19-årig swatter arresterad - riskerar 5 års fängelse

Robot
19-årig swatter arresterad - riskerar 5 års fängelse

19-åringen misstänks för flera brott, inklusive swatting.


Medlem
19-årig swatter arresterad - riskerar 5 års fängelse

Bra. Gör krypet till ett exempel för rättsväsendet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Sitt ner i cellen sopa


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Swatting är ett vidrigt beteende. Med tanke på hur skjutglada den amerikanska polisen dessutom verkar vara ibland kan det ju sluta i tragedi. Jag har ingen sympati för den gripna snubben.

Medlem

Bra, gott om tid på att fundera på vilken idiot man är.

Medlem

Fy fan va gött, BRÄNN DOM ALLA PÅ BÅL!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Bra. Gör krypet till ett exempel för rättsväsendet.

+1 !

Medlem

Det är ju inte bara det att man skickar vapensvingande personer på en oskyldig utan dessutom kan det ju uppstå situationer där något händer medan polisen är upptagna med något som inte hänt - oerhört ansvarslöst handlande på alla plan, för att inte tala om urbota dumt.

Medlem

Famed Idiot...kan bara föreställa mig storleken på skammen och ångern han kommer känna när han blivit vuxen, över hur han betett sig som ett svin, samt kastat bort stora delar av sitt liv och ekonomi som ett resultat. Grattis.

Medlem

Ploisen i Illinois får ta väl hand om han.

bra .. i sverige hade han fått 3 veckor på ungdomsgård med biljard och tvspel som straff. ..med hänsyn till hans ringa ålder

Medlem
Skrivet av humancentipede:

bra .. i sverige hade han fått 3 veckor på ungdomsgård med biljard och tvspel som straff. ..med hänsyn till hans ringa ålder

hehe, fast här i Sverige hade ju en swatting resulterat i två konstaplar med batong som knackar på dörren.

"Hejsan, händer något fuffens härinne?"
"Nepp!"
"k"

Medlem

Skulle vara intressant och veta om dom verkligen ångrade sig, man vet ju aldrig hur psykopater tänker.

Medlem

Skyll på systemet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag antar att "Swatting" är något spel jag aldrig hört talas om eftersom det tas upp här på FZ?

Medlem
Skrivet av Securion:

Jag antar att "Swatting" är något spel jag aldrig hört talas om eftersom det tas upp här på FZ?

B1tch please, if you use yo brain you would know that this is game related.

Medlem
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av humancentipede:

bra .. i sverige hade han fått 3 veckor på ungdomsgård med biljard och tvspel som straff. ..med hänsyn till hans ringa ålder

hehe, fast här i Sverige hade ju en swatting resulterat i två konstaplar med batong som knackar på dörren.

"Hejsan, händer något fuffens härinne?"
"Nepp!"
"k"

Hade funderat över varför det kommer två poliser med batong och knackar på ifall det ringts in att man är beväpnad och har gisslan.

ZF
Medlem
Skrivet av Ercarret:

Swatting är ett vidrigt beteende. Med tanke på hur skjutglada den amerikanska polisen dessutom verkar vara ibland kan det ju sluta i tragedi. Jag har ingen sympati för den gripna snubben.

grejen är att numera så är det ofta insatsstyrkan som sätts in direkt. den vanliga polisen hade (oftast) undersökt situationen lite närmare, men eftersom man börjar redan med steget därefter bara baserat på anmälan nu så är det inte konstigt om aktionen påbörjas med ett inbryt.

en annan grej som gör att det blir tuffare är att redan den vanliga polisen på senare fått allt tyngre utrustning, och det kan ha en psykologisk koppling till viljan att använda den. man ser sas att det finns en anledning till att man fått de tyngre grejerna för att hoten är så mycket större, och då tar man ännu mindre risker istället. även när det inte är på riktigt givetvis.

Skrivet av nils45:

Skulle vara intressant och veta om dom verkligen ångrade sig, man vet ju aldrig hur psykopater tänker.

mer kalkylerat oftast.

det är knappast den typen som gör sånt här. personligheten hos swattare skulle antagligen mest uppvisa de drag den typiske huliganen har.

Skrivet av Figurlig:

hehe, fast här i Sverige hade ju en swatting resulterat i två konstaplar med batong som knackar på dörren.

"Hejsan, händer något fuffens härinne?"
"Nepp!"
"k"

"jaha, hur var det här då?"

Releasehästryttare

Bara 5 för att riskera livet på någon ? .. jag hade gett han 25-30 på kåken.

Inaktiv
Skrivet av nils45:
Skrivet av Securion:

Jag antar att "Swatting" är något spel jag aldrig hört talas om eftersom det tas upp här på FZ?

B1tch please, if you use yo brain you would know that this is game related.

Mata inte trollen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara 5 för att riskera livet på någon ? .. jag hade gett han 25-30 på kåken.

varför inte ge han döds straff?

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Devan:

Bara 5 för att riskera livet på någon ? .. jag hade gett han 25-30 på kåken.

varför inte ge han döds straff?

Livstids hängning!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara 5 för att riskera livet på någon ? .. jag hade gett han 25-30 på kåken.

