Vad hände med killen som vann Curiosity?

Robot
Medlem
Vad hände med killen som vann Curiosity?

Hårda bud
Spruckna löften
Krossade drömmar
Peter Molyneux


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Dags att lämna denna Molyneux för evigt. Det enda hans affärsmodell består av är att komma med "för bra för att vara sant"-löften och sen svika vartenda en.

MEG
Medlem

Måste har varit någon form av antiklimax för killen som vann. Jag kan tänka mig vilka förhoppningar han hade, tragiskt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Meeh, jag länkade faktiskt den här i en annan nyhet om herr Molyneux... jag borde fått tipstacket
okej, antar att det missades

Medlem

Kommer ihåg detta, inte ett dugg förvånande att inget av det blev av, hype kallas det.

Medlem

Han är ju värre än EA, UBI och Activision tillsammans. Får inte han bajspokalen i år är det något fel.

Medlem

Man blir nästan förbannad att läsa om denna Peter Malmö.
Bedragare anser jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

tråkigt, allt var bara reklam för deras skit app.. kul att lova stora saker till vinnaren och sen får man shit.. känns ju seriöst.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man blir nästan förbannad att läsa om denna Peter Malmö.
Bedragare anser jag

Ey! Låt bli Malmö, vi har inget med det här att göra!

Men det är tråkigt att mannen bakom flera av mina favoriter har sjunkit så här lågt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag minns när jag var yngre och brukade tillsammans med en vän fantisera ihop saker som vore häftiga att se i spel. Vi försökte bräcka varandra i hur fantastiska funktionerna skulle vara och man kunde inte hålla sig från att bli lite exalterad över tanken på att dessa funktioner kanske någon gång långt in i framtiden skulle implementeras i något spel, oavsett hur otroliga och orealistiskt stora visionerna var. Peter Molyneux är lite som vi var då men med skillnaden att han är 55 år och fortfarande lovar att hans visioner ska bli verklighet.

Medlem

Ja det går inte att surfa på gamla vågor hur länge som helst tyvärr..

Skribent
Skrivet av KloN:

Meeh, jag länkade faktiskt den här i en annan nyhet om herr Molyneux... jag borde fått tipstacket
okej, antar att det missades

Missat, men jag lägger in!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag avskyr att han aldrig håller sina löften samt att han har blåst Curiosity vinnaren riktigt ordentligt!!

Men för guds skull vad jag blir förtrollad när han pratar..han pratar med en nästan hypnotiserande röst xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det här är vansinnigt oproffessionellt och lika ruttet. Att de har skrivit kontrakt på att han skulle få dessa pengarna som han blev lovad bör betyda att han för helvete får pengarna han förtjänar - inte att den här urvattnade klåparen ska kunna utnyttja en tvetydlig formulering i kontraktet för att inte behöva betala ut pengarna förrän spelet når en viss punkt, trots att pengarna redan är där och spelet dessutom nu ligger farligt nära skärselden.

Det här är vidrigt på så många nivåer.

Trist för killen som slet ut sin tumme för ingenting.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det här är vansinnigt oproffessionellt och lika ruttet. Att de har skrivit kontrakt på att han skulle få dessa pengarna som han blev lovad bör betyda att han för helvete får pengarna han förtjänar - inte att den här urvattnade klåparen ska kunna utnyttja en tvetydlig formulering i kontraktet för att inte behöva betala ut pengarna förrän spelet når en viss punkt, trots att pengarna redan är där och spelet dessutom nu ligger farligt nära skärselden.

Det här är vidrigt på så många nivåer.

Kontraktet är inte ett dugg tvetydigt. Det är väldigt specifikt, vilket är problemet. Hade det varit tvetydigt kanske han skulle kunna ta det till domstol. Nu måste han vänta tills de specifika förhållandena är uppfyllda för att han ska få sina pengar.

Medlem

Synd om de som är nya i gamet gällande Molyneux och blir lurad av honom & co (vilka nu hans medarbetare är just då); jag tvivlar faktiskt på att han gör det med mening men det är ju en typisk visionär som lovar för mycket varje gång. Har man därför varit med ett tag så tar man precis allt han säger med en nypa salt vid det här laget

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av KloN:

Meeh, jag länkade faktiskt den här i en annan nyhet om herr Molyneux... jag borde fått tipstacket
okej, antar att det missades

Missat, men jag lägger in!

Haha, nu känner jag mig girig.. men tack

ZF
Medlem

nu vet han ungefär hur gud känner sig.

först skapa världen, sen har inflytandet varit minst sagt begränsat. grabben slapp iaf den första biten.

Medlem
Skrivet av toern:

Synd om de som är nya i gamet gällande Molyneux och blir lurad av honom & co (vilka nu hans medarbetare är just då); jag tvivlar faktiskt på att han gör det med mening men det är ju en typisk visionär som lovar för mycket varje gång. Har man därför varit med ett tag så tar man precis allt han säger med en nypa salt vid det här laget

........

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Trist för killen som slet ut sin tumme för ingenting.

... kan ju vara så att han slet ut plånboken istället för tummen. Det såldes ju "chisels" för rent löjliga summor.

Medlem

peter möllenö

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Trist för killen som slet ut sin tumme för ingenting.

Å andra sidan spelade han bara en timme. Det fanns ju de som spelat läääänge och lagt ut tusentals kronor.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av walter_iego:

Trist för killen som slet ut sin tumme för ingenting.

Å andra sidan spelade han bara en timme. Det fanns ju de som spelat läääänge och lagt ut tusentals kronor.

Kul spel.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Molotov:

Man blir nästan förbannad att läsa om denna Peter Malmö.
Bedragare anser jag

Ey! Låt bli Malmö, vi har inget med det här att göra!

Håller med fullständigt. Malmö har nog med problem utan att behöva sammankopplas med denne pajas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Allt verkar vara i sin ordning. Det är ju trots allt Peter Molyneux vi pratar om.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Molotov:

Man blir nästan förbannad att läsa om denna Peter Malmö.
Bedragare anser jag

Ey! Låt bli Malmö, vi har inget med det här att göra!

Håller med fullständigt. Malmö har nog med problem utan att behöva sammankopplas med denne pajas.

Precis. Här händer det saker hela tiden.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av Hullken:
Skrivet av walter_iego:

Trist för killen som slet ut sin tumme för ingenting.

Å andra sidan spelade han bara en timme. Det fanns ju de som spelat läääänge och lagt ut tusentals kronor.

Usch ja, det är ännu värre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar