Minecraft kan vara för våldsamt för Turkiet

Robot
Minecraft kan vara för våldsamt för Turkiet
Medlem
Minecraft kan vara för våldsamt för Turkiet

Vad är tillåtet att spela i Turkiet då? Fia utan knuff?

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Vad är tillåtet att spela i Turkiet då? Fia utan knuff?

Inte MS Röj i alla fall. Minor och grejer, uj uj uj.

Medlem

Tycker dom The Sims är våldsamt det med eller?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Man har ju utrett i Vita Huset hurvida man skulle bygga en Dödsstjärna eller inte eftersom tillräckligt många begärde det, bara för att något utreds betyder det inte att det kommer bli så

Källa: https://petitions.whitehouse.gov/response/isnt-petition-respo...

Medlem

Någon på parlamentet som byggt ett hus och fått det raderat av en trio creepers!

Inaktiv

Det här är skrattretande. Turkiet är ett land som bryter mot mänskliga rättigheter, fängslar och mördar oskyldiga, och nu kommer de med det här? De försöker efterlikna Tyskland gissar jag på.

Medlem
Skrivet av eatem:

Man har ju utrett i Vita Huset hurvida man skulle bygga en Dödsstjärna eller inte eftersom tillräckligt många begärde det, bara för att något utreds betyder det inte att det kommer bli så

Källa: https://petitions.whitehouse.gov/response/isnt-petition-respo...

Citat:

The Administration shares your desire for job creation and a strong national defense, but a Death Star isn't on the horizon. Here are a few reasons:

  • The construction of the Death Star has been estimated to cost more than $850,000,000,000,000,000. We're working hard to reduce the deficit, not expand it.

  • The Administration does not support blowing up planets.

  • Why would we spend countless taxpayer dollars on a Death Star with a fundamental flaw that can be exploited by a one-man starship?

Medlem
Skrivet av Hondo:

Det här är skrattretande. Turkiet är ett land som bryter mot mänskliga rättigheter, fängslar och mördar oskyldiga, och nu kommer de med det här? De försöker efterlikna Tyskland gissar jag på.

Det är lätt att titta på nyheter och läsa tidningar. Tur att vi bor i felfria Sverige.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Hondo:

Det här är skrattretande. Turkiet är ett land som bryter mot mänskliga rättigheter, fängslar och mördar oskyldiga, och nu kommer de med det här? De försöker efterlikna Tyskland gissar jag på.

Det är lätt att titta på nyheter och läsa tidningar. Tur att vi bor i felfria Sverige.

Skulle väll vara lika skrattretande om det skulle gälla Sverige??


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Varför kan inte Minecraft ha samma grafik som syns på bilden på nyheten, minecraft är otroligt roligt men det är inte mjukt för ögat.

Skrivet av Molotov:

Skulle väll vara lika skrattretande om det skulle gälla Sverige??

Vi har det jäkligt bra i Sverige, bortsett från våra interna problem. Vi har stark yttrandefrihet, väldigt lite censur på media.

Det är så jag tänker när jag läser om censur på dataspel och när spel blir bannade runt om i världen, fan va bra vi har det.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Hondo:

Det här är skrattretande. Turkiet är ett land som bryter mot mänskliga rättigheter, fängslar och mördar oskyldiga, och nu kommer de med det här? De försöker efterlikna Tyskland gissar jag på.

Det är lätt att titta på nyheter och läsa tidningar. Tur att vi bor i felfria Sverige.

Skulle väll vara lika skrattretande om det skulle gälla Sverige??

Det skulle vara skrattretande om det gällde Sverige med men inte av samma anledningar. Sveriges regering fängslar inte oskyldiga för att de har enbart yttrat sig, och oskyldiga människor mördas definitivt inte av Sveriges regering.

Medlem

Och Turkiet kan vara för våldsamt för Minecraft.

Medlem

Det här är just anledningarna varför inte Turkiet får igenom sitt EU medlemskap.

Medlem

Lustigt, är inte Erdoğans politiska åsikter och åtgärder också en uppmuntran till våld? Mannen verkar ju vara oerhört bakåtsträvande.

Medlem
Skrivet av Ender:

Lustigt, är inte Erdoğans politiska åsikter och åtgärder också en uppmuntran till våld? Mannen verkar ju vara oerhört bakåtsträvande.

Har du aldrig hört "Det var bättre förr"?, bara dra in den termen i politiken så blir allt jättebra

MEG
Medlem

Känns lite som det tåget har gått för dem


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Ännu en anledning till varför vi inte behöver politiker (bidragstagare) som styr över våra liv.

Medlem
Medlem

Är det någonting vanligt förekommande att spel blir bannade från landet? Annars tycker jag ni tar ut saker lite i förskott här i kommentarsfältet, då det enbart står att det ska utredas. Att någonting utreds betyder i princip ingenting i sig själv.

Medlem

De får ju lira HoN... det om inte annat är ju i så fall bra mycket mer våldsamt och folk blir ju galna när de spelar... inget som jag orkar gå tillbaka till.

Avstängd

Bomber och våldsamt.

Ändå är det majoriteten av religionen våldsamma idag.

Medlem

Kan ju undra varför inte Mount and Blade blivit måltavla (Taleworlds ligger i Ankara).

1
Skriv svar