Nya Nintendo och lite nostalgi

Medlem
Nya Nintendo och lite nostalgi

New 3DS Släpps imorgon & trots att jag redan har en 3Ds sedan innan så är jag sugen på att köpa den nya, det kommer åtminstone att bli ett köp av Majoras Mask. Har taggat inför det länge nu då det är det bästa Zelda-spelet som gjorts i min mening (ja till och med bättre än Ocarina of Time). Men då jag inte har spelet kvar till N64an så var det ett tag sedan jag hade möjlighet att spela det. Ett tag… snarare flera år.

Jag insåg nu, när jag började tänka på gamla spel & svunna tider att jag missat att skriva om mina fynd från RetroGathering Winter för några veckor sedan. Mycket av det vi hittade var på Japanska denna gång. Men det är helt ok, måste träna upp min Japanska lite då man inte riktigt använder den till vardags.

[ia=1031940; medium]

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Nya Nintendo och lite nostalgi

Bättre än OoT? Herecy! Det är riktigt, riktigt bra dock.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Bättre än OoT? Herecy! Det är riktigt, riktigt bra dock.

Ocarina of Time är ruggigt bra, men gillar Majoras snäppet bättre


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av 73mpl4R:

Bättre än OoT? Herecy! Det är riktigt, riktigt bra dock.

Ocarina of Time är ruggigt bra, men gillar Majoras snäppet bättre

Min känsla var att Ocarina of Time var mer öppet, och Majoras Mask kändes mer stängt eller kompakt (kanske på grund av tidspressen), men hade också bitvis tokmysiga miljöer. Great Bay / Zora Hall är en bestående favorit.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av 73mpl4R:

Bättre än OoT? Herecy! Det är riktigt, riktigt bra dock.

Ocarina of Time är ruggigt bra, men gillar Majoras snäppet bättre

Min känsla var att Ocarina of Time var mer öppet, och Majoras Mask kändes mer stängt eller kompakt (kanske på grund av tidspressen), men hade också bitvis tokmysiga miljöer. Great Bay / Zora Hall är en bestående favorit.

Mm det är mer kompakt men jag gillar det. Man får tänka lite annorlunda när man spelar det


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Moderator | Testpilot

Bara för något är "mer kompakt" betyder det inte att spelet är sämre. Själv kan jag tycka "lineära spel" kan vara sköna ett spela ibland. Man vet i princip alltid vart man ska och vad man ska göra.

Jag har alltid haft problem med OoT då det är så öppet och jag glömmer alltid vart jag ska någonstans.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar