligt. Tittar man exempelvis på knivar. Så ser man en massa patriotiskt skitsnack om hur jävla bra amrrikanska knivar är jämfört med, säg svenska knivar. Amerikanarnas förlust såklart. Men samtidigt leder det till minskad försäljning. Som kan leda till konkurs

Att det sålde dåligt beror snarare på att spelet bara innehöll en bråkdel av det som utlovats.

- Man skulle kunna köra fordon.
- Skador var tvungna att fixas på ett "realistiskt" sätt.
- Man var tvungen att äta, dricka och sova.
- Ett avancerat craftingsystem skulle tillåta spelaren att tillverka egna vapen.
- Massor av RPG-element.
osv.

Inget av det fanns kvar när spelet släpptes. Det var dessutom rejät buggigt och otroligt krävande för sin tid.

Inaktiv
Skrivet av LVX156:
Skrivet av k3m:

STALKER spelen är riktigt grymma. Min åsikt varför det såldes dåligt är pga av att jänkarna är så satans patriotiska. Att de anser allt utländskt som dåligt. Tittar man exempelvis på knivar. Så ser man en massa patriotiskt skitsnack om hur jävla bra amrrikanska knivar är jämfört med, säg svenska knivar. Amerikanarnas förlust såklart. Men samtidigt leder det till minskad försäljning. Som kan leda till konkurs

Att det sålde dåligt beror snarare på att spelet bara innehöll en bråkdel av det som utlovats.

- Man skulle kunna köra fordon.
- Skador var tvungna att fixas på ett "realistiskt" sätt.
- Man var tvungen att äta, dricka och sova.
- Ett avancerat craftingsystem skulle tillåta spelaren att tillverka egna vapen.
- Massor av RPG-element.
osv.

Inget av det fanns kvar när spelet släpptes. Det var dessutom rejät buggigt och otroligt krävande för sin tid.

En hel del av det du nämner kan man göra i moden STALKER: lost alpha, rekommenderas om man redan har spelat de officiella spelen.

Medlem

Najs!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Ursäkta, men har inte ni rapporterat om detta tidigare? Det verkar hur som helst inte vara någon ny nyhet.

Källan ni länkar till, Polygon, publicerade sin artikel 22 december och deras i sin tur är från samma datum.

Jag vet bara att jag har läst om detta förut och FZ är enda spelnyhetssidan jag hänger på så det känns rimligt att jag sett det här ursprungligen

Medlem

Bästa nyheten på länge:)

Medlem

Tråkigt. Gör ett nytt Codename Outbreak istället.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Nice! Har väntat lääääääääänge. De föregående (utom Clear Sky) var riktigt bra med grym stämning.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

k3m
Medlem
Skrivet av Mytos:
Skrivet av k3m:

STALKER spelen är riktigt grymma. Min åsikt varför det såldes dåligt är pga av att jänkarna är så satans patriotiska. Att de anser allt utländskt som dåligt. Tittar man exempelvis på knivar. Så ser man en massa patriotiskt skitsnack om hur jävla bra amrrikanska knivar är jämfört med, säg svenska knivar. Amerikanarnas förlust såklart. Men samtidigt leder det till minskad försäljning. Som kan leda till konkurs

Följde du inte utvecklingen av S.T.A.L.K.E.R? Knappast konstigt att det inte sålde tillräckligt för att få tillbaka alla pengar som spenderades på det.
Gällande Amerikaner så är ju PC störst i Europa och S.T.A.L.K.E.R släpptes aldrig på konsoler.

Jag följde inte utvecklingen. Angående utgifter/inkomster så måste vi först få fram siffror innan jag diskuterar den teorin. Att PC är störst i Europa är orelevant, då det säkerligen finns många miljoner speldatorer där borta.

Medlem

jag hoppas att det kommer ett nytt stalker spel då jag älskar atmosfären, knappt metro 2033/34 lyckades fånga stämningen lika bra,

tyvär drogs det med drösvis av buggar, första var inte så illa, clear sky väldigt vackert när det kom och gick att spela relativt fint med hd 3870,

Men de innehöll game breaking buggar:P ctd, quest som inte riktigt fungerade osvxD

Medlem

Ett nytt Stalker kan bli sjukt bra om dom bara lägger ner lite krut på att "next-gen" anpassa motorn eller knåpar ihop en ny, och inte bara fortsätter på vad dom slutade med 2011 och lever på gamla meriter med ursäkter som "vi ville behålla känslan".

Stalker-spelen var bra för sin tid men lämnade en hel del att önska, vilket dom flesta open world-spel på den tiden gjorde, och som dom flesta utvecklare tagit sig ifrån och gått vidare, så får hoppas även dom här lyckas!

Medlem

Cheeki Breeki! JA JA JA! De får inte fucka upp det här!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

JAAAAAAAAAAAAAA! jag tänker vara överhypead tills motsatsen bevisas!

Samma här, har aldrig slutat hoppas

Jag har tyvärr blivit för gammal för att orka hajpa men jag gör så gott jag kan från gungstolen!

Har massa härliga minnen från tiden (åren) jag väntade på första spelet. Läste "Roadside picnic", såg STALKER och skrev tillomed kort fanfiction

Fan va laddad man var...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Deli:

Stalker-spelen var bra för sin tid men lämnade en hel del att önska, vilket dom flesta open world-spel på den tiden gjorde

Och även de flesta open world spelen idag gör!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det här är ju en ganska gammal nyhet och det står ingenting om ett nytt STALKER i länken. Vad jag har hört från Vostok Games på facebook är att GSC arbetar på ett nytt Cossacks.

Medlem

Ååååh hoppas hoppas hoppas, stalker spelen och världen är verkligen underbar! Tycker verkligen de lyckades mixa fps och rpg elementen.

k3m
Medlem
Skrivet av qwail:

Ååååh hoppas hoppas hoppas, stalker spelen och världen är verkligen underbar! Tycker verkligen de lyckades mixa fps och rpg elementen.

Håller med!

Medlem

JAAAA fan vad nice! finns så sjukt mycket de här spelen gör rätt!

Medlem
Skrivet av k3m:

STALKER spelen är riktigt grymma. Min åsikt varför det såldes dåligt är pga av att jänkarna är så satans patriotiska. Att de anser allt utländskt som dåligt. Tittar man exempelvis på knivar. Så ser man en massa patriotiskt skitsnack om hur jävla bra amrrikanska knivar är jämfört med, säg svenska knivar. Amerikanarnas förlust såklart. Men samtidigt leder det till minskad försäljning. Som kan leda till konkurs

Nja.. jag tror snarare att det beror på att STALKER-serien har en väldigt östeuropeisk känsla och design. Jag älskar det, men jag tror att det begränsar tillgängligheten på många ställen i världen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar