Wargame – en kärleksförklaring

Skribent
Wargame – en kärleksförklaring

Känner du igen känslan, när du stirrar, leendes in i en människas ögon och de liksom ler tillbaka mot dig för att sedan sluta i en kyss? Det är, i brist på annat, vad #Wargame: Red Dragon gjort med mig.

#Eugene Systems har i 2014 års upplaga av Wargame-serien nått närmaste perfektion i strategispelssammanhang; alla nationer är intressanta, spelmomenten är nervkittlande och detaljrikedomen får en att vilja att forska i modern krigsföring. Att danskarna har det bästa luftförsvaret får mitt rödvita hjärta att banka så hårt att det gör ont och jag skriker varenda dansk fras som finns i mitt, nu för tiden, fattiga danska vokabulär rakt ut.

Allt är dock inte guld och gröna skogar, flerspelardelen saknar ordentlig matchmaking och är oftast en form av mental tortyr, men när allt klaffar – då är #Wargame: Red Dragon kungen av strategispel. Perfekt tillsammans med lika nördiga vänner.

Just nu kostar spelet 9,9 euro på Steam, eftersom de släppt ett (gratis!) dlc-paket med skandinaviska trupper. Ja, det är gratis. #Eugene Systems släpper alltså inte bara ett nytt dlc gratis, utan de sänker priset för hela serien.

Bonus:

Säg hej till danska frømandskorpset!

[ia=1031964; medium]

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Wargame – en kärleksförklaring

Jag spelar själv mycket RUSE som också är gjort av Eugene, det kom innan wargame-serien. Det jag gillar mer med det är att man bygger baser.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Jag spelar själv mycket RUSE som också är gjort av Eugene, det kom innan wargame-serien. Det jag gillar mer med det är att man bygger baser.

Ja, det var jäkligt bra och fungerade utmärkt på konsol. Problemet var väl att jag inte riktigt hade ett bra gäng att spela med. Nu är vi tre pers som sitter och nöter taktik samt diskuterar varenda enhet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Köpte och börjat spela det, finner det extremt detaljrikt och intressant! Mitt infantri brukar svika mig dock

Skribent
Skrivet av Digu21:

Köpte och börjat spela det, finner det extremt detaljrikt och intressant! Mitt infantri brukar svika mig dock

Du måste bygga rätt lek och tänka dig för 23 gånger innan du skickar i väg det. Vilka lirar du som?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Riktigt bra spel, jag är oftast på de största 10vs10 banorna.
Då är det krig kan jag lova.

Skribent
Skrivet av Lambo:

Riktigt bra spel, jag är oftast på de största 10vs10 banorna.
Då är det krig kan jag lova.

Ja, det är faktiskt väldigt roligt. Förlorade precis en match, men vann en i morse. Roligast är att köra med vänner och höra deras ångestskrik.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar