Finska stadsbyggaren Cities: Skylines släpps i mars

Robot
Finska stadsbyggaren Cities: Skylines släpps i mars
Finska stadsbyggaren Cities: Skylines släpps i mars

hoppas hoppas! >.<

Medlem

konstigt, jag fick för mig att detta var utvecklat av svenskar. Oavsett så ser det bra ut


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kommer det alltid ingå bastu i samtliga bostäder som ska byggas i spelet?

Medlem
Skrivet av Stich:

Kommer det alltid ingå bastu i samtliga bostäder som ska byggas i spelet?

Vad är dessa "bostäder" du pratar om? Har man en bastu har man allt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser riktigt skoj ut. Hoppas det blir det SimCity borde ha varit.

Medlem
Skrivet av Propy:

konstigt, jag fick för mig att detta var utvecklat av svenskar. Oavsett så ser det bra ut

Läs artikeln så ser du att det är ett samarbete mellan svenska Paradox Interactive och finska Colossal order.

Jag har höga förväntningar. Allt de visat i sina fördjupningstrailers har sett väldigt bra ut. Det här kan bli spelet som äntligen slår SimCity 4 på fingrarna.

EDIT: Jag hoppas också på snabba moddar från duktiga och driftiga personer. Flygplatser i spelet ser ju rent för jävliga ut. En landningbana som är typ 200 meter lång, och inget mer?

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Propy:

konstigt, jag fick för mig att detta var utvecklat av svenskar. Oavsett så ser det bra ut

Läs artikeln så ser du att det är ett samarbete mellan svenska Paradox Interactive och finska Colossal order.

Jag har höga förväntningar. Allt de visat i sina fördjupningstrailers har sett väldigt bra ut. Det här kan bli spelet som äntligen slår SimCity 4 på fingrarna.

EDIT: Jag hoppas också på snabba moddar från duktiga och driftiga personer. Flygplatser i spelet ser ju rent för jävliga ut. En landningbana som är typ 200 meter lång, och inget mer?

jo, men det utvecklas ju av finnar. Jag fick för mig att det var svenskar. Att parardox ger ut det visste jag redan.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag funderar lite kring hur invånare befolkar städerna och hur trafik fungerar? Är det typ Sim City 4 stuket där allt är egentligen statistik och grafer som sen visas i form av trafik och invånare, eller är det Sim City 2013 stuket med individuella invånare som befolkar hus och kör bilar? Om det är det sistnämnda så hur har de då löst pathfinding och annat som trasslade så förjävligt i Sim City? Eller de kanske har något annat system?


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem
Skrivet av Greatmalinco:

Jag funderar lite kring hur invånare befolkar städerna och hur trafik fungerar? Är det typ Sim City 4 stuket där allt är egentligen statistik och grafer som sen visas i form av trafik och invånare, eller är det Sim City 2013 stuket med individuella invånare som befolkar hus och kör bilar? Om det är det sistnämnda så hur har de då löst pathfinding och annat som trasslade så förjävligt i Sim City? Eller de kanske har något annat system?

Kolla in Paradox Interactives Youtubekanal, de har en playlist med videos om spelet: https://www.youtube.com/playlist?list=PL4hR-M4rl7udw0yk6NVU19...

Skye Storme har en playlist med videos där han går igenom Paradox videos, med egna kommentarer med information från Paradox forum, bra att kolla om du inte vill gå in och leta själv: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbCLzFKeiWkNwQheNDoMuf...

Hoppas du kan få svar på några av dina frågor.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Greatmalinco:

Jag funderar lite kring hur invånare befolkar städerna och hur trafik fungerar? Är det typ Sim City 4 stuket där allt är egentligen statistik och grafer som sen visas i form av trafik och invånare, eller är det Sim City 2013 stuket med individuella invånare som befolkar hus och kör bilar? Om det är det sistnämnda så hur har de då löst pathfinding och annat som trasslade så förjävligt i Sim City? Eller de kanske har något annat system?

Kolla in Paradox Interactives Youtubekanal, de har en playlist med videos om spelet: https://www.youtube.com/playlist?list=PL4hR-M4rl7udw0yk6NVU19...

Skye Storme har en playlist med videos där han går igenom Paradox videos, med egna kommentarer med information från Paradox forum, bra att kolla om du inte vill gå in och leta själv: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbCLzFKeiWkNwQheNDoMuf...

Hoppas du kan få svar på några av dina frågor.

Stort tack


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem

Ser ju riktigt mysigt ut, kan mycket väl tänka mig att spendera ett par hundra timmar i dom där miljöerna. Men som vanligt finns det ju inga garantier när det gäller denna typen av spel. Stora kartor och spelbarhet i stora städer verkar ju vara svårt att kombinera...

Medlem

Moar RAM needed!!!!

Medlem

Ser ut att bli vad senaste SimCity misslyckades med.

Lika enkelt gränssnitt fast med mer möjligheter att ge städerna lite personlig känsla. Och större såklart!

Det enda jag förmodligen kommer sakna är väl möjligheten till online-läge att spela med andra!

Medlem
Skrivet av jesperd:

Moar RAM needed!!!!

Det är 64-bit, och 4GB minimum, 6GB recommended. Låter bra, såna här spel ska vara 64-bit.

Sips har gjort en preview med statsbyggande från start

ELF
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av jesperd:

Moar RAM needed!!!!

Det är 64-bit, och 4GB minimum, 6GB recommended. Låter bra, såna här spel ska vara 64-bit.

Sips har gjort en preview med statsbyggande från start

https://www.youtube.com/embed/mmrvmGSwPnQ

Angående vägarna som han stör sig på.
Hoppas de implementerar möjligheten att manipulera redan utsatta vägar. Alltså göra om dem till enkelriktade, ändra riktning på enkelriktningen, göra om dem till vanliga vägar igen, etc. Det skulle vara guld värt då vägbyggandet är en sådan stor del i stadsplanerandet.
Man har ju varit med om att man nästan fått riva halva staden i ex. CitiesXL bara för att göra om en väg.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Va, släpps det i färg? Måste vara Paradox som styrt upp det...

1
Skriv svar