Hjälp kompis har något slags virus!

Medlem
Hjälp kompis har något slags virus!

Behöver hjälp med att lista ut vad som kan har skett min polares PC. Det började med att han startade datorn och gick och duscha. Sen när han kom tillbaka och skulle logga in i Windows hörde han märkliga ljud i sina lurar. Det var massa människor som talade engelsa i munnen på varandra sen kom det musik. Han förklarar det som att det kommer i vågor att först pratar någon massa konstigt sedan kommer det musik. Jag tror själv att det är någon typ av Trojansk häst. Han säger också att under ljudkontrollerns finns två som heter namn ej tillgängligt mutar han dessa försviner ljuden.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Låter som en trojan. Han får köra igenom med ett AV om det inte funkar så får han ta och kolla vilka program som installerade senast.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Kör malwarebytes och se om det hjälper.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tack för svaren! Ska försöka hjälpa han idag får se om jag lyckas få bort skiten...

Medlem
Skrivet av redruM:

Kör malwarebytes och se om det hjälper.

Malware Bytes är så jävla bäst. Brukar klippa det mesta.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Welo:

Behöver hjälp med att lista ut vad som kan har skett min polares PC. Det började med att han startade datorn och gick och duscha. Sen när han kom tillbaka och skulle logga in i Windows hörde han märkliga ljud i sina lurar. Det var massa människor som talade engelsa i munnen på varandra sen kom det musik. Han förklarar det som att det kommer i vågor att först pratar någon massa konstigt sedan kommer det musik. Jag tror själv att det är någon typ av Trojansk häst. Han säger också att under ljudkontrollerns finns två som heter namn ej tillgängligt mutar han dessa försviner ljuden.

Han ska inte äta alla svampar samtidigt. Äts alla svampar på en och samma gång så kan denna effekten framträda som du beskriver.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Welo:

Behöver hjälp med att lista ut vad som kan har skett min polares PC. Det började med att han startade datorn och gick och duscha. Sen när han kom tillbaka och skulle logga in i Windows hörde han märkliga ljud i sina lurar. Det var massa människor som talade engelsa i munnen på varandra sen kom det musik. Han förklarar det som att det kommer i vågor att först pratar någon massa konstigt sedan kommer det musik. Jag tror själv att det är någon typ av Trojansk häst. Han säger också att under ljudkontrollerns finns två som heter namn ej tillgängligt mutar han dessa försviner ljuden.

Han ska inte äta alla svampar samtidigt. Äts alla svampar på en och samma gång så kan denna effekten framträda som du beskriver.

Haha jo det har du nog rätt i :). Iaf så hjälpte jag han att få bort skiten för ett tag sen men jag undrar hur lång tid det tar innan han behöver hjälp igen

1
Skriv svar