Telltales nya: "Förmodligen det ambitiösaste vi gjort"

Robot
Telltales nya: "Förmodligen det ambitiösaste vi gjort"

Företagets första egna varumärke verkar få mer kärlek än Minecraft: Story Mode.

#telltale-games, #minecraft-story-mode, #minecraft, #microsoft, #telltale-texas-holdem


Medlem
Telltales nya: "Förmodligen det ambitiösaste vi gjort"

Är detta spelet då de äntligen byter (eller iaf uppgraderar) sin spelmotor? Det känns ju som rätt tillfälle. Jag gillar verkligen Telltale, men om de inte slutar spotta ut nya spel i samma gamla motor kommer jag tröttna snart.

Medlem

Håller med, jag gillar deras spel men en ny spelmotor vore på tiden.

Medlem

Kommer att undvika TT's minecraft spel, men deras egna varumärke däremot.. hoppas jag har en helt ny spelmotor. Börjar bli rejält trött på den de kört med sen TWD säsong 1.

kas
Medlem

Deras sämsta spel idé hittills jag är verkligen helt ointresserad, är det nån som ser fram emot detta ?

Medlem

Jag gillar bl a GoT spelen, och även om jag håller med om att gärna se ny spelmotor hade det definitivt inte hindrat mig från att spela.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Om det är något jag hatar är det minecraft, game of thrones samt borderlands. Gillade dock wolf among us o wd


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vad alla hatar spelmotorn? Det känns som om det är deras stil på spelen. Laga inte det som är sönder. Det är lite som att klaga på att man borde byta en jättepopulär tecknare i en serietidning för man inte gillar hans sätt att rita för att han gjort samma stil så länge...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vad alla hatar spelmotorn? Det känns som om det är deras stil på spelen. Laga inte det som är sönder. Det är lite som att klaga på att man borde byta en jättepopulär tecknare i en serietidning för man inte gillar hans sätt att rita för att han gjort samma stil så länge...

Är väl inte riktigt så att de ogillar stilen utan snarare att det är dags att uppdatera grafik, LJUD (det har gått väldigt mycket upp och ner på kvaliten hos TT) osv.

Jag hoppas de försöker förnya spelen och förbättrar valen man gör i deras äventyrs spel. Och inte bara fortsätter helt på samma sätt, typ att man kan ta så dåliga beslut så att ens karaktär dör och det är game over eller nåt i den stilen.

Medlem

Jag gillar stilen i "Wolf among us" starkt. Skulle vara coolt om det gick göra något i stil med "Watchmen"....

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Är detta spelet då de äntligen byter (eller iaf uppgraderar) sin spelmotor? Det känns ju som rätt tillfälle. Jag gillar verkligen Telltale, men om de inte slutar spotta ut nya spel i samma gamla motor kommer jag tröttna snart.

Tror inte grafiken i deras spel kommer bli så mycket bättre tyvärr, deras spel säljer väldigt bra på iOS och android. Så även om dom skulle byta motor så kommer nog inte spelen bli grafik-intensiva.

Medlem

Telltales nya: "Förmodligen det minst ambitiösa vi gjort". Blir alltid lika irriterad på pr-snack

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vad alla hatar spelmotorn? Det känns som om det är deras stil på spelen. Laga inte det som är sönder. Det är lite som att klaga på att man borde byta en jättepopulär tecknare i en serietidning för man inte gillar hans sätt att rita för att han gjort samma stil så länge...

Jag har inga problem med grafiken, tvärtom jag gillar den.

Problemet är att det laggar rätt ofta, särskilt i QT-events där man ska göra ett viktigt val under tidspress. Det är den biten som är sönder och har varit det bra länge nu. Det problemet har inget med grafiken och stilen att göra utan det är rent tekniskt.

Det är märkligt att Telltale inte fixar det problemet en gång för alla, men om det nu är så att de inte klarar av att åtgärda laggen i nuvarande spelmotorn av någon anledning så kan det vara dags för byte.

Medlem

Var är grejen egentligen? Man tittar på en saga där man ibland får göra val som ändå inte egentligen påverkar handlingen. Ibland får man styra en karaktär i något som får det simplaste pusslet i Monkey Island att lika ett mästerverk.

Första Walking Dead spelade jag igenom och det var nyskapande och fick ett bra betyg av mig. Men efter det förstod man hur det hela var uppbyggt och under 2an så pallade jag inte mer helt enkelt. Tröttnade på konceptet helt enkelt.

Om de på något sätt får ett spelen att kännas levande och som en riktig produkt så kommer iaf jag köpa!
De bygger allt kring tekniken att välja val under spelets gång, men ett spel måste innehålla mer än så.

Medlem

Är det där Chris Pratt och om det är så, måste han vara med i ALLT nu för tiden eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De borde göra en ny motor...

1
Skriv svar