Molyneux ber om ursäkt för svikna löften

Robot
Molyneux ber om ursäkt för svikna löften

Men ännu oklart om Kickstarter-löftena kommer infrias.

#godus, #22-cans, #curiosity, #the-trail


Medlem
Molyneux ber om ursäkt för svikna löften

I mina ögon är det försent. Han har redan förlorat all trovärdighet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

MEG
Medlem

Han verkar flyga ganska högt, hoppas han trillar tillbaka till jorden någon gång, fast jag tror att i så fall blir uppvaknandet ganska brutalt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Läste precis en intressant artikel om grabben som vann Curiosity-tävlingen (ni minns, den där kuben som folk klickade på för att komma till belöningen i mitten). Han lovades bl.a. 1% av de totala intäkterna från Godus, samt att bli tillagd i spelets multiplayerdel som "God of Gods". Snart två år senare har inget hänt, och 22 Cans håller inte ens kontakten med honom längre. Riktigt jävla oproffsigt skött.

Läs mer här: The God who Peter Molyneux forgot


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det var väl väntat när det är Peter Mol....Molanneneaauövafan
hanheter


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kan ju inte säga att jag tyckte spelet såg något vidare ut från första början, men hade ändå lite förhoppningar att det skulle bli något av det.

Hoppas något annat företag kan göra ett bra Gud-spel någon gång i framtiden, och att det inte bara blir överlevnadssimulatorer framåt.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Läste precis en intressant artikel om grabben som vann Curiosity-tävlingen (ni minns, den där kuben som folk klickade på för att komma till belöningen i mitten). Han lovades bl.a. 1% av de totala intäkterna från Godus, samt att bli tillagd i spelets multiplayerdel som "God of Gods". Snart två år senare har inget hänt, och 22 Cans håller inte ens kontakten med honom längre. Riktigt jävla oproffsigt skött.

Läs mer här: The God who Peter Molyneux forgot

Åh.. så jävla trist. Tyckte det var nytänkande, väldig häftig idé när det sades och hade verkligen stora förväntningar.

Moderator | Testpilot

Inte första gången han ber om ursäkt direkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan vi ta och glömma den där Peter? Visst Populous, Syndicate eller whatever var bra spel...men det var 1990-1995. Han ljuger, krämar och överdriver. Dags att glömma honom nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maggot:

Kan vi ta och glömma den där Peter? Visst Populous, Syndicate eller whatever var bra spel...men det var 1990-1995. Han ljuger, krämar och överdriver. Dags att glömma honom nu.

Inget större fel på Fable 1 och 2 heller. Ettan blev ju LÅNGT IFRÅN vad som blev "Lovat" men det gör inte spelet skit för det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Va är det här för ripoffgubbe?

Medlem

Ahhh: Classic non-apology apology. Molnyneux borde definitivt satsa på politik. Han har ju deras sätt att agera helt perfekt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Investerare får nästan skylla sig själva tycker jag. Karln har ljugit sig blå vid varje givet tillfälle sen mitten av 90-talet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Maggot:

Kan vi ta och glömma den där Peter? Visst Populous, Syndicate eller whatever var bra spel...men det var 1990-1995. Han ljuger, krämar och överdriver. Dags att glömma honom nu.

Inget större fel på Fable 1 och 2 heller. Ettan blev ju LÅNGT IFRÅN vad som blev "Lovat" men det gör inte spelet skit för det.

1an var grymt bra tyckte jag, var dock liten när den kom ut men det har alltid vart intressant att börja om på spelet nu.
2an var skit.
3an är sämst... holy shit

Medlem

Tragiskt


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Lite som "wife beatern" som alltid får komma tillbaka...

Medlem

Samtidigt saknar jag hans typ av spel. Han har ju gjort en del odödliga titlar också.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Maggot:

Kan vi ta och glömma den där Peter? Visst Populous, Syndicate eller whatever var bra spel...men det var 1990-1995. Han ljuger, krämar och överdriver. Dags att glömma honom nu.

Inget större fel på Fable 1 och 2 heller. Ettan blev ju LÅNGT IFRÅN vad som blev "Lovat" men det gör inte spelet skit för det.

Black & White och The Movies var mycket habila spel med intressanta koncept även dem.

Medlem

Får se hur efterspelet på det här blir. Jag är extremt skeptisk till att alla löften kommer infrias och jag är lika skeptisk till att han kommer betala tillbaka kickstarter pengarna.

Kanske folk slutar ge den här bondfångaren pengar nu?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Läste precis en intressant artikel om grabben som vann Curiosity-tävlingen (ni minns, den där kuben som folk klickade på för att komma till belöningen i mitten). Han lovades bl.a. 1% av de totala intäkterna från Godus, samt att bli tillagd i spelets multiplayerdel som "God of Gods". Snart två år senare har inget hänt, och 22 Cans håller inte ens kontakten med honom längre. Riktigt jävla oproffsigt skött.

Läs mer här: The God who Peter Molyneux forgot

Jävligt intressant läsning. Tack så mycket.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

*You're. Inget är så pinsamt som felskrivna memes.


signatur

I drank what?

Medlem

Hur fungerar skribentens tangentbord? Fattas bokstäver i texten. Eller buggar mitt Chrome på telefonen?

Medlem

Molyneux kanske kan ersätta den här killen?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kuci:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Maggot:

Kan vi ta och glömma den där Peter? Visst Populous, Syndicate eller whatever var bra spel...men det var 1990-1995. Han ljuger, krämar och överdriver. Dags att glömma honom nu.

Inget större fel på Fable 1 och 2 heller. Ettan blev ju LÅNGT IFRÅN vad som blev "Lovat" men det gör inte spelet skit för det.

1an var grymt bra tyckte jag, var dock liten när den kom ut men det har alltid vart intressant att börja om på spelet nu.
2an var skit.
3an är sämst... holy shit

Ärligt, vad är det med allt hat på 2an? Annat än att spelet är lättare än någonsin så gör det allt som fable gjorde fast BÄTTRE på iprincip alla plan.

Bara den mer "öppna" världen gör det mycket roligare att spela i min mening.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som sagt. Pajas.

Medlem

Godus kanske blir ett bra spel, men vad gäller Peter Molyneux så tror jag på honom igen först när jag ser resultat.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Maggot:

Kan vi ta och glömma den där Peter? Visst Populous, Syndicate eller whatever var bra spel...men det var 1990-1995. Han ljuger, krämar och överdriver. Dags att glömma honom nu.

Inget större fel på Fable 1 och 2 heller. Ettan blev ju LÅNGT IFRÅN vad som blev "Lovat" men det gör inte spelet skit för det.

1an var grymt bra tyckte jag, var dock liten när den kom ut men det har alltid vart intressant att börja om på spelet nu.
2an var skit.
3an är sämst... holy shit

Ärligt, vad är det med allt hat på 2an? Annat än att spelet är lättare än någonsin så gör det allt som fable gjorde fast BÄTTRE på iprincip alla plan.

Bara den mer "öppna" världen gör det mycket roligare att spela i min mening.

Håller med, om man tar 2:an för vad det är så är det faktiskt ett riktigt kul spel. 3:an sög dock.

Medlem

jag tyckte fable 1 var bra jag tyckte 2an var ännu bättre och jag tyckte 3an tappade banan helt:P, med det sagt skulle jag fortfarande vilja se fable 4 fast tillbaks till fable 2 andan:P det enda tråkiga var väl att man inte kunde ändra åldern på ens gubbexD

12
Skriv svar