Molyneux är inte mytoman – enligt Molyneux

Robot
Molyneux är inte mytoman – enligt Molyneux
Medlem
Molyneux är inte mytoman – enligt Molyneux

Scammers har många namn

Medlem

Man kan kalla honom vad man vill och jag har inte haft något förtroende för honom på länge och har det definitivt inte nu heller men.. seriöst, hota honom och hans familj? Eller är även det en lögn från hans sida?

Medlem
Skrivet av Komured:

Man kan kalla honom vad man vill och jag har inte haft något förtroende för honom på länge och har det definitivt inte nu heller men.. seriöst, hota honom och hans familj? Eller är även det en lögn från hans sida?

Helt enig.

Medlem

Jag tror att han blir så entusiastisk över diverse idéer att han tappar lite kontakt med vad som är realistiskt. Han menar säkert det han säger när han pratar om det.

Man kan dock tycka att karln efter så lång tid i branschen borde lära sig någon gång. Prova att prata lite mindre och överraska med något spektakulärt istället för att lova guld och gröna skogar utan att kunna leverera.

Medlem

Det mest positiva i allt detta är enligt mig att för de första gångerna sen jag började följa Godus verkar han inse att det är ganksa många missnöjda kunder där ut. Alla video streams från 22 cans och alla intervjuer innan har han verkat leva helt oviss om detta. Antingen att han har ett innre filter innanför öronen eller att 22 cans har filtrerat vilken feedback som kommit fram till honom från Godus spelarna(testarna).

Medlem

Men han gjorde ju samma sak med Fable.
Lovade för mycket, bad om ursäkt och sa att han lärt sig en läxa, varpå han skulle sluta annonsera ut features som han inte kunde hålla.
Det var ett par år sedan, men det är inte det enda spelet han fumlat sig igenom sedan dess.
Mytoman alternativt sinnesförvirrad...

Medlem
Skrivet av werik:

Det mest positiva i allt detta är enligt mig att för de första gångerna sen jag började följa Godus verkar han inse att det är ganksa många missnöjda kunder där ut. Alla video streams från 22 cans och alla intervjuer innan har han verkat leva helt oviss om detta. Antingen att han har ett innre filter innanför öronen eller att 22 cans har filtrerat vilken feedback som kommit fram till honom från Godus spelarna(testarna).

Håller med.

Man undrar ju ibland vad Molyneux sysslar med när han fortsätter prata luftslott trots att folk kommer med kritik och relevanta frågor om varför utvecklingen går åt skogen. Mörkar han bara eller går hissen helt enkelt inte ända upp?

Men nu råder det ju inte längre någon tvekan om att han också insett läget. Bra.

Medlem

hota-familjen-snyft-story-kortet... gåååå å lägg däää gubbfan!!

Medlem

Jävligt synd att han inte kan hålla löften, men ändå bra att det finns visionärer som kan tänka annorlunda i denna bransch, skulle verkligen behövts fler sånna.

Medlem

Jag är inte dum, jag bara tänker fel.

Medlem

Ifall han vid något tillfälle visste att dom inte kunde leverera allt som lovas, men inte påpekat det, så är det ju bedrägligt beteende.

Medlem

Han har alltid överhypat sina spel, så att det här kom som en chock för många förvånar mig mer än att han bröt ännu fler löften. Många av hans spel ligger mig varmt om hjärtat, men på sistone så har han bara pumpat ut en massa skit.

Bullfrog-tiden och början av Lionhead-tiden vad riktiga guldår där man levererade kvalité år efter år.

22Cans känns bara som en hippie-studio där man flummar bort tiden istället för att vara produktiv.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bullfrog-tiden

<3

Medlem

Han är körd i spelbranschen nu. Iaf när det gäller synas i pressen. Han gör nog bäst att hålla sig i bakgrunden i fortsättningen.

Inaktiv

Har nu läst igenom hela intervjun på RPS och jag känner mig helt förbluffad. Inte av Peters svar och kommentarer utan av "journalisten" som verkar vara en jävla skithög, kort och gott. Peters oetiska sätt att hantera Godus på gör mig förvisso förbannad men den här sortens högstadiemobbnings-fasoner hör verkligen inte hemma på en seriös spelsida.
http://www.rockpapershotgun.com/2015/02/13/peter-molyneux-int...

Medlem

Känns som att alla hatade personer försöker vinna symapti poäng genom att säga att deras familjer blivit "hotade". Sure.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Komured:

Man kan kalla honom vad man vill och jag har inte haft något förtroende för honom på länge och har det definitivt inte nu heller men.. seriöst, hota honom och hans familj? Eller är även det en lögn från hans sida?

Känns väl inte som ett långskott att han skulle blivit hotad. Vardagsmat på internet att folk hotar andra, inte minst när man anser sig blivit "bestulen".

Medlem

han är full av skit inget annat, erkänn istället att du har lovat saker åtminstone stå för det som en man inte hålla på och fjanta runt och leta sympatier nu lite väl sent för det va...

Medlem

Tyvärr har han blivit lite av spelindustrins motsvarighet till Uwe Boll. Hans intentioner är säkert goda och hans visioner är storartade, men någonstans måste man backa upp allt snack...

Hot och sånt är däremot inte försvarbart. Idiotier!

Medlem

Mindre snack, mer action, Molyneux...

Medlem

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Medlem

Härdsmälta. Stackars kille. Aldrig kul när drevet går.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Haha, ja. Snacka om att sätta ton.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Han har alltid överhypat sina spel, så att det här kom som en chock för många förvånar mig mer än att han bröt ännu fler löften.

Ja väldigt förvånande. Varje gång Peter yttrat sig har media trott på allt han sagt. Trots att han aldrig kunnat infriat löftena.

---

Intervjuaren var lite hård, men det behövdes när han lurat så många.

Medlem
Citat:

“I think people are just sick of hearing from me,” he says in one disarmingly dark moment. “They’ve been sick of hearing from me for so many years now. You know, we’re done.”

Första gången på åratal som gubben haft rätt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Redaktör
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Fast vänta nu. Du får gärna tycka att den här journalisten går för långt, och att yrkeskåren är kass. Men blanda inte ihop de två åsikterna, för det där är verkligen ingen typisk fråga från en speljournalist.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Fast vänta nu. Du får gärna tycka att den här journalisten går för långt, och att yrkeskåren är kass. Men blanda inte ihop de två åsikterna, för det där är verkligen ingen typisk fråga från en speljournalist.

Sedan kan man ju fråga varför det inte är ok att fråga honom en sån fråga, men det skulle inte ha ifrågasatts om man t ex gjort det i kalla fakta eller uppdrag granskning. Branschen i allmänhet behöver bli granskad tillsammans med de "ledande" individerna. Människan har ju uppenbarligen varit med och lurat folk, tillsammans med andra anställda.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Fast vänta nu. Du får gärna tycka att den här journalisten går för långt, och att yrkeskåren är kass. Men blanda inte ihop de två åsikterna, för det där är verkligen ingen typisk fråga från en speljournalist.

Sedan kan man ju fråga varför det inte är ok att fråga honom en sån fråga, men det skulle inte ha ifrågasatts om man t ex gjort det i kalla fakta eller uppdrag granskning. Branschen i allmänhet behöver bli granskad tillsammans med de "ledande" individerna. Människan har ju uppenbarligen varit med och lurat folk, tillsammans med andra anställda.

Det ligger mycket i det där. Men att inleda en intervju med att anklaga någon för att vara psykiskt sjuk är fortfarande något lågt. Även för en speljournalist.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

123
Skriv svar