Half-Life 3 nämns i ny Dota 2-uppdatering

Medlem
Skrivet av Bjork:

Det kommer aldrig ett komma ett Half-Life 3. Valve har för höga förväntningar på sig. Att gå i samma fälla som Duke Nukem Forever gör inte Valve. Dessutom kommer alla att kräva att HL3 skall sätta en ny standard inom grafik. Det kommer inte heller att hända. Kommer det ut ett HL3 från Valve inom 2 år, hmm säg 200 år så äter jag upp min hatt. Och ni får gärna se det...

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

Medlem

Half Life 2, Doom 3, Chronicles of Riddick och Far Cry var väl de snyggaste spelen 2004.

Medlem

Jag tycker half life 2, håller sjukt bra ändå idag med tanke på att det är över 10 år gammalt, fysiken var nog det bästa jag hade sett i ett spel då, och jag hatar cliffhangers! Ge mig ett avslut! Snälla gabexD ett avslut!xD

Sen skiter jag i om det är det bästa sen skivat bröd jag vill bara ha closure, alyx vance!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av vuze2143:

Vill ha ett nytt counter strike först!

lol never, tokig eller? vem fan vill ha cs, hl ska det vara har väntat forever på detta nu.

Ett nytt HL kommer väl indirekt ge ett nytt CS, då i samma motor som det nya Half-life spelet.

Still bön till Valve: Snälla fortsätt med CS:GO istället. Att fragmentera CS-scenen ytterligare vore inte bra.

(HL3 F**k ye!)

Förhoppningsvis uppdaterar dom CS:GO bara...

Finns väl ganska säkra källor på att både Dota 2 och CS:GO kommer portas till Source 2.

Blev inte DotA2 portat till Source 2 i höstas?

Medlem
Skrivet av Grymgreger:
Skrivet av Bjork:

Det kommer aldrig ett komma ett Half-Life 3. Valve har för höga förväntningar på sig. Att gå i samma fälla som Duke Nukem Forever gör inte Valve. Dessutom kommer alla att kräva att HL3 skall sätta en ny standard inom grafik. Det kommer inte heller att hända. Kommer det ut ett HL3 från Valve inom 2 år, hmm säg 200 år så äter jag upp min hatt. Och ni får gärna se det...

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

Då minns du inte mycket. De satte en ny standard för historieberättande, de introducerade fysikbaserade pussel och vapen, och med Lost Coast satte de en ny standard inom grafik med Lost Coasts HDR-rendering och ljuseffekter.

Medlem

Alltså, jag är spelkodare och det där är en så glasklar tell det bara går. Men, klart de gör HL3, det måste de ju. Däremot om de nånsin blir mogna att släppa nåt är ju en annan fråga...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av aholman:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gabe Newell: "This is Source 2. This is Half-Life 3". Två powerpointslides, det är allt som behövs.

För mig räcker det med den meningen faktiskt.

Den meningen räcker nog för att recensera spelet

5 av 5, would wait 8 years again.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marrree:

Alltså, jag är spelkodare och det där är en så glasklar tell det bara går. Men, klart de gör HL3, det måste de ju. Däremot om de nånsin blir mogna att släppa nåt är ju en annan fråga...

Säger koden något annat spännande?


signatur
Medlem
Skrivet av Grymgreger:
Skrivet av Bjork:

Det kommer aldrig ett komma ett Half-Life 3. Valve har för höga förväntningar på sig. Att gå i samma fälla som Duke Nukem Forever gör inte Valve. Dessutom kommer alla att kräva att HL3 skall sätta en ny standard inom grafik. Det kommer inte heller att hända. Kommer det ut ett HL3 från Valve inom 2 år, hmm säg 200 år så äter jag upp min hatt. Och ni får gärna se det...

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

Helt sant. Men nu är det ju inte Half-Life 2 vi pratar om... Jag är övertygad om att "folket" kräver att HL3 skall vara bäst på alla områden. Även grafiken. Det kommer inte Valve att fixa. Men dom rider gärna på sitt fina rykte och släpper ut andra halvbra spel och håller myten om Half-Life 3 vid liv.


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bjork:
Skrivet av Grymgreger:
Skrivet av Bjork:

Det kommer aldrig ett komma ett Half-Life 3. Valve har för höga förväntningar på sig. Att gå i samma fälla som Duke Nukem Forever gör inte Valve. Dessutom kommer alla att kräva att HL3 skall sätta en ny standard inom grafik. Det kommer inte heller att hända. Kommer det ut ett HL3 från Valve inom 2 år, hmm säg 200 år så äter jag upp min hatt. Och ni får gärna se det...

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

Helt sant. Men nu är det ju inte Half-Life 2 vi pratar om... Jag är övertygad om att "folket" kräver att HL3 skall vara bäst på alla områden. Även grafiken. Det kommer inte Valve att fixa. Men dom rider gärna på sitt fina rykte och släpper ut andra halvbra spel och håller myten om Half-Life 3 vid liv.

Grafiken var väl ganska häftig för den tiden - och ansiktsanimationerna är forftarande outmanade. Som jag minns det i alla fall.


signatur
Medlem
Skrivet av Bjork:
Skrivet av Grymgreger:
Skrivet av Bjork:

Det kommer aldrig ett komma ett Half-Life 3. Valve har för höga förväntningar på sig. Att gå i samma fälla som Duke Nukem Forever gör inte Valve. Dessutom kommer alla att kräva att HL3 skall sätta en ny standard inom grafik. Det kommer inte heller att hända. Kommer det ut ett HL3 från Valve inom 2 år, hmm säg 200 år så äter jag upp min hatt. Och ni får gärna se det...

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

Helt sant. Men nu är det ju inte Half-Life 2 vi pratar om... Jag är övertygad om att "folket" kräver att HL3 skall vara bäst på alla områden. Även grafiken. Det kommer inte Valve att fixa. Men dom rider gärna på sitt fina rykte och släpper ut andra halvbra spel och håller myten om Half-Life 3 vid liv.

Halvbra spel? Haha.. Du är rolig du.

Medlem

Ser ut som att i packningen av en DLL (färdigkompilerat kodpaket) till deras editor så har det kommit med en configfil till ett testtool, och configfilen har en genväg i sig att öppna testtoolet med hl3 som argument (förmodligen en genväg till en fil eller alias). Men ja, det vore tjänstefel om de inte funderade och experimenterade med hl3, och koden säger inte nåt om hur långt de kommit eller spelets natur. Och jag har alldeles för stor respekt för att gräva mer i det, hemligheter stannar inom spelbranschen...

Medlem

Hintades även om HL3 i Dying Light:
https://www.youtube.com/watch?v=l1YSxalaoSU#t=113, 1:53 minuter in i filmen får huvudkaraktären en Crowbar! Avkodar man tiden så får man 15: 2015, 3: Half-Life 3. Half-Life 3 släpps 2015!!!!!!

Men ärligt talat så känns allt överhypat runt HL3. Det får släppas när det är klart (även om Valve är stygga när de retar oss konsumenter så här )


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

HL3 Confirmed !!!!!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror att hypen över HL3 håller spelet tillbaka.

Medlem

Jo jag spelade Half-Life-spelen precis när de kommit... men har fortfarande inte förstått vad som var/är så speciellt med dem?

Har inte ens försökt bry mig om att förstå vad de handlar om.

Bla bla bla Morgan Freeman xD

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av vuze2143:

Vill ha ett nytt counter strike först!

lol never, tokig eller? vem fan vill ha cs, hl ska det vara har väntat forever på detta nu.

Ett nytt HL kommer väl indirekt ge ett nytt CS, då i samma motor som det nya Half-life spelet.

Still bön till Valve: Snälla fortsätt med CS:GO istället. Att fragmentera CS-scenen ytterligare vore inte bra.

(HL3 F**k ye!)

Håller med, CS:GO växer ju galet fort. Känns dumt att förstöra det nu.

Medlem

Aldrig förstått hypen bakom HL3. HL1 va bra och nyskapande, HL2 va i min mening ganska långtråkigt och att kasta all story på spelaren i slutet av spelet va ett otroligt dumt drag, istället för att få bitar av storyn medans du spelar, När jag spelade det fattade jag inte riktigt vad som hade hänt, eller vem som låg bakom föräns det var kanske 30min kvar av spelet, Och då kommer det ett båtlass med story på en och samma gång. Förstörde spelet helt för mig, de och den där bilresan som är det mest monotoma jag gjort i mitt liv.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

HL2 prisades för sin grafik när det släpptes. Tror inte något spel var i närheten av HL2s grafik vid det tillfället.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:
Skrivet av Bjork:

Det kommer aldrig ett komma ett Half-Life 3. Valve har för höga förväntningar på sig. Att gå i samma fälla som Duke Nukem Forever gör inte Valve. Dessutom kommer alla att kräva att HL3 skall sätta en ny standard inom grafik. Det kommer inte heller att hända. Kommer det ut ett HL3 från Valve inom 2 år, hmm säg 200 år så äter jag upp min hatt. Och ni får gärna se det...

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

Sov du under en sten eller?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av aholman:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gabe Newell: "This is Source 2. This is Half-Life 3". Två powerpointslides, det är allt som behövs.

För mig räcker det med den meningen faktiskt.

Den meningen räcker nog för att recensera spelet

Source 2 + Half-Life 3

2 + 3 = 5

5/5?

HL5 Confirmed!

Medlem

Ni nämner endast att Valve ska presentera grafiken "i mars", kan vi få något exakt datum på när i mars detta ska visas?

Medlem

Frågan är kommer det bli ett SteamOS exklusivt spel?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vi har kommit till punkten då Valve öppet jävlas med oss. Skingra er, gott folk. Inget att se här.

...

Snälla, låt det vara sant.

Alltså jag orkar snart inte vänta mer...

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Grymgreger:
Skrivet av Bjork:

Det kommer aldrig ett komma ett Half-Life 3. Valve har för höga förväntningar på sig. Att gå i samma fälla som Duke Nukem Forever gör inte Valve. Dessutom kommer alla att kräva att HL3 skall sätta en ny standard inom grafik. Det kommer inte heller att hända. Kommer det ut ett HL3 från Valve inom 2 år, hmm säg 200 år så äter jag upp min hatt. Och ni får gärna se det...

vad jag minns bröt inte hl2 ny mark eller satte någon standard för grafiken at that time?

Sov du under en sten eller?

När jag läser det som skrivs nu, känns det onekligen så. Jag visste inte att jag och jesus nån gång skulle ha någonting gemensamt, men ack så fel man kan ha.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Frågan är kommer det bli ett SteamOS exklusivt spel?

Tror jag verkligen inte.

Medlem
Skrivet av Easton:

Ni nämner endast att Valve ska presentera grafiken "i mars", kan vi få något exakt datum på när i mars detta ska visas?

Finns i videon 5 mars 10-11 am amerikansk tid, jag tror du kommer se infon överallt om ca 2 veckor

Medlem

signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

12
Skriv svar