Tur att du inte är involverad i vårt lands juridiska system.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Ercarret:

Swatting är ett vidrigt beteende. Med tanke på hur skjutglada den amerikanska polisen dessutom verkar vara ibland kan det ju sluta i tragedi. Jag har ingen sympati för den gripna snubben.

grejen är att numera så är det ofta insatsstyrkan som sätts in direkt. den vanliga polisen hade (oftast) undersökt situationen lite närmare, men eftersom man börjar redan med steget därefter bara baserat på anmälan nu så är det inte konstigt om aktionen påbörjas med ett inbryt.

en annan grej som gör att det blir tuffare är att redan den vanliga polisen på senare fått allt tyngre utrustning, och det kan ha en psykologisk koppling till viljan att använda den. man ser sas att det finns en anledning till att man fått de tyngre grejerna för att hoten är så mycket större, och då tar man ännu mindre risker istället. även när det inte är på riktigt givetvis.

Sedan är det ju inga små hot fanskapet fantiserar upp heller: "i've killed before, and i'm not afraid to do it again. I will shot to kill police officers on sight". Låter det som en vanlig "anmälan"? Tror knappast Sverige skulle ta lätt på ett sådant samtal heller, även ifall chansen för ett sådant skulle vara konstigare ut här än i US.

Skrivet av Figurlig:
Skrivet av humancentipede:

bra .. i sverige hade han fått 3 veckor på ungdomsgård med biljard och tvspel som straff. ..med hänsyn till hans ringa ålder

hehe, fast här i Sverige hade ju en swatting resulterat i två konstaplar med batong som knackar på dörren.

"Hejsan, händer något fuffens härinne?"
"Nepp!"
"k"

jag minns någon stans i bakskallen om 2 svenska poliser som gjorde så där och blev mördade

minns inte helt exakt men sedan dess är det lite tuffare när herr polis kommer på besök


signatur

New life, New hope

ZF
Medlem
Skrivet av Ender:

Sedan är det ju inga små hot fanskapet fantiserar upp heller: "i've killed before, and i'm not afraid to do it again. I will shot to kill police officers on sight". Låter det som en vanlig "anmälan"? Tror knappast Sverige skulle ta lätt på ett sådant samtal heller, även ifall chansen för ett sådant skulle vara konstigare ut här än i US.

det ringer nötrullar flera gånger i månaden med ungefär den nivån av hot, verkliga eller ej.

visst, det kan vara så att kulturella och utbildningsmässiga, eller administrativa detaljer ger annat utfall generellt. men allt eller delar av det det är knappast hela förklaringen.

bevisen för mitt antagande är att det är en enorm skillnad även i USA mellan olika regioner när det kommer till responsen. helt enligt de mönstren jag skrev i första inlägget.

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Devan:

Bara 5 för att riskera livet på någon ? .. jag hade gett han 25-30 på kåken.

varför inte ge han döds straff?

...Det han gjort må vara allvarligt men han är 19. Dödsstraff är att ta i.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Ender:

Sedan är det ju inga små hot fanskapet fantiserar upp heller: "i've killed before, and i'm not afraid to do it again. I will shot to kill police officers on sight". Låter det som en vanlig "anmälan"? Tror knappast Sverige skulle ta lätt på ett sådant samtal heller, även ifall chansen för ett sådant skulle vara konstigare ut här än i US.

det ringer nötrullar flera gånger i månaden med ungefär den nivån av hot, verkliga eller ej.

visst, det kan vara så att kulturella och utbildningsmässiga, eller administrativa detaljer ger annat utfall generellt. men allt eller delar av det det är knappast hela förklaringen.

bevisen för mitt antagande är att det är en enorm skillnad även i USA mellan olika regioner när det kommer till responsen. helt enligt de mönstren jag skrev i första inlägget.

Säger inte emot dig heller, mer som ett tillägg. I Sverige känns det mer som man skulle oroa sig för att det sitter en dumskalle som hotar att skjuta sin lillebror med luftpistol ifall han inte omedelbart får lite uppmärksamhet. Får känslan av att klimatet är annorlunda i US, mycket på grund av alla dessa vapen.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av humancentipede:

bra .. i sverige hade han fått 3 veckor på ungdomsgård med biljard och tvspel som straff. ..med hänsyn till hans ringa ålder

hehe, fast här i Sverige hade ju en swatting resulterat i två konstaplar med batong som knackar på dörren.

"Hejsan, händer något fuffens härinne?"
"Nepp!"
"k"

Hade funderat över varför det kommer två poliser med batong och knackar på ifall det ringts in att man är beväpnad och har gisslan.

Nu hade det förvisso varit en hel del fler poliser med en hel del fler pistoler som hade knackat på, anledningen till att vi inte gör som USA är för att vi helt enkelt inte behöver det, då vårt land inte är proppfullt av vapen som allt och alla har tillgång till samt använder mot varandra till den mån att varannan polisstation har gått genom en militär upprustning.

Inaktiv
Skrivet av humancentipede:

bra .. i sverige hade han fått 3 veckor på ungdomsgård med biljard och tvspel som straff. ..med hänsyn till hans ringa ålder

Skojar du? Om han hade våldtagit någon eller misshandlat någon halvt till döds så kanske.

Nej, i Sverige hade de sagt "aja baja, så gör man inte" och så hade kanske Leif GW Persson kommenterat att det var onödigt i Veckans Brott på SVT. Sen hade det varit bra.

Man är för mjäkig i Sverige men lite för hård i USA tycker jag, någon mellanväg hade kanske varit rimligt.

12
Skriv svar