Vill du ha allt Evolve-dlc? 500 kr, tack!

Medlem

Majoriteten av sakerna man kan köpa är dock skins om jag inte har fel?

Fortfarande riktigt kasst med massa day 1 DLC. Men vad jag vet så är väl 80%+ (?) i butiken bara olika skins. Vilket man inte måste köpa.¨

http://i.imgur.com/UTuq9IM.gif
Sen ska man snacka DLC kan man ju kolla train simulator.

Inaktiv

Den där summan är ju ingenting jämfört med vad World of Warcraft-spelare lägger ut varje månad och för nästintill varje funktion och varje expansionspaket.

ZF
Medlem
Skrivet av Ph3noM:

http://i.imgur.com/UTuq9IM.gif
Sen ska man snacka DLC kan man ju kolla train simulator.

börjar kännas som det är billigare att åka tåg på riktigt.

Medlem

Få se nu... Hur många gilla har den här nyheten... 0!!! Sjuuuuuukt för mycket betalt!

Skrivet av ZF:

"spelet går att spela som tänkt nästan helt utan DLC..."

Som tänkt NÄSTAN helt utan DLC... :-S


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Tompa:

Har du en källa på det? Har letat utan att hitta något. Upplys gärna, så rättar jag nyheten.

Nu har Polygon själva ändrat sin artikel till att det rör sig om DLC för drygt $60.

Avstängd
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Margy:

Att basera artikeln på Polygons artikel blir missvisande då de tydligen räknat fel. De har slagit ihop priset på all DLC utan att tänka på att många av de saker de räknat med även ingår i paket. Många saker har alltså räknats dubbelt.

Har du en källa på det? Har letat utan att hitta något. Upplys gärna, så rättar jag nyheten.

Prissättningen för Evolve är snårig, för att uttrycka sig milt. Det finns över 70 dlc-produkter på svenska Xbox-sidan, vissa med priser, andra inte. Jag försökte få en överblick för att skriva det sammanlagda värdet, men gav upp.

Jag ogillar för övrigt sån här medvetet rörig prissättning, det känns som ett sätt att slippa att folk räknar ut vad saker faktiskt kostar. Samma princip som med Xbox Live Gold förr, när man köpte bestämda mänger credits till priser som aldrig gick att jämföra, och man fick credits över eftersom inget kostade som de bestämda mängderna credits.

http://www.polygon.com/2015/2/11/8018591/evolve-dlc-cost-buy-...

Grejen är att om man vill ha allt skall man köpa paketen. för att komma upp i 1100 kronor måste man köpa paketen + skinsen var för sig (2 av varje).

Sen vet jag inte många som vill ha ALLA skins heller. 1100 kronor är också väldigt lite i förhållande till att köpa ALLT i battlefield 4, Dota 2, LoL, planetside, payday 2 eller mycket annat där ALLT DLC kostar flera tusen.

Avstängd
Skrivet av kallamamran:

Få se nu... Hur många gilla har den här nyheten... 0!!! Sjuuuuuukt för mycket betalt!

Skrivet av ZF:

"spelet går att spela som tänkt nästan helt utan DLC..."

Som tänkt NÄSTAN helt utan DLC... :-S

Precis exakt som tänkt. DLCt kan du ju köpa om du verkligen gillar ett monster och tycker att det skulle vara häftigare med lite grönt på det Det finns några skins för varje monster samt några skins för varje hunter där ett skin kostar 20 - 30 kronor.

Man kan alltså inte köpa något nytt att göra eller några nya vapen.

Medlem

Om nån tycker det är värt 20 spänn för ett skin så låt dem köpa. Om det stämmer att kartorna som släpps kommer vara gratis så tycker jag att det är gott nog.

Inaktiv

Som det har nämnts ovan så är alla dessa Day-1 DLC bara skins och påverkar inte spelet i sig. Därav helt frivilligt om man vill köpa eller inte och vissa ska tydligen även gå att låsa upp genom att bara spela.

Det monster som medföljde vid förhandsbokningen är inte klar än och släpps senare och därav inget de har valt bort utan troligen utvecklat efter att spelet gått Guld. Som då inkluderas när man förhandsboka och på sätt och vis inkluderades i spelet om man var intresserad av spelet från början.

Detta monster Kan även vem som helst möta, även de som ej har köpt den samt så kan man även välja det som motståndare i SP. Man kan bara inte spela det själv.

Sedan kommer alla kartor att inkluderas utan extra kostnad och dessa två medför att det aldrig kommer att bli en splittring mellan de som köper DLC och de som väljer att avstå.

Medlem

Jag tycker inte det är fel att betala för dlc, de ska ju ha betalt för det dom gör. Dom behöver också löner precis som Blizzard behöver som tar fortfarande 13€ / mån..

Stackars den som har spelat wow i 10år.. 12300kr.
Sen alla expansioner och alla "Paid Services"

Character Transfer
Faction Change
Race Change
Appearance Change
Name Change
Level 90 Character Boost

Alla vill ju tjäna pengar på ett eller annats sätt.
Men det jag tycker är värst av allt är att ni som whinar.. som har säkert laddat ner flertal gånger filmer, spel, serier, musik osv.. och det är okej? Men att betala lite dlc är fyfan för jävla dåligt?

tänk igenom nästa gång innan ni börjar whina..

Medlem
Skrivet av samukakauka:

Jag tycker inte det är fel att betala för dlc, de ska ju ha betalt för det dom gör. Dom behöver också löner precis som Blizzard behöver som tar fortfarande 13€ / mån..

Stackars den som har spelat wow i 10år.. 12300kr.
Sen alla expansioner och alla "Paid Services"

Character Transfer
Faction Change
Race Change
Appearance Change
Name Change
Level 90 Character Boost

Alla vill ju tjäna pengar på ett eller annats sätt.
Men det jag tycker är värst av allt är att ni som whinar.. som har säkert laddat ner flertal gånger filmer, spel, serier, musik osv.. och det är okej? Men att betala lite dlc är fyfan för jävla dåligt?

tänk igenom nästa gång innan ni börjar whina..

Hela det här inlägget är så otroligt dumt att jag inte ens vet vart man ska börja.

Försöker du allvarligt att jämföra ett multiplayer spel med ett MMORPG?

Ett MMORPG har en gigantisk spelvärld med tusentals spelare som springer runt och gör en myriad olika saker och interagerar med världen och NPC'na I det.
För detta krävs rejäla serverar och bandbredd vilket innebär fortlöpande underhållskostnader för att hålla spelet och allas dess världar igång.

Sedan har vi ju expansionerna som faktiskt är helt sprillans nytt spelinnehåll som utvecklats EFTER att spelet släppts på marknaden. Och då är det ju självklart att man ska betala för vad i princip oftast är nästan ett helt nytt spel.

Däremot att klippa upp ett spel i småbitar innan det ens släppts, bara för att mjölka mer pengar ur kunderna, är helt enkelt inte okej.
Ännu värre är det när allting redan finns på skivorna/i filerna, och dom vill att man betalar en extra slant för att låsa upp det man redan har köpt, något som är helt oförsvarbart.

Sist, brukar du använda dig av Ad hominem argument, eller är du när allt kommer till kritan helt enkelt bara ett troll?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av samukakauka:

Jag tycker inte det är fel att betala för dlc, de ska ju ha betalt för det dom gör. Dom behöver också löner precis som Blizzard behöver som tar fortfarande 13€ / mån..

Stackars den som har spelat wow i 10år.. 12300kr.
Sen alla expansioner och alla "Paid Services"

Character Transfer
Faction Change
Race Change
Appearance Change
Name Change
Level 90 Character Boost

Alla vill ju tjäna pengar på ett eller annats sätt.
Men det jag tycker är värst av allt är att ni som whinar.. som har säkert laddat ner flertal gånger filmer, spel, serier, musik osv.. och det är okej? Men att betala lite dlc är fyfan för jävla dåligt?

tänk igenom nästa gång innan ni börjar whina..

Hela det här inlägget är så otroligt dumt att jag inte ens vet vart man ska börja.

Försöker du allvarligt att jämföra ett multiplayer spel med ett MMORPG?

Ett MMORPG har en gigantisk spelvärld med tusentals spelare som springer runt och gör en myriad olika saker och interagerar med världen och NPC'na I det.
För detta krävs rejäla serverar och bandbredd vilket innebär fortlöpande underhållskostnader för att hålla spelet och allas dess världar igång.

Sedan har vi ju expansionerna som faktiskt är helt sprillans nytt spelinnehåll som utvecklats EFTER att spelet släppts på marknaden. Och då är det ju självklart att man ska betala för vad i princip oftast är nästan ett helt nytt spel.

Däremot att klippa upp ett spel i småbitar innan det ens släppts, bara för att mjölka mer pengar ur kunderna, är helt enkelt inte okej.
Ännu värre är det när allting redan finns på skivorna/i filerna, och dom vill att man betalar en extra slant för att låsa upp det man redan har köpt, något som är helt oförsvarbart.

Sist, brukar du använda dig av Ad hominem argument, eller är du när allt kommer till kritan helt enkelt bara ett troll?

Spel som spel, du betalar för att spela.. vad är skillnaden?
De behöver pengar för att göra nya dlc, för att spelet ska överleva för dom som tycker om att spela spelet.. vidare utveckla.. inte så ologiskt om man tänker efter..

Medlem

Skins är en extremt vanlig typ av (enligt er) "content" som gör att spelet kan fortsätta utvecklas samt att nya banor och liknande kan skapas utan att kosta, dessutom så finns det fler spel som säljer sina map-packs som definitivt är ett mer måste än vad skins är för att kunna fortsätta spela med folk när folk tröttnat på originalbanorna.

@Alexraptor.
Det är inte helt fel att räkna Blizzards Paid Services liknande dlc, för att en server som börjar tappa folk är som en bana som folk inte spelar.
Vill du fortsätta med det du har så blir det en server transfer / map-pack.

Själv tycker jag skins är det mest oskyldiga du kan släppa i ett spel när resten av sakerna likt banor är gratis och det inte kostar att spela på servern på PC.
Och som sagt, skins är inte heller något man måste köpa. Om man känner sig tvingad att "collect them all" har man större problem än att bara köpa dessa saker.

Medlem

Det ska bli mig ett nöje att inte köpa detta spel.

Medlem

Välkommen till framtiden.

Intressant namn på spelet förresten.

Medlem

Gillar inte hur det har blivit.
Betala för oklara spel eller massa dlc dag ett.
V
Branschen har blivit sjukt girigt....
Men så länge folk pröjsar så.

Redaktör
Skrivet av Margy:
Skrivet av Tompa:

Har du en källa på det? Har letat utan att hitta något. Upplys gärna, så rättar jag nyheten.

Nu har Polygon själva ändrat sin artikel till att det rör sig om DLC för drygt $60.

Stort tack! Nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem

Det där med Polygon och fakta kolla går inte riktigt hand i hand. Kvaliteten på deras "journalister" är inte riktigt den bästa här i världen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Okej cool, men va fan. Större delen är ju kosmetika, du behöver inte detta.

Vill ni veta hur mycket det skulle kosta att äga alla "DLC" items i Dota2? Bra mycket mer!

Avstängd
Skrivet av Achtung:

Okej cool, men va fan. Större delen är ju kosmetika, du behöver inte detta.

Vill ni veta hur mycket det skulle kosta att äga alla "DLC" items i Dota2? Bra mycket mer!

Håller med. Egentligen är det förhållandevis lite DLC i jämförelse med de flesta andra spelen som finns ute på marknaden nu. Känns mest bara som att någon bestämt sig för att basha lite när man lika gärna kunde gjort det på Dota 2, Battlefield 4, Battlefield Hardline, CoD, Vilket bilspel som helst de senaste åren och så vidare...

