Vill du ha allt Evolve-dlc? 500 kr, tack!

Robot
Vill du ha allt Evolve-dlc? 500 kr, tack!

Sen tillkommer bara spelet.

#evolve


Vill du ha allt Evolve-dlc? 500 kr, tack!

Tråkigt att DLC:er, eller rättare sagt "disc locked content" - har gått så i överstyr. De kanske tjänar en liten extra hacka på dessa, men gamers minns hur de blir behandlade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dag 1-DLC till ett mediokert multiplayerspel som på sin höjd är värt 25€, så bygger man kundförtroende!

EDIT: Spelet har fått "blandade" recensioner på Steam.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Gamers minns hur de blir behandlade.

Jag skulle nog vilja påstå att många glömmer väldigt fort. Tyvärr.

Skrivet av Thomas:
Skrivet av walter_iego:

Gamers minns hur de blir behandlade.

Jag skulle nog vilja påstå att många glömmer väldigt fort. Tyvärr.

Om så är fallet, får vi skärpa oss.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Skall ni klämma ut någon recension på detta? Vore intressant att veta hur pass "lame" det är att bara spela grundspelet.


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av walter_iego:

Gamers minns hur de blir behandlade.

Jag skulle nog vilja påstå att många glömmer väldigt fort. Tyvärr.

Om så är fallet, får vi skärpa oss.

Det måste vi.

Medlem

Wow, vilka snåljåpar det finns här. Så att ni får alla kartor gratis är inget värt eller? Någon som tvingar er att köpa _skins_?
Gå och böla nån annanstans


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av walter_iego:

Gamers minns hur de blir behandlade.

Jag skulle nog vilja påstå att många glömmer väldigt fort. Tyvärr.

Om gamers överlag vore vettiga skulle evolve sälja 0 ex tills dess att dem ger sig och släpper ett spel som inte kostar nästan 2000kr med full content.

Geeks Gaming
Skrivet av CliQue-SinneD:

Wow, vilka snåljåpar det finns här. Så att ni får alla kartor gratis är inget värt eller? Någon som tvingar er att köpa _skins_?
Gå och böla nån annanstans

Varför??? Kan de va för att man fick allt sånt här helt gratis innan??

Medlem

Snacka om totalt pantade utvecklare.

Redaktör
Skrivet av Carlbark:

Skall ni klämma ut någon recension på detta? Vore intressant att veta hur pass "lame" det är att bara spela grundspelet.

Ja, förmodligen i början av nästa vecka. Vi fick inte spelet förrän vid release den här gången, så den dröjer lite.


signatur
Medlem

Rent allmänt så tycker jag iofs det är bättre att ta betalt för frivilliga skins än för banor som man "måste" ha för att kunna spela allt.

Medlem

Såhär går det när alla idioter köper halv-klara produkter innan de ens är klara... Sluta förhandsköp spel!

Medlem

Ni missar det finstilta: Man slipper köpa.

Medlem
Skrivet av Carlbark:

Skall ni klämma ut någon recension på detta? Vore intressant att veta hur pass "lame" det är att bara spela grundspelet.

Vadå bara spela grundspelet? Alla har EXAKT samma förutsättningar. Det du kan köpa än så länge är bara skins. BARA SKINS!
Däremot nästa månad kommer första extra monstret man kan köpa till om man inte förhandsbokade spelet, då kanske man kan diskutera det här igen.

Hur är detta skillnad mot spel som DotA 2 som tar betalt för skins? Förstår inte gnällandet ärligt talat. Det är inget jävla pay to win spel.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Snacka om totalt pantade utvecklare.

Du råkar inte mena utgivarna? För utvecklarna bestämmer sällan betalningsmodeller.

KoP
Medlem
Skrivet av Carlbark:

Skall ni klämma ut någon recension på detta? Vore intressant att veta hur pass "lame" det är att bara spela grundspelet.

Lär ju inte vara någon skillnad då dessa dlc'n enbart är av kosmetisk karaktär.

Medlem

Huvudsaken dessa tillägg och "skins" inte ger någon fördel, så är det lugnt.

ZF
Medlem

spelet går att spela som tänkt nästan helt utan DLC. det mesta rör kosmetika trots allt.

enda undantaget är det där monstret som inte ingår, gissar jag. jag ser att det kommer bli där som jag sett tidigare, då många kommer köpa till det men inte tillräckligt många för att det inte ska bli ett gäng som får hänga extra mycket tid i lobbyn och möta samma gamla stam gäster från hotellets andra rum i större utsträckning. man kommer alltså ironiskt få betala extra för en lite sämre upplevelse.

visst, det är lite drygt. men det är ett onlinespel enbart (nej jag räknar inte botspelande offline som singelspel) så det gör också saken mindre viktig då det ändå är värdelöst såfort tillräckligt många tappat intresset, eller att spelet helt enkelt ändå stängs ner.

att en väldig massa saker fattas i rena offlinespel är däremot väldigt illa. jag köper då inte till en massa grejer som ev inte går att plocka fram ur en retrohylla om 20 år.

Medlem

Tycker ändå det är tråkigt. Även om det bara är skins så har det gått åt mycket tid och kapital till att utveckla alla dessa extra dlc saker, tid och pengar som kunde använts för att göra grundspelet bättre.

Ringer stora varningsklockor när ett spel lanseras med extra krimskrams för tusentals kronor. Hade tänkt köpa spelet men, skippar det helt nu

Medlem
Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Wow, vilka snåljåpar det finns här. Så att ni får alla kartor gratis är inget värt eller? Någon som tvingar er att köpa _skins_?
Gå och böla nån annanstans

Varför??? Kan de va för att man fick allt sånt här helt gratis innan??

Håller med dig, betalar man för ett spel så borde man få spelet och därmed innehållet i spelet.

Betala för en lila potion i Zelda, kostar bara $1, det kostar $2 att inte vänta 20 minuter om du dör på en boss. VIll du återvända till senaste checkpoint kostar det bara $1, det är gratis att komma tillbaks till 2 checkpoints sen. Varför inte köpa quicksaves, 100 för $10.

Gen
Medlem

Även om man inte behöver grejerna så är det fortfarande tråkigt att spelet inte släpps "komplett" utan uppdelat i bitar.

Medlem
Skrivet av ZF:

enda undantaget är det där monstret som inte ingår, gissar jag. jag ser att det kommer bli där som jag sett tidigare, då många kommer köpa till det men inte tillräckligt många för att det inte ska bli ett gäng som får hänga extra mycket tid i lobbyn och möta samma gamla stam gäster från hotellets andra rum i större utsträckning. man kommer alltså ironiskt få betala extra för en lite sämre upplevelse.

Du kommer kunna möta folk som köpt det extra monstret när det släpps. Du kommer bara själv inte kunna lira monstret

Inaktiv

Haha.. aldrig i livet, Wärch

Medlem
Skrivet av Aestro:

Tycker ändå det är tråkigt. Även om det bara är skins så har det gått åt mycket tid och kapital till att utveckla alla dessa extra dlc saker, tid och pengar som kunde använts för att göra grundspelet bättre.

Ringer stora varningsklockor när ett spel lanseras med extra krimskrams för tusentals kronor. Hade tänkt köpa spelet men, skippar det helt nu

Hur vet du det?

ZF
Medlem
Skrivet av Trouler:
Skrivet av ZF:

enda undantaget är det där monstret som inte ingår, gissar jag. jag ser att det kommer bli där som jag sett tidigare, då många kommer köpa till det men inte tillräckligt många för att det inte ska bli ett gäng som får hänga extra mycket tid i lobbyn och möta samma gamla stam gäster från hotellets andra rum i större utsträckning. man kommer alltså ironiskt få betala extra för en lite sämre upplevelse.

Du kommer kunna möta folk som köpt det extra monstret när det släpps. Du kommer bara själv inte kunna lira monstret

ok, det är en fullt acceptabel lösning.

men, jag skulle ändå aldrig betala fullpris för ett spel som bygger så grundläggande och förberett på den.

ganska sannolikt lär detta dyka upp kvickt på PSN+, så då lär både spelarantal och prisvärde vara goda nog även om mycket fattas. och då kanske det ev också känns lockande att köpa fler husdjur.

Medlem

Och inte ett enda är du tvungen att köpa. Det är bara kosmetika. Skins. Ingen big deal.

Jag har spelat över 10 timmar. Har skit roligt. Tycker det här spelet får onödigt mycket skit.

Men vill gärna se de släpper så man kan låsa upp skins och annat. Vilket jag tror de har. Såg "Kraken elite skin" en bra bit bort i "låsa-upp-trädet".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

123
Skriv svar