Medlem

Måste hålla med många av ovanstående talare.
Om nu de flesta av DLC:erna består av skins och kosmetika, så bryr jag mig inte ett skit.
Det är ju RÄTT sorts DLC att sälja, onödigt krimskrams för de som vill pimp-up-my-soldier och leka Barbie

Ja, de har väl nåt monster-dlc som jag kan anse är lite fult gjort att inte alla fick med utan bara de som förbokade, men sen om de har skins som dlc för 500kr, 1000kr eller 10 000kr bryr jag mig inte om. Det är sånt som man inte behöver, inte påverkar gameplay och inget man behöver köpa.

Köper jag en bil så kräver jag inte av bilförsäljaren att han måste inkludera rosa raggar-tärningar, rattmuff och en Drängarna-cd för att kunna använda bilen. Dock kräver jag att få med däck så bilen går köra.

Medlem

Den här tråden behöver mer illustrationer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

ZF
Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av kallamamran:

Få se nu... Hur många gilla har den här nyheten... 0!!! Sjuuuuuukt för mycket betalt!

Skrivet av ZF:

"spelet går att spela som tänkt nästan helt utan DLC..."

Som tänkt NÄSTAN helt utan DLC... :-S

Precis exakt som tänkt. DLCt kan du ju köpa om du verkligen gillar ett monster och tycker att det skulle vara häftigare med lite grönt på det Det finns några skins för varje monster samt några skins för varje hunter där ett skin kostar 20 - 30 kronor.

Man kan alltså inte köpa något nytt att göra eller några nya vapen.

ok, medger att det var korkat formulerat.

alla spel med DLC funkar naturligtvis exakt som de ska göra sålänge de funkar.

men jag måste nog ändå envisas med att tycka att ett spel inte känns komplett när det sparar en såpass betydande del till funktion (och storlek förmodar jag) i det. säger inte att det är det mest omoraliska och lömska som hittats på sen SMS-lån, säger bara att jag inte skulle köpa hela paketet förrän totalsumman liknar den för ett genomsnittligt spel.

andra utvecklare klarar sig dessutom tydligen på det så såna här saker förstör bara marknaden än mer då det är sånt som också gör att marknaden utarmas och folk mest på sikt blir än mer ovilliga att betala. jag tror vi bara kommer börja se monstret än tydligare framöver.

Medlem

Hade det inte varit så att monster ska komma som DLC så hade jag köpt spelet då det var rätt kul i betan. Men vafan, köpa spelet för 3 monster? Man tröttnar rätt snabbt då.
Ne fan, ska det vara ett spel man köper så vill jag inte ha några DLCs av denna formen (spelbara karaktärer). DLC som lägger till en helt ny kampanj eller liknande är helt OK (om det inte är disclocked).

Medlem
Skrivet av ohGr:

Någon som räknat på vad Team Fortress 2 kostar med alla hattar i butiken?

Ja kan vi inte få en artikel på det? Eller varför inte alla extra grejer i cs? De har väl med massa kosmetiskt krimkrams nu för tiden?

Medlem

Glad att jag inte köpte det.

Inaktiv
Skrivet av rewoX:

Huvudsaken dessa tillägg och "skins" inte ger någon fördel, så är det lugnt.

Huvudsaken? Va?

Huvudsaken är att man ska få ett komplett spel. Inte ett spel som är dåligt för att man sedan måste pröjsa 500-1000 kr för att få tillgång till allt. DLC och Expansioner är åt skogen idag.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Den här tråden behöver mer illustrationer.

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/743/258/be0....

Det här är ju bara så jävla rätt... Minns när spelen var klara när de släpptes och man spelade igenom dem som det var tänkt. Eventuellt med gratis uppdateringar/fixar fär saker som inte fungerade så bra, men utan tillägg, extra vapen, skins och skit... Sen... När man var klar, ibland ett halvår senare, så kunde det komma en DLC som gjorde att man kunde spela spelet "igen" och få uppleva en ny story. Det var ok... Idag... Ja, bilden säger allt!!!

Well "said" Paddington


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

detta skitspel är ju inte ens ensamt värt över 200kr, wth


signatur

//monster

123
Skriv